דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סביבה ותשתיות

כשהטבע הופך למשרד: מתחמי העבודה הפתוחים של רשות הטבע והגנים חזרו לפעילות

מתחמי ה"אופן ספייס" הפכו במהלך הקורונה לאופציה המועדפת על הנוודים הדיגיטליים | שני בלייברג מעמק יזרעאל: ״זה שילוב של כיף ועבודה״

חברת הסטארט אפ My Heritage מאור יהודה עובדת במתחם בתל אפק. (צילום: חגי דביר)
חברת הסטארט אפ My Heritage מאור יהודה עובדת במתחם בתל אפק. (צילום: חגי דביר)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

מתחמי עבודה משותפים, הפכו נפוצים בשנים האחרונות. ברשות הטבע והגנים הרימו את הכפפה והזמינו את הציבור לעבוד בשמורות טבע ברחבי הארץ. את אורות הניאון והמזגנים החליפו עצים, רוח נעימה ומזנון שמספק קפה, תה ולפעמים גם חטיפים וכריכים.

שני בלייברג (40) נשואה ואם לשניים מעמק יזרעאל שעובדת כעצמאית, הלכה השבוע לעבוד בשמורת הטבע בית שערים. "הייתי השבוע בבית שערים, וזה היה מאוד נחמד לשבת בטבע ולעבוד. יש אינטרנט, שולחנות, חשמל, כל מה שצריך".

"מעדיפה את הטבע על בית קפה"

עוד לפני תקופת הסגרים חיפשה בלייברג מקומות לפגישות עבודה באזור. "אני עובדת מהבית ואת הפגישות עם הלקוחות אני עושה בכל מיני מקומות. זה נחמד לצאת ולעבוד במקום אחר, אני אוהבת להיות בטבע ומעדיפה את זה על בית קפה".

פינת עבודה במתחם בתל באר שבע. (צילום: חגי דביר)
פינת עבודה במתחם בתל באר שבע. (צילום: חגי דביר)

בלייברג היא יועצת כלכלית למשפחות, למתחם היא מתכוונת להגיע יותר בימי עבודה מול המחשב, אך לא פוסלת אפשרות להיפגש עם לקוחות במתחם. "זה פתרון יותר אינטימי מלשבת בבית קפה וזה גם פחות רועש״, היא אומרת ומוסיפה, "אני ממליצה לכולם, גם לבעלי אמרתי שיעשה שם ישיבות צוות".

ד"ר חגי דביר, מרשות הטבע והגנים, מספר שהרעיון נולד במהלך האקתון שערכו במדבר, שבמהלכו עלו רעיונות לפעילויות נוספת באתרי הטבע. "במסגרת עבודתי אני מסתובב הרבה בשטח. אם אני מגיע לפגישה באחד האתרים, אני מסיים את הפגישה, מתיישב בטבע, פותח מחשב וממשיך לעבוד בחוץ".

לדבריו הקורונה חיזקה צורך שכבר היה קיים. "הפרויקט הזה נותן מענה לצורך שהלך והתגבר, הצורך של אנשים לגוון ולשדרג את סביבת העבודה שלהם במרחב שנותן שקט ושלווה" ומוסיף, "למרחבי העבודה העירוניים יש יתרונות אבל גם עלויות. פה יש חוויה אחרת לגמרי, הסביבה היא הטבע, והשקט מדבר פה".

"אנשים חיפשו סביבה שקטה, בלי הילדים"

דביר אומר כי גם לפני פתיחת המתחמים אנשים הבינו את היתרונות בסביבת חוץ והגיעו למתחמי הטבע של הרשות לעבוד בייחוד בקורונה. "אנשים חיפשו סביבה שקטה, בלי הילדים, שהם יוכלו לעבודה. אנשים היו יושבים שעות".

קבוצת עבודה במתחם בעין חמד. (צילום: חגי דביר)
קבוצת עבודה במתחם בעין חמד. (צילום: חגי דביר)

באביב האחרון היה פיילוט בשישה אתרים, "יום למחרת התחילו לבוא כבר נוודים דיגיטלים, סטודנטים, אפילו חברת סטארט אפ שעשתה לעובדים יום עבודה בטבע״.

בקיץ נסגרה האפשרות, בגלל עומס המטיילים, והשבוע, כאמור, נפתחה האפשרות מחדש. "התחלנו לקבל פניות מקהילת הסטודנטים בגליל העליון לפתיחת מקום נוסף", אומר דביר, "מישהו ביקש לפתוח מתחם עבודה באילת. אנחנו מאוד שמחים על הענות הזאת והמשוב הזה".

המתחמים פועלים ללא הזמנה מראש, והכניסה לציבור הרחב במחיר 14 עד 28 שקלים, ולמנויי מטמון הכניסה חינם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!