דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הסכמות בין ההסתדרות לאוצר: שכר הבסיס של העובדים הסוציאליים יעלה פי 3.5

ההסכם, בעלות 200 מיליון ש"ח בשנה, כולל תגמול על ותק, לימודים וניהול | יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "רגע משמעותי ביחסי העבודה בישראל" | יו"ר איגוד העו"ס, ענבל חרמוני: "גאה בכל עובדת שהפגינה, בכל עובד ששבת"

העובדות הסוציאליות חוסמות את רחוב אבן גבירול בתל אביב. (ללא קרדיט)
העובדות הסוציאליות חוסמות את רחוב אבן גבירול בתל אביב. (ללא קרדיט)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

משרד האוצר הגיע היום (ראשון) להסכמות עם איגוד העובדים הסוציאליים וההסתדרות על רפורמה מקיפה במבנה שכר העובדים הסוציאליים, בעלות של 200 מיליון שקלים לשנה. ההסכמות הושגו לאחר למעלה משנה של מו״מ אינטנסיבי, בעקבות שביתת העובדים הסוציאליים בקיץ שעבר.

הרפורמה, תחת השם "הישג", כוללת שינויים יסודיים במבנה שכר העובדים הסוציאליים, ביניהם העלאת השכר בעד 20 אחוז. לפי ההסכם, שכר היסוד יעלה עד פי 3.5, ויעמוד על 8,000 שקלים, עליו יתווספו תוספות של ותק, ניסיון, לימודים וניהול. הרפורמה תחול רטרואקטיבית החל מחודש יולי 2021. באיגוד העובדים הסוציאליים ציינו שזהו ההסכם הראשון מסוגו בשלושים השנים האחרונות.

מחאת העובדים הסוציאליים (צילום: נבט כהנא)
מחאת העובדים הסוציאליים (צילום: נבט כהנא)

בנוסף סוכם בין הצדדים שעם פתיחת הסכמי השכר הבאים במשק, צפויה פעימה נוספת של הרפורמה בעלות דומה.

מודל השכר החדש מבטל את ההשלמה לשכר מינימום, אשר למעלה מ-70% מהעו״סים 'נתקעו' בתוכה, ובפועל בלעה את תוספות השכר שלהם לאורך השנים. מודל השכר החדש מתגמל על מקצועיות ואחריות, ומאפשר אופק והתקדמות בשכר לאורך כל השנים במקצוע, ובכך צפוי למנוע נטישה של עו"סים את העבודה במקצוע.

עם חתימת ההסכם צפויה המדינה להרחיבו בצו הרחבה, כך שגם עו"סים בעמותות ובשירותי רווחה מופרטים ייהנו מההישגים.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "הרפורמה החשובה שאושרה היום, וכוללת העלאות שכר ואופק מקצועי, היא רגע משמעותי בעולם יחסי העבודה בישראל. ההסכם מחזק את העובדות והעובדים הסוציאליים שפועלים לילות כימים למען האוכלוסיות המוחלשות. לעובדות ולעובדים הסוציאליים תפקיד חשוב בהגנה על חוסנה של החברה הישראלית, בייחוד בתקופת משבר הקורונה והמצוקה הגדולה שמתלווה אליו. אני מחזק את ידיה של יו"ר איגוד העו"ס בהסתדרות, ענבל חרמוני, ומודה גם לשר האוצר אביגדור ליברמן על שיתוף הפעולה. ההסתדרות, כבית של העובדים בישראל, תמשיך ותפעל ללא לאות לשמירה על זכויותיהם של כלל העובדים במשק".

יו"ר איגוד העו"סים, ענבל חרמוני: "לאחר למעלה משנה של מו"מ, הצלחנו להביא מתווה היסטורי של שינוי שורשי במבנה שכר העובדות הסוציאליות, יחד עם תוספות שכר בעלות כוללת של 200 מיליון שקלים. מודל השכר שהנחנו על השולחן הושג במלואו. אני מודה ליו״ר ההסתדרות ארנון בר דוד על התמיכה והרוח גבית, וגאה בכל עובדת שהפגינה, שנשאה שלט, בכל עובד ששבת, בכל מנהלת שידעה לטעת תקווה בעובדותיה וגייסה אותן למאבק. רפורמת הישג יוצאת לדרך."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!