דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

מפלגות הקואליציה סיכמו: תקציב החינוך הבלתי פורמלי יגדל ב-100 מיליון שקלים

מחצית מהסכום שיתווסף לתנועות ולארגוני הנוער יעוגן בבסיס תקציב המדינה | רה"מ החליפי, יאיר לפיד: ״בשורה אדירה לילדי ישראל ולחברה הישראלית״ | יו"ר סיעת העבודה, רם שפע: "מאפשרים לארגונים להתמקד בעבודה הערכית והחברתית"

הפגנת תנועות הנוער (צילום: יוני בן דור)
הפגנת תנועות הנוער (צילום: יוני בן דור)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

מפלגות הקואליציה החליטו (ראשון) על מתן תוספת תקציבית בהיקף של למעלה מ-100 מיליון שקלים לחינוך הבלתי פורמלי בישראל. מחצית מהסכום יעוגן בבסיס תקציב המדינה.

ראשי הקואליציה הדגישו שהתקציב יאפשר ודאות תקציבית והרחבה של פעילות תנועות וארגוני הנוער, שנות השירות ופעילויות נוספות בתחום הבלתי פורמלי.

שר האוצר, אביגדור ליברמן: ״מדובר בתוספת תקציבית תקדימית אשר תבטיח את המשך הפעילות של החינוך הבלתי פורמלי כנדבך מרכזי בציבוריות הישראלית, תוך הרחבת הפעילות בפריפריה החברתית והגאוגרפית״.

שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד: ״מברך את שר האוצר, את שרת החינוך וכל חברי הקואליציה על ההחלטה. מדובר בבשורה אדירה לילדי ישראל ולחברה הישראלית. החינוך הבלתי פורמלי ותנועות הנוער הם נדבך קריטי בחינוך של הילדים שלנו, ובערך המוסף שהוא מביא לחברה הישראלית. התקציב הקרוב והפעולות הנוספות שאנחנו מאשרים בימים אלה הם חלק מהשינוי שמדינת ישראל הייתה זקוקה לו כל כך״.

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון: ״אני מברכת על שיתוף הפעולה עם שר האוצר ושר החוץ לטובת תוספת התקציב לחינוך הבלתי-פורמלי. בהחלטה שלנו אנחנו מאפשרים לארגוני ותנועות הנוער לקיים פעילות רחבה ועשייה בהיקף גדול יותר, מול נערות ונערים רבים יותר וכך לחזק את המעטפת החברתית והחוסן הנפשי של התלמידות והתלמידים".

יו״ר סיעת העבודה, ח״כ רם שפע: ״מדובר בבשורה גדולה לכל אזרחי ואזרחיות ישראל. חברי סיעת העבודה, יחד עם שותפים נוספים לקואליציה הוכיחו פעם נוספת את המחוייבות שלהם לדור הצעיר, לארגוני החינוך הבלתי פורמלי ולעתיד החברה בישראל כולה. בזכות שיתוף פעולה קואליציוני נוסף, אנחנו מאפשרים לעשרות ארגונים להתמקד בעבודה הערכית והחברתית החשובה שהם עושים בחינוך הדור הבא. החינוך ימשיך להיות בראש סדר העדיפויות שלנו".

יו״ר סיעת מרצ, מיכל רוזין: "מרצ כמפלגה חברתית תמיד שמה את החינוך בראש מעייניה. לחינוך הבלתי פורמלי חשיבות עצומה בעיצוב דמותה של החברה הישראלית, והתיקון הגדול שעושה הממשלה הזו היא קיבוע חלק ניכר מהתוספת בבסיס התקציב כך שתנועות הנוער לא יהיו חשופות לתנודות פוליטיות בקביעת תקציבן".

ח"כ גלעד קריב (העבודה), יו"ר משותף של השדולה למען תנועות וארגוני הנוער, אמר: "מודה לשותפיי ח"כ מירב בן ארי וח"כ יוראי להב הרצנו שהעלו את הנושא על סדר היום בכינוס החירום של השדולה, ומודה לחברותיי וחבריי בסיעת העבודה ובקואליציה על התמיכה הרחבה במאבק. החינוך הבלתי פורמלי נחוץ והכרחי מאין כמותו למען חינוך ילדותינו וילדינו".

תנועות הנוער נאבקו בשבועות האחרונים על מנת שתקציביהן יעוגנו בבסיס תקציב המדינה, על מנת שלא יעמדו בכל שנה בפני מאבק קיומי. מפלגות העבודה ומרצ אף התחייבו להגדלת התקציב והבטחתו בהסכמים הקואליציוניים של הממשלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!