דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

ניסיון הפיכה בסודן: כוחות צבא פשטו על בית ראש הממשלה ועצרו אותו

על פי הדיווחים, הצבא השתלט על מעונו של עבדאללה חמדוכ ושל יועץ התקשורת שלו | נמל התעופה בעיר הבירה חרטום נסגר ושירותי האינטרנט הושבתו | ממשלת סודן הכריזה על מצב חירום

עבדאללה חמדוכ ראש ממשלת סודן (צילום: AP Photo)
עבדאללה חמדוכ ראש ממשלת סודן (צילום: AP Photo)
רויטרס
צרו קשר עם המערכת:
דבר
צרו קשר עם המערכת:

כוחות צבאיים בסודן פשטו הבוקר (שני) על ביתו של ראש הממשלה המקומי, עבדאללה חמדוכ ועצרו אותו, במה שנראה כמו ניסיון הפיכה במדינה. כך על פי דיווחים ברשת הטלוויזיה "אל חדת". נמל התעופה בעיר הבירה חרטום נסגר. עוד נמסר כי ראש המועצה הריבונית בסודן, עבד אל-פתאח אל-בורהאן, צפוי למסור הודעה על המצב במדינה.

הצבא השתלט גם על ביתו של יועץ התקשורת של ראש הממשלה חמדוכ ועצר אותו, כך מסרו גורמים מקומיים לסוכנות הידיעות רויטרס. לסוכנות הידיעות 'רויטרס' נמסר כי שירותי האינטרנט הושבתו בחרטום הבירה.

מפגינים בסודן (צילום: REUTERS)
מפגינים בסודן (צילום: REUTERS)

בשלב זה לא ברור מיהו הגורם שעומד מאחורי גל המעצרים והצעדים המשמעותיים שננקטו במדינה בצפון-מזרח אפריקה. במסגרת ההפיכה הצבאית לפני כשלוש שנים הודח הרודן עומר אל-באשיר והורכבה "מועצת הריבונות" הזמנית שמשמשת כגוף מעבר עד לקיום בחירות דמוקרטיות במדינה.

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

נמל התעופה בחרטום נסגר, רוב השרים נעצרו

ברשת אל-ערבייה דווח על סגירת נמל התעופה חרטום שבסודן והפסקת הטיסות הבינלאומיות ממנו. לפי דיווחים ברויטרס, רוב השרים בממשלה נעצרו וכוחות של צבא סודן נפרסו ברחבי הבירה והגבילו את התנועה. במקביל, כמה אזרחים יצאו להפגין ברחובות כשהם נושאים את דגל המדינה, והחלו לשרוף צמיגים.

ראש ממשלת סודן חמדוכ הועבר למקום לא ידוע, לאחר שהתנגד למצערו

על פי פרסום של משרד ההסברה של סודן, שככל הנראה עדיין מופעל בידי תומכיו של חמדוכ, הכוחות הצבאיים הפעילו עליו לחץ כדי שיפרסם הודעה שתומכת בהפיכה, אלא שחמדוכ סירב וקרא לאזרחי המדינה לצאת לרחובות ולהיאבק בניסיון ההפיכה "בדרכי שלום".

השליח האמריקני לאפריקה: "ארה"ב מביעה דאגה עמוקה מההתפתחויות בסודן"

מפגינים פרצו מחסומים והקיפו את מטה הצבא בחרטום

בסודן מדווחים כי מפגינים פרצו מחסומים ונכנסו לרחוב המקיף את מטה הצבא בחרטום, וכי כמה בני אדם נפצעו במהלך העימותים. גורמים אזרחיים במדינה קראו לשביתה כללית ולאי-ציות אזרחי במחאה על ההפיכה הצבאית המסתמנת. לדברי משרד ההסברה, כוח צבאי הסתער על משרדי הטלוויזיה והרדיו בעיר אומדורמאן.

סודן הכריזה על מצב חירום, הממשלה פוזרה

נשיא מועצת הריבונות בסודן אל-בורהאן הכריז על מצב חירום במדינה עקב ניסיון ההפיכה. בהצהרה לתקשורת, הודיע אל-בורהאן על פיזור מועצת הריבונות והממשלה: "מה שקורה כאן מאיים על עתיד סודן". לדבריו, "ההיסטוריה מוכיחה שהעם פה מסרב לשלטון יחיד. הצבא נענה למהפכת הצעירים וימשיך לצעוד קדימה בדרך ההליך הדמוקרטי. נמשיך בתקופת המעבר עד שנעביר את השלטון לידי ממשלה אזרחית נבחרת".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!