דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

מדריך / הרחבת מתווה הכיתה הירוקה: איפה נבדקים, והאם נדרש בידוד אחה"צ

עשרות אלפי ילדים הצטרפו השבוע למתווה שנועד להחליף את הבידודים במערכת החינוך באמצעות בדיקות רציפות | מלבד בכיתות יסודי בערים ירוקות, הוא יפעל גם בבבתי ספר בערים צהובות ובגני ילדים

שיעור בתקופת הקורונה בבית ספר בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
שיעור בתקופת הקורונה בבית ספר בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

מתווה 'הכיתה הירוקה' הורחב השבוע לגני הילדים, ויכלול גם יישובים שציון הרמזור שלהם הוא צהוב, בנוסף לירוק. המשמעות היא כניסה של עשרות אלפי ילדים ותלמידים למתווה.

מהו מתווה הכיתה הירוקה?

מטרתו של מתווה הכיתה הירוקה היא קיום של לימודים פיזיים ככל הניתן וביסוס הבדיקות כחלופה לבידוד. המתווה החל לפעול כפיילוט במהלך אוגוסט, והורחב ל-10 כיתות בספטמבר. בתחילת אוקטובר הוא הורחב ל-18 רשויות מקומיות, ולפני שבועיים הוא הורחב לכלל הערים הירוקות.

על מי יחול המתווה החל מהשבוע?

בתי ספר יסודיים בערים שמוגדרות ירוקות וצהובות במודל הרמזור (הציון משתנה מדי שבוע), וכן גני ילדים לגיל הרך בערים אלו. את הגדרת היישוב העדכנית במודל הרמזור ניתן למצוא באתר 'תמונת מצב קורונה' של משרד הבריאות.

למרות שראש הממשלה נפתלי בנט הודיע שהמתווה יחול גם במעונות היום, נכון להיום (שני) הוא לא יחול בהם.

כיצד פועל המתווה?

לפי המתווה, עם גילוי תלמיד מאומת נבדקים התלמידים בבדיקות PCR בקהילה, ונכנסים לבידוד עד קבלת התוצאה. במקרה של תוצאה חיובית, התלמידים יקבלו ערכות לבדיקה ביתית מהירה וההורים יבדקו אותם לפני כל יום לימודים. בתום שבוע ייבדקו התלמידים שוב בבדיקת PCR בקהילה או בבית הספר, במידה שבבית הספר פועל פרויקט מגן חינוך.

האם נדרש בידוד מעבר לשעות בית הספר?

לפי המתווה, בשעות אחר הצהריים, התלמידים שמשתתפים במתווה הכיתה הירוקה לא ישתתפו בפעילויות מרובות משתתפים שלא כוללות את תלמידי הכיתה, ולא ייכנסו למקומות שחל בהם התו הירוק. זאת במטרה לצמצם את סיכויי ההדבקה ולשמור על בריאות התלמידים, במקביל להשארת מערכת החינוך פתוחה.

האם המתווה כולל גם תלמידים מחלימים?

תלמידים מחלימים לא משתתפים במתווה הכיתה ירוקה אלא אם עברו יותר משלושה חודשים לאחר החלמתם. כלומר, הם לא יידרשו לבדיקות או לבידוד לאחר שעות הלימודים.

האם המתווה חל גם על תלמיד שחזר מחו"ל או נחשף למאומת בקהילה?

תלמיד אשר נדרש לבידוד מחזרה מחו"ל, או נחשף למאומת בקהילה לא ישתתף בכיתה הירוקה. במקרה כזה הוא ישהה בבידוד בביתו בהתאם לנהלי משרד הבריאות.

מה קורה כאשר תלמיד קיבל תוצאה 'חיובית-גבולית' בבדיקת PCR?

במידה והכיתה נחשפה לתלמיד שקיבל בדיקת PCR חיובית-גבולית על התלמיד לעשות בדיקה חוזרת ולשהות בבידוד עד קבלת תוצאה, ועל כלל התלמידים לבצע בדיקות מהירות. אם הבדיקה השנייה חיובית נכנסים למתווה של כיתה ירוקה.

מה קורה כאשר במהלך הפעלת המתווה, מתגלה תלמיד מאומת נוסף?

בכל מקרה של גילוי מאומת נוסף במהלך השבוע של הפעלת מתווה הכיתה הירוקה, על התלמידים לבצע בדיקת PCR נוספת בסוף שבעת הימים של חשיפה למאומת הנוסף.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!