דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מאות עצמאים לליברמן: בטל את הדרישה להחזר של מענקי הקורונה

העמותה לצמצום פערים חברתיים הודיעה היום (ב') לשר האוצר שתעתור לבג"ץ אם לא יפעל לבטל את דרישתה של רשות המסים להשיב את מענקי הקורונה שקיבלו | יו"ר העמותה: "אני קורא לעצמאים לא להחזיר את המענקים, ולהצטרף אלינו במאבק"

הפגנת עצמאים."זהו מס פקקים שייצר כבישים לעשירים" (צילום: הדס יום טוב)
הפגנת עצמאים."זהו מס פקקים שייצר כבישים לעשירים" (צילום: הדס יום טוב)
הדס יום טוב

העמותה לצמצום פערים חברתיים, שפועלת למען זכויות בעלי עסקים עצמאים, הגישה היום (שני) לשר האוצר אביגדור ליברמן מכתב לפני הגשת עתירה לבג"ץ, בדרישה לפעול בעניין דרישת רשות המסים להחזר מענקי קורונה שקיבלו עצמאים ושכירים בעלי שליטה בחברות מעטים. העמותה הבהירה שככל ששר האוצר לא יפעל תוך 21 יום, העמותה תגיש עתירה לבג"ץ, שאליה הצטרפו נכון להיום יותר מ-400 עצמאים.

במכתב שהגיש יו"ר העמותה ומוביל העתירה, יורם מועלמי, באמצעות עו"ד תמר קידר, דורשת העמותה מליברמן לעצור לאלתר את הדרישה להחזר מענקי הקורונה, ולקבל פטור מלא מדרישת ההשבה של מענקי הסיוע שקיבלו עצמאים ושכירים בעלי שליטה בחברות יחידים שמחזור העסקאות השנתי בהן היה נמוך מ-300 אלף שקלים.

בנוסף, דורשת העמותה פטור מלא מהדרישה להשיב את מענקי הסיוע שקיבלו עסקים שנסגרו או הפסיקו את פעילותם העסקית לחלוטין ב-2021-2020, ופטור מהדרישה להשיב את מענקי הסיוע שקיבלו עסקים  שפחת מחזור העסקאות השנתי שלהם לאורך 2020 בהתייחסות שנתית בממוצע, כשם שהמדינה מתייחסת למסים שהם נדרשים לשלם, בשיעור של בין 25% ל-40%, ולא בהתייחסות לפי תקופה דו-חודשית.

עוד דורשת העמותה לאפשר החזר מענקים דיפרנציאלי של מענקי הסיוע ולהקים ועדת חריגים ברשות המסים, שתאפשר בחינה פרטנית שתבחן באופן שוויוני, נגיש ומהיר לגופו של כל עסק, כך שיתווספו קריטריונים נוספים ויתאפשר פטור מהשבה לבעלי עסקים מעבר לקריטריונים הקיימים כיום. כמו כן, נדרש במכתב לקבוע שמענקי הסיוע לעצמאים או לשכירים בעלי שליטה לא ייחשבו כהכנסה לפי פקודת המסים, ולהאריך את המועד להשבת מענקי הסיוע בשנה, עד לסוף דצמבר 2023.

העמותה דרשה מיו"ר ועדת הכלכלה מיכאל ביטון לקיים דיון בוועדה בנושא: "איננו מקבלים את הפריסה 'הנוחה' לתשלומים שמציעה רשות המסים, איננו מקבלים אף את ההארכה שניתנה להחזר זה. אנו דורשים דיון מחודש על נושא כאוב זה. ענפים רבים עדיין לא התאוששו וזה הזמן שהמדינה תסייע לציבור העצמאים".

יורם מועלמי, יו"ר העמותה ומוביל המאבק: "שנה קשה עברה על בעלי העסקים בישראל. רבים מהם החזיקו מעמד רק בזכות המענקים שניתנו להם מהמדינה, מענקי קיום, בדומה לחל"ת שקיבלו השכירים, שכעת דורשת רשות המיסים בחזרה. לא הגיוני שרשות המסים אינה מפעילה שיקול דעת, ודורשת את מלוא המענקים בחזרה. מן הראוי בין השאר לאפשר החזר מענקים דיפרנציאלי, לא ייתכן שתדרוש בגלל שברי אחוזים את כל המענק בחזרה, סכומים שמגיעים לעתים לעשרות אלפי שקלים, הדבר בלתי סביר בעליל ויגרום לקריסת עוד עסקים שלא יוכלו להחזיר את הכסף. כל התנהלות רשות המסים בנושא הדרישה להחזר המענקים היא שרירותית ושערורייתית, ואנחנו נגיע עד בג"ץ ולא נוותר. אני קורא לעצמאים לא להחזיר את המענקים, ולהצטרף אלינו במאבק".

ניתן להצטרף לעתירה לבג"ץ באתר המאבק.

 

 

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!