דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

עשרות פעילים מגבעת עמל הגיעו לכנסת לדרוש הקפאה של פינוי השכונה

נציגי המשפחות שמועמדות לפינוי נפגשו היום (ב') עם שרים וחברי כנסת, בזמן שעשרות פעילים ותושבים הפגינו מחוץ למשכן: "לא נצא מכאן עד שהמדינה תקיים את הבטחתה, יצחק תשובה יבצע פינוי כפוי ואלים של כל שכונת גבעת עמל"

הפגנה נגד הפינויים בגבעת עמל (צילום: דוד טברסקי)
הפגנה נגד הפינויים בגבעת עמל (צילום: דוד טברסקי)
דוד טברסקי

משפחות ופעילים הגיעו היום (שני) להיפגש עם שרים וחברי כנסת במטרה למנוע את הפינויים מגבעת עמל שעלולים לצאת לפועל כבר בימים הקרובים. הוצאתם לפועל של צווי הפינוי החלה ביום ראשון שעבר, וכרגע מדובר בעניין של מימוש בלבד, שנתון בידי ההוצאה לפועל.

הפעילים שבאו לתמוך במשפחות סיפרו שכוחות משטרה נמצאים מחוץ לשכונה כבר כמה ימים כדי להתכונן לכניסה. בינתיים, לדברי המשפחות, מדובר בעיקר בלחץ, אבל אם לא יהיו הסכמות והשרים יסרבו ללחוץ על ההוצאה לפועל לדחות הפינויים, הם יתחילו בימים הקרובים.

רונית אלדובי, חברה במטה המאבק נגד הפינויים, אומרת ל'דבר': "עזבנו את בתינו מאחור ובאנו לבית המחוקקים. לא נצא מכאן עד שהמדינה תקיים את מה שהבטיחה לנו. יצחק תשובה יבצע פינוי כפוי ואלים של כל שכונת גבעת עמל".

בית המשפט קבע ב-2018 שהתושבים לא פולשים, אבל לא החליט על עצירת הפינויים. הפיצוי הסופי שנקבע עבור 45 משפחות עומד על 42 מיליון שקלים שיחולקו באופן אחיד, כ-930 אלף שקלים לכל משפחה. לטענת המשפחות, הסכום אינו מאפשר קניית דירה בגודל שווה לדירה שממנה יפונו בכל אזור המרכז כיום, ועל כן הן מסרבות לקבל את הפיצוי.

לטענת התושבים והפעילים שהגיעו להפגנה, בגלל הנוכחות המשטרתית הרבה יש הבנה שפינוי אלים עומד להתרחש בכל רגע נתון, ושמתווה הפיצוי המובטח אינו מקודם כיאות מול לוחות הזמנים של התקציב.

שר המשפטים גדעון סער וחברות הכנסת נעמה לזימי (העבודה) וגבי לסקי (מרצ) מנסים להוביל כמה שבועות מאבק להקפאת הפינויים והכרזה על תאריך פינוי מוסכם שלא בכפייה. בנוסף, השר וחברות הכנסת טוענות שידרשו פיצוי עבור כל המבנים והחצרות שהיו לתושבים ב-1961, שנת מכירת הקרקע על תושביה ליזמי נדל"ן ושכר דירה לתקופת הסתגלות למשפחות המפונות. נכון לעכשיו אין מקור תקציבי ברור למתווה, אבל אם יאושר, התקציב למימושו צפוי להגיע מהסכמים קואליציוניים. על פי מטה המאבק של גבעת עמל, 9 מתוך 11 בעלי נחלות חתמו שהם מסכימים לתנאים של מתווה הפיצוי.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!