דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

השכר לאלפי סייעות יופחת: ההסתדרות מאיימת להשבית את הצהרונים

משרד החינוך דורש מהרשויות המקומיות להפחית תוספות שכר בניגוד להסכמים קיבוציים | מרכז השלטון המקומי: "נדרשת הירתמות של כל הגורמים לטיפול בסוגיה"

גן ילדים. התוכנית הורחבה בתקופת הקורונה, ותמשיך בקיץ הקרוב (צילום אילוסטרציה: יוסי אלוני/ פלאש 90)
גן ילדים. התוכנית הורחבה בתקופת הקורונה, ותמשיך בקיץ הקרוב (צילום אילוסטרציה: יוסי אלוני/ פלאש 90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

הסתדרות המעו"ף מאיימת שאלפי סייעות גני ילדים יפסיקו את עבודתן בצהרונים, עקב כוונת הרשויות המקומיות לשלם להן שכר מופחת מהמגיע להן בהסכם הקיבוצי. במכתב למרכז השלטון המקומי התריע יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר טל, ש"ככל שיחול שינוי בתנאי העסקת הסייעות או חס וחלילה פגיעה בשכרן, נפעל בצעדים ארגוניים ללא הודעה מוקדמת".

הסכסוך נוגע לסייעות שפועלות במסגרת תכנית הצהרונים 'ניצנים'. בהסתדרות המעו"ף מתריעים שמשרד החינוך החליט למנוע מהן תוספות שכר המגיעות לסייעות גנים שעובדות לאחר השעה 14:00 מכוח ההסכמים הקיבוציים, לכאורה מכיוון שלא מדובר רשמית בתכנית 'יום לימודים ארוך' של משרד החינוך. חשב משרד החינוך, יניב זוהר, הודיע לרשויות המקומיות על כוונת משרד החינוך לקזז מתקציבי הרשויות המקומיות את תוספת השכר.

גיל בר-טל, יו״ר הסתדרות המעו״ף (צילום: אילן בשור)
גיל בר-טל, יו״ר הסתדרות המעו״ף (צילום: אילן בשור)

לפי ההסכמים של ההסתדרות עם מרכז השלטון המקומי, סייעות גני הילדים זכאיות לתוספת שכר אם הן אמורות לעבוד אחרי השעה 14:00 כל עוד יום הלימודים מוגדר כמסתיים בשעה זו. בחוקת העבודה נכתב ש"יום חינוך ארוך משמעו הארכת יום העבודה לסייעות וגננות מעבר לנהוג ערב חתימה על הסכם זה ב4 ימים בשבוע (ראשון, שני, שלישי ורביעי) ולא יותר מאשר עד שתי שעות בכל יום ולא יאוחר מאשר השעה 15:30".

תכנית הצהרונים 'ניצנים' היא תוכנית הפעלה של מסגרות חינוכיות לאחר פעילות הגן או הבית ספר (צהרונים) של משרד החינוך. התוכנית מיועדת לתלמידים מגן עד כיתה ב' מיישובים באשכולות 1-5 אך כאלו שאינם ביום לימודים ארוך.

תגובת מרכז השלטון המקומי: "מרכז השלטון המקומי פועל למען קידום תנאי העסקתן ושכרן של הסייעות, גם בטווח הקצר וגם בטווח ארוך בשיתוף פעולה מלא עם הסתדרות המעו"ף.
"במסגרת הסכמי השכר הקיימים מקבלות הסייעות תיעדוף לקבלת שכר ותנאים משופרים. נדרשת הירתמות של כל הגורמים הרלוונטיים לרבות משרד האוצר ומשרד החינוך לטיפול בסוגיה. לשלטון המקומי יש מלוא ההערכה לסייעות, אשר מטפלות בילדינו, ומהוות עמוד תווך בגני הילדים."

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "משרד החינוך פועל בהתאם להנחיות משרד האוצר בכל הנוגע לכללי התשלום על פי ההסכמים הקיבוציים".

במשרד האוצר לא התייחסו לדברים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!