דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

"רק במקרה של וריאנט אלים מאוד": משרד הבריאות שוקל לחייב בדיקות בחוק ולקנוס סרבנים

בתזכיר שהופץ להערות הציבור נכתב שההצעה נועדה "למצב של חשש מהתפרצות זן מסוכן של הקורונה" | ראשת שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס: "חלק מהכלים שאנחנו צריכים לבדוק"

ד"ר שרון אלרעי פרייס (שנייה משמאל). (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
ד"ר שרון אלרעי פרייס (שנייה משמאל). (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

משרד הבריאות שוקל קביעת חובה חוקית לבדיקת קורונה והטלת קנס על אזרחים שיסרבו להיבדק. בתזכיר חוק שהפיץ המשרד אתמול (שני) נכתב שהאפשרות נשקלת כדי "לתת מענה למצב של חשש להתפרצות זן מסוכן של נגיף הקורונה, למשל זן שמועילות החיסונים לגביו פחותה, או זן אלים של הנגיף אשר גורם לתחלואה קשה יותר".

בתזכיר נכתב שנבדקת האפשרות לקבוע עבירה פלילית למי שיסרב להיבדק, שהעונש עליה יהיה קנס. בתזכיר פונה המשרד לציבור להעברת הערות לסוגיה, ללא הצגת ניסוח של חוק קונקרטי.

ההערה על השינוי שנשקל היא חלק מטיוטת הצעת חוק שנועדה לעגן בחקיקה ראשית את הוראות התו הירוק, וכן לאפשר לממשלה לקבוע חובת בדיקות בכניסה למקומות מסוימים גם אם התו הירוק יבוטל.

בריאיון לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM אמרה ראשת שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס על חובת בדיקה בחוק: "זה אחד מהדברים שעלו בתזכיר החוק, צריך היה לתקן חוק חדש. זה דבר ראוי וטוב, ודאי לאור זה שהחוק נכתב בצורה מהירה בתחילת המגפה".

עוד אמרה על הצעד כי הוא "חלק מהכלים שאנחנו צריכים לבדוק האם אפשר לעשות את זה והאם זה יעבור. זה יהיה בתנאים הכי קיצוניים, כשיש וריאנט מאוד אלים שמסכן חיים של אנשים בצורה ממשית, ועלול להרוג בצורה מיידית".

כיום, המצב היחיד כמעט בו מתחייב בחוק ביצוע בדיקת קורונה הוא כניסה לארץ מחו"ל, מלבד במקרים חריגים. יתר הוראות החוק שמחייבות אזרחים פרטיים ביחס לקורונה הן חובת בידוד לחולה מאומת או לאדם החייב בבידוד, ועטיית מסכה במקומות הנדרשים לכך, ועל עבירות אלו ניתן קנס מינהלי. במקרה של בידוד ניתן לקצר את הבידוד באמצעות בדיקה, אך זו לא חובה. בנוסף קיימים כללי התו הירוק בהם נדרשת בדיקה רק בכניסה למקומות הפועלים בתו ירוק, ביניהם גם מקומות עבודה, אך אין הוראת חוק שמחייבת ביצוע בדיקה בכל מקרה.

אלרעי-פרייס התייחסה בראיון גם לחיסונים לילדים בגילאים 11-5, שה-FDA ידון בקרוב באישורם. היא העריכה שהחיסון יופץ לציבור כבר במהלך נובמבר. "אני חושבת שייערכו דיונים רציניים, אנחנו רוצים להציג את כל המידע לקהילה המדעית בישראל, לעשות תהליך של שיתוף הציבור ולהסביר על החיסון, אבל בזמן הקרוב".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!