בשנת 2020 הסתכמה הנסועה של כלי הרכב המנועיים בכ-55 מיליארד ק"מ, ירידה של 12.8% לעומת 2019, כך על פי הודעת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שהתפרסמה היום (חמישי). רכב פרטי נסע בממוצע כ- 13,500 ק"מ בשנה, ירידה של 16.7% לעומת 2019. הירידה מיוחסת כמעט בבלעדיות למגיפת הקורונה ומגבלות התנועה.
הנסועה הממוצעת של משאיות ירדה בשנת 2020 ב-2.6% בלבד. הנסועה הממוצעת של אוטובוסים ואוטובוסים זעירים ירדה בשנת 2020 ב-17.5% וב-16.4%, בהתאמה.
הנסועה הממוצעת של מוניות ירדה ב-23.6% לעומת שנת 2019. סוג הרכב היחיד שהנסועה הממוצעת שלו עלתה בשנת 2020 הוא רכב מיוחד (אמבולנס, רכב כיבוי, רכב עבודה). הנסועה של רכב מיוחד עלתה ב-11% והגיעה לכ-20.1 אלף ק"מ. הנסועה הממוצעת של אופנועים ירדה ב-6.3%.
הנתונים מראים כי קצב הגידול במספר כלי הרכב גבוה משמעותית לעומת קצב הגידול באורך ובשטח הכבישים. צמצום הנסועה ב2020 גרם להתאמה חריגה בגידול בין עם הגידול בשטח הכבישים. כלומר, הכבישים היו פנויים יותר לרכבים שכן נסעו.
רכבי ליסינג ורכבים חדשים נוסעים יותר
הנסועה ברכבי ליסינג עמדה על 25.2 אלף ק"מ (ירידה של 16.8% לעומת 2019), אל מול 14.7 אלף ק"מ לרכב פרטי בבעלות פרטית (ירידה של 15.8% לעומת 2019).
הנסועה השנתית הממוצעת של כלי רכב הולכת ופוחתת ככל ששנת העלייה לכביש מוקדמת יותר. לדוגמה, כלי רכב פרטי בקבוצת גיל 3-0 שנים נסע בשנת 2020, 17.5 אלף ק"מ בממוצע, לעומת 13.6 אלף ק"מ בקבוצת גיל 6-4 שנים. הנסועה השנתית הממוצעת הולכת ופוחתת עד ל-4.9 אלף ק"מ בלבד לכלי רכב פרטי שגילו עולה על 30 שנה.
חישוב הנסועה השנתית של כלי רכב מבוסס על ההפרש שבין דיווחי מד המרחק שלו בשני מועדים עוקבים של המבחן השנתי.