דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סרטים ישראלים

יום הסרט הישראלי / אל תפספסו את ההזדמנות לראות היום סרטים ישראלים ב-10 שקלים

31 סרטים ישראליים חדשים, המספרים את המציאות של ישראל המגוונת, היפה, הקשה ורבת הפנים, היום רק בעשרה שקלים בבתי הקולנוע ברחבי הארץ. רוצו לראות!

ישראלים בקולנוע (צילום: יונתן זינדל  פלאש 90)
ישראלים בקולנוע (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

זו השנה השלישית ברציפות, שהציבור ותעשיית הקולנוע הישראלי חוגגים את 'יום הקולנוע הישראלי'. נתוני 'המועצה הישראלית לקולנוע' משנת 2014, השנה הראשונה בה השיק משרד התרבות את מיזם סרט ב-10 שקלים, מראים כי ראו 1,691,836 צופות וצופים סרטים ישראלים בבתי הקולנוע בארץ.

יום הסרט הישראלי הוא חלק מהמיזם 'ימי תרבות' – המופק בשילוב 'מפעל הפיס', 'משרד התרבות והספורט' ו'פורום מוסדות תרבות ואמנות' וזו השנה הרביעית בה הוא פועל. היום זהו היום האחרון למיזם, אשר הוצגו בו כ- 450 מופעי תרבות ואמנות ב – 120 יישובים ברחבי הארץ ויכללו מופעי תיאטרון, מחול, מוסיקה, ספרות, ילדים, קולנוע ותערוכות במוזיאונים והכל במחיר של עד 20 שקלים לכרטיס.

"ללכת ולהרוויח כמה שיותר סרטים ישראלים"

"זה התפקיד הגדול הראשון שלי בקלונוע, והיה כיף גדול!" סיפרה ל'דבר ראשון', הזמרת והשחקנית עינת שרוף, המשחקת בסרט 'ישמח חתני' ואף תרמה את קולה לפרסומת המלווה את 'ימי תרבות'. "היתה חוויה יוצאת דופן, היתי באנסמבל של מקצוענים אחד אחד. ראיתי את הסרט כבר חמש פעמים, וכל פעם מחדש זה מרגש."

עינת שרוף, שחקנית 'ישמח חתני'. (צילום ארכיון: משה שי \ פלאש 90)
עינת שרוף, שחקנית 'ישמח חתני'. (צילום ארכיון: משה שי \ פלאש 90)

"אני מציעה לאנשים לקום בבקר, וללכת להרוויח כמה שיותר סרטים ישראלים, וכמובן לא לוותר על 'ישמח חתני'. בשנה שעברה אין מישהו בסביבתי שלא דיבר על זה, ואני בטוחה שמספר הצופים ילך ויגדל." אמרה שרוף בהתרגשות.

השנה, 31 סרטים ישראלים חדשים ממתינים לכם בבתי הקולנוע, ביניהם מרבית המועמדים בטקס פרסי אופיר שיתקיים ביום חמישי הקרוב, ה-22.9 בעיר אשדוד.

הסרטים, עלילתיים ודקומנטריים, יוקרנו מחר בבתי הקולנוע בכל רחבי הארץ, ואם לשפוט לפי השנים הקודמות – כדאי לרכוש כרטיסים בהקדם. התורים הארוכים בעבר, מעידים מצד אחד על הצמא של הישראלים לתוכן איכותי ומקומי, ובמקביל – על כך שהסרטים הישראלים מספקים את הסחורה – ועומדים בציפיות ובדרישות של הצופים המתוחכמים של 2016.

רשימת הסרטים המלאה – קישורים לקדימונים, כך שתוכלו לבחור לאיזה מהם ללכת:

אבינו – סרטו של מני יעיש, המועמד ל-12 פרסי אופיר, ביניהם הסרט הטוב ביותר. קישור לקדימון כאן.

אמורסרטו של רפאל רביבו, עם השחקנים לירון לבו אור אילן וענת עצמון.

אנטנה – סרטו של אריק רוטשטיין, פרטים כאן.

אנשים שהם לא אני – סרטה של הדס בן אוריה, קדימון למטה

ארבע על ארבע – סרטו של שי כנות, קומדיה עתירת כוכבים. קישור לקדימון, כאן.

ברש – סרטה של מיכל ויניק, על נערה המגלה את מיניותה כלסבית. מועמד לפרס אופיר בקטגוריות הליהוק ועיצוב התלבושות. קישור לקדימון כאן.

ג'נקשין 48 – סרטו של אודי אלוני, זוכה פרס הקהל בפסטיבל ברלין האחרון. מועמד לפרסי אופיר בחמש קטגוריות, בינהן הפסקול. קדימון למטה.

https://www.youtube.com/watch?v=F663TQvNlok

ג'רוזלם – סרטם של יואב ודורון הרפז, מתח-אימה על יום כיפור בירושלים. קישור לקדימון כאן.

גאליס קונטקט – סרטו של אסף קורמן, המשופע בכוכבי הילדים. קישור לקדימון כאן

האוצר מעבר לנהר – סרטו של  קובי מחט, מיועד לילדים ומשובץ שחקנים מוכרים רבים, קישור לקדימון כאן.

הלהקה האחרונה בלבנון – סרטם של איציק קריחלי ובן בכר, על חברי להקה צבאית הנשכחים בלבנון לאחר נסיגת כוחות צה"ל. קדימון למטה.

המתנחלים – סרטו הדקומנטרי של שמעון דותן, סוקר את מפעל ההתנחלויות במשך 50 השנים האחרונות. מועמד פרס אופיר לסרט הדקומנטרי הטוב ביותר, קישור לקדימון כאן.

הפורצת – סרטה של הגר בן אשר, על נערה בת 17 שנותרת לבדה. ליהי קורנובסקי מועמדת פרס אופיר לשחקנית הטובה ביותר, קישור לראיון עם הבימאית כאן.

הרמוניה – סרטו של אורי סיון, מועד פרס אופיר לחמישה פרסים בינהם לשחקנית המשנה הטובה ביותר – יאנה יוסף.

חדרי הבית – סרטו של איתן גרין, מועמד פרס אופיר לפרס על התסריט הטוב ביותר.

ילד טוב ירושלים – סרטו של רועי פלורנטין, עם עמוס תמם ומלי לוי. הגיבור מתמודד עם הבטחה שנתן לאביו שנהרג במלחמה. קישור לקדימון כאן.

ישמח חתני – סרטו של אמיל בן שמעון, המשופע שחקנים ושחקניות מוכרים רבים. מועמד לחמישה פרסי אופיר, בינהם אהובה עוזרי ושאול בסר בקטגוריית המוסיקה המקורית. הקדימון למטה.

לב שקט מאוד – סרטו של איתן ענר, אניה בוקשטיין מועמדת על משחקה בסרט לפרס אופיר בקטגוריית השחקנית הטובה ביותר.

לעבור את הקיר – סרטה של רמה בורשטיין, על מיכל החוזרת בתשובה. מועמד לתשעה פרסי אופיר בינהם בקטגוריית הסרט הטוב ביותר, קישור לקדימון כאן.

מעבר להרים ולגבעות – סרטו של ערן קולירן, על איש קבע המשתחחר מצה"ל והתאקלמותו בחיים האזרחיים. מועמד לשישה פרסי אופיר, בינהם פרס הסרט הטוב ביותר. קישור לקדימון כאן.

נמל בית – סרטו של ארז תדמור, על חייהם של הפועלים בנמל אשדוד. מועמד לשלושה פרסי אופיר, בינהם יורם חטב בקטגוריית השחקן הטוב ביותר.

סופעולם – סרטה של רוני קידר, על שמונה חברים המבלים יחד את היום האחרון עלי אדמות. הקדימון למטה.

סופת חול – סרטה של עילית זקצר, על החברה הבדואית בנגב. מועמד לתריסר פרסי אופיר, בינהם למיס עמר בקטגוריית השחקנית הטובה ביותר. קישור לקדימון כאן.

סיפור אהבה ארץ ישראלי – סרטו של דן וולמן, המבוסס על סיפור אמיתי מימי הקמת המדינה. עם אלכס אנסקי ואביב אלוש.

סנפשוט – סרטו של דורון ערן, על עוזבת קיבוץ המגלה אמת כואבת על עברה.

פוטו פרג' – סרטו הדקומונטרי של קובי פרג', העוסק בפרג' מקים אימפריית הצילום ויחסיו עם משפחתו. מועמד פרס אופיר לסרט הדקומנטרי הטוב ביותר. קדימון למטה.

שבוע ויום – סרטו של אסף פולונסקי, המספר על היום שאחרי השבעה על מות הבן. מועמד לשבעה פרסי אופיר, ביניהם יבגניה דודינה בקטגוריית השחקנית הראשית הטובה ביותר. קישור לקדימון כאן.

תיקון – סרטו של אבישי סיון, על אברך החוזר לחיים. מועמד לשני פרסי אופיר על הצילום והעיצוב האמנותי הטוב ביותר. קישור לקדימון כאן.

ירח בבית 12 – סרטה של דורית חכים, על זוג אחיות הנפגשות לאחר שנים. קדימון למטה.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!