דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מנכ"ל חברות אלפא הגיש תביעה על סך 400 אלף ש״ח נגד יו"ר ועד העובדים

רן גוראון תובע את יו"ר הוועד יחיאל שמן וחבר הוועד בגלל כרזה שהונפה בהפגנות מול ביתו, בטענה שמדובר ב"דיבה חמורה" | שמן: "כפי שמצאת את הזמן להגיש נגדנו תביעה אישית, נשמח לשמוע את הקול שלך במאבק הזה"

מנכ"ל חברות אלפא רן גוראון (מימין) ויו"ר ועד עובדי אלפא יחיאל שמן. (צילומים:פלאש90; יח"צ)
מנכ"ל חברות אלפא רן גוראון (מימין) ויו"ר ועד עובדי אלפא יחיאל שמן. (צילומים:פלאש90; יח"צ)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מנכ"ל חברות אלפא (פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes) רן גוראון הגיש תביעת לשון על סך 400 אלף שקלים כנגד יו"ר ועד עובדי אלפא וחבר ועד נוסף. בוועד טוענים שמדובר בתביעת השתקה.

כתב התביעה, שהוגש על ידי עו"ד אילן בומבך נגד יו"ר הוועד יחיאל שמן וחבר הוועד דני ואזנה, התבסס על כרזה הטוענת כי המנכ"ל של שלושת החברות 'נעדר' מעבודתו. הכרזה המדוברת הונפה על ידי עובדי החברות בהפגנות מול ביתו של גוראון במהלך חודש אוקטובר.  לטענת כתב התביעה הכרזה ונוסחה מהווים דיבה חמורה נגד המנכ"ל.

במכתב לעובדי החברה כתב גוראון: "כל מאבק הוא לגיטימי, אך לא כל דרכי המאבק לגיטימיות. מותר לבקר, אסור להסית". עוד הבהיר במכתב שהתביעה ממומנת מכיסו הפרטי. גוראון ציין שבמידה וינצח בה בכוונתו לתרום את כספי הפיצוי לעמותה העוסקת במניעת שיימינג ברשתות החברתיות.

במכתב משלו לעובדים כתב שמן: "אין לנו ספק שהתביעה תידחה ושבית הדין לעבודה ימצא שמדובר בתביעה טקטית שנועדה להשפיע על המאבק שלנו, ולנסות להשתיק אותי ואת דני לאור הנחישות שבה אנחנו פועלים למענכם".

שמן הוסיף שבימים הקרובים צפויים וזאנה והוא להיערך להגשת כתב ההגנה ולניהול ההליך המשפטי, שעשוי להמשך שנים.

"לתביעה של רן אין ולא תהיה כל השפעה על הדרך שלנו או על העמדות שלנו", כתב, "פרובוקציות לא ינהלו אותנו, ואנחנו נמשיך בדרך שלנו ללא חשש ומורא".

שמן ציין שהוועד מוכן להמשיך בהליך הגישור בו החל מול הנהלת החברה לפתרון המחלוקת, אך במקביל ימשיך גם לנקוט בצעדי שביתה ככל שימצא לנכון ובהתאם לשיקול דעתו.

בסיכום מכתבו פנה שמן למנכ"ל: "רן, כפי שמצאת את הזמן להגיש נגדנו תביעה אישית, נשמח לראות אותך לפחות פעם אחת בישיבות הגישור ובמשרדי החברה ולשמוע את הקול שלך במאבק הזה".

עובדי פלאפון ובזק בינלאומי נאבקים בימים אלה כנגד כוונת קבוצת אלפא לבצע צעדים חד צדדיים, בהם פירוק חברת בזק בינלאומי. לטענת העובדים מטרת הצעדים היא פגיעה באיתנות החברות והם משליכים על ביטחונם התעסוקתי, על תנאי עבודתם ואף מהווים פגיעה בכוחם הארגוני ובזכותם להתאגד.

ועד עובדי אלפא תובע לפיכך חתימה על הסכם קיבוצי כולל לשלוש חברות הקבוצה (פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes) שלהן הנהלה משותפת ודירקטוריון זהה.

במסגרת סכסוך העבודה בחברות נוקטים העובדים עיצומים ממושכים בהם עצירת החיובים של מיליוני הלקוחות מול חברות האשראי, דבר המביא לכך שלאלפי לקוחות פקעה חבילת הגלישה והם חווים האטה ברשת הסלולרית.

בנוסף להאטה בגלישה ועיכוב בשליחת החשבונות למיליוני הלקוחות, נעצרו לחלוטין העבודות לשדרוג הרשת (כולל דור 5) ולא מבוצעות התקנות ותיקונים ללקוחות עסקיים בשירותי ה IT. כמו כן  נעצרה לחלוטין אספקת ציוד וסחורה ללקוחות פרטיים כמו נתבים מהמרכז הלוגיסטי של בזק בינלאומי ועצירה מוחלטת של העבודה המשותפת (סינרגיה) בין שלוש חברות אלפא.

עוד במסגרת סכסוך העבודה מפגינים עובדי החברה באופן תדיר מול בתיהם של מנהלים בכירים בחברה, בתיהם של דירקטורים ואף מול ביתו של נציג בעלי השליטה בחברה איש העסקים דוד פורר, השותף הישראלי בקרן סרצ'לייט.

לאורך חודשים מנעה המשטרה את ההפגנות מול ביתו של האחרון, בטענה שמדובר ב'איש ציבור', על אף שאינו נושא כל תפקיד ציבורי. עם זאת, בעקבות התערבות וועדת חוקה ומשפט של הכנסת, החלה לפני כשבועיים לאפשר את ההפגנות מול ביתו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!