דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
23.7°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 20.1°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 26.9°באר שבע
  • 32.1°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 18.9°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

מחקר חדש: החיסון השלישי הפחית ב-92% את הסיכוי למחלה קשה

ניתוח נתונים של מכון כללית ואוניברסיטת הרווארד מראה שמנת החיסון השלישית הפחיתה ב-93% אשפוזים הקשורים למחלת הקורונה וב-81% את הסיכוי לתמותה מהמחלה

אחות מכינה חיסון נגד קורונה (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
אחות מכינה חיסון נגד קורונה (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

מחקר משותף של מכון כללית למחקר ואוניברסיטת הרווארד שהתפרסם הלילה (שבת) בכתב העת הרפואי The Lancet מספק נתונים חדשים על יעילות מנת הבוסטר נגד קורונה. לפי תוצאות המחקר, מנת החיסון השלישית הפחיתה ביותר מ-90% את הסיכוי למחלה קשה מהנגיף.

במסגרת המחקר נבדקו נתונים אנונימיים של 728,321 מטופלי כללית שקיבלו מנת חיסון שלישית לעומת קבוצת ביקורת שכללה 728,321 איש אשר קיבלו רק שתי מנות כחמישה חודשים או יותר לפני כן. המחקר נערך בין 30 יולי ל-23 בספטמבר השנה והשווה בין 728,321 מטופלי כללית שקיבלו מנת חיסון שלישית, לבין מספר זהה של מטופלים שקיבלו שתי מנות בלבד כחמישה חודשים קודם לכן.

בנוסף, הממצאים העלו שמנת החיסון השלישית הפחיתה ב-93% אשפוזים הקשורים למחלת הקורונה והפחיתה ב-92% את הסיכוי למחלה קשה מהנגיף. עוד עלה מהמחקר שמנת חיסון שלישית הפחיתה ב-81% את הסיכוי למוות מקורונה, בהשוואה למטופלים שקיבלו שתי מנות בלבד.

"תוצאות אלו מדגימות באופן משכנע כי המנה השלישית של החיסון יעילה ביותר במניעת תחלואה קשה ואשפוז עקב מחלת הקורונה בקבוצות גיל שונות ובתתי קבוצות שונות באוכלוסייה, שבוע לאחר קבלת המנה השלישית", אומר פרופ' רן בליצר, מנהל מכון כללית למחקר. "התוצאות מספקות מידע מבוסס ומתוקף לכל מי שעדיין מהסס לגבי קבלת המנה השלישית – בישראל ובמדינות אחרות בעולם".

ממחקר נוסף של מכון כללית למחקר ואוניברסיטת הרווארד שפורסם לאחרונה, עולה כי בקרב בני נוער בגילי 12 עד 18 שקיבלו חיסון של פייזר נגד הקורונה נרשמה יעילות של 90% במניעת בהדבקה ויעילות של 93% בהופעת מחלה תסמינית.

המחקר נערך במהלך הגל הרביעי של הקורונה, בין 8 ביוני ל-14 בספטמבר. הוא התבסס על נתונים של 94,354 בני נוער ישראלים שהתחסנו, מול מספר זהה של לא מחוסנים, אם כי במהלך המחקר הספיקו להתחסן כ-14 אלף נערים מהקבוצה השנייה.

פרופ' בן רייס, מנהל ה-Predictive Medicine Group בביה"ח לילדים של בוסטון וביה"ס לרפואה של הרווארד: "תוצאות מחקר תצפיתי זה, המשלימות את המחקר הקליני שערכה חברת פייזר, מספקות הוכחות מדעיות מבוססות באשר ליעילות החיסון במניעת הדבקה ומחלה קשה גם בקרב בני נוער וגם באשר ליעילות החיסון נגד זן הדלתא, שהוא הזן הדומיננטי כרגע בישראל וברחבי העולם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!