דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

שר השיכון אלקין ישתתף בדיון מיוחד בכנסת על הפינויים בדיור הציבורי

למרות הצהרות של אלקין ויו"ר ועדת הכלכלה מיכאל ביטון על נסיונות לעצירת הפינויים, בפורום הדיור הציבורי מתריעים מפינוי של 40 משפחות עד סוף השנה: "אנחנו לא מכירים שום דבר שיעצור את זה. זורקים אנשים עם נכות לרחוב"

הפגנה על הדיור הציבורי (צילום: ריקי כהן בנלולו)
הפגנה על הדיור הציבורי (צילום: ריקי כהן בנלולו)
דוד טברסקי

שר השיכון זאב אלקין יגיע מחר (שני) לוועדת הכלכלה בכנסת לדיון דחוף על הפינויים בדיור הציבורי. עד סוף השנה הנוכחית ישנם כ-40 מועמדים לפינוי מביתם, לאחר מספר שנים בהם לא התקיימו פינויים כלל.

למרות דבריו של השר אלקין עצמו על כך שייבחנו הקריטריונים והסיבות לפינויים הקרובים, וקריאת יו"ר ועדת הכלכלה, מיכאל ביטון, לעצירה זמנית של פינויים, פעילי הדיור הציבורי מתריעים מהמשך מדיניות פינויים אינטנסיבית של המשרד ועמידר. "ממשיכים עם הפינויים בכל הכח, אנחנו לא מכירים שום דבר שיעצור את זה", אומר ל'דבר' דני גיגי, מקדם המדיניות של 'פורום הדיור הציבורי', "זורקים אנשים עם 100% נכות נפשית לרחוב, יש פה מדיניות ממש לא נורמלית".

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין. התחייב להגדיל את מלאי הדירות, אך התקציב החדש לא כולל סעיף ייעודי לכך (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
שר הבינוי והשיכון זאב אלקין. התחייב להגדיל את מלאי הדירות, אך התקציב החדש לא כולל סעיף ייעודי לכך (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

בחמישי האחרון הפגינו הפעילים מול ביתו של מנכ"ל משרד השיכון, אביעד פרידמן, על שתיקתו נוכח הפינויים. לאחר מספר פניות של 'דבר' בחודשים האחרונים לבירור האם צפוי שינוי במדיניות המשרד, נטען שכלל המועמדים לפינוי מוגדרים כ'פולשים', וכי המשרד אינו מתכוון להתערב בהחלטות בית המשפט בעניינם, ומציע למועמדים לפינוי למצות את זכויותיהם באפיקים אחרים.

בדיון ועדת הכלכלה אודות מדיניות הפינויים של המשרד, התחייב שר השיכון אלקין להגדיל את מאגר הדירות שמוקצות לדיור ציבורי ב-1,700 בשלושת השנים הקרובות, אבל מבדיקת 'דבר' עולה שמשרד האוצר לא הקצה סעיף תקציבי ייעודי לעניין. כלל הנראה, התקציב נמצא בסיכומים תקציביים ויגיע מכמה מקורות, בהם עודפי תקציב.

על פי נתוני משרד השיכון, מאז שהתחדשו הפינויים באפריל האחרון על הממשלה, פונו כ-90 דיירים שהוגדרו על ידי המשרד כפולשים. הפינויים התחדשו, לאחר שהוקפאו על ידי שר השיכון הקודם יואב גלנט. מסמך של מרכז המחקר של הכנסת מצא שישנם מעל ל-30 אלף ממתינים לדירות דיור ציבורי.

בדו"ח על מצב הפינויים משנת 2017 שערכה אורנה ברביבאי, כיום שרת הכלכלה, היו בעת עריכתו כ-8,000 מועמדים פוטנציאליים לפינויים מדירות דיור ציבורי, ביניהם מאות עם צו פינוי מידי.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!