דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
התקציב וחוק ההסדרים

בנט עם המראתו לגלזגו: "התקציב יעבור, ישראל זקוקה ליציבות"

דבריו של ראש הממשלה שיצא לפסגת האקלים עסקו בהצבעה על התקציב שצפויה עם חזרתו: "באופוזיציה נואשים, אין משהו שהם לא יעשו השבוע כדי להפיל את התקציב ולהוביל לבחירות החמישיות"

ראש הממשלה, נפתלי בנט, בעלייתו למטוס (צילום: חיים צח/ לע״מ)
ראש הממשלה, נפתלי בנט, בעלייתו למטוס (צילום: חיים צח/ לע״מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

"אנחנו צפויים לשבוע משוגע, שילך ויעשה פרוע יותר מיום ליום בהתקרב מועד ההצבעה על התקציב", כך אמר הערב (ראשון) ראש הממשלה נפתלי בנט עם המראתו לפסגת האקלים בגלזגו שבסקוטלנד. בנט לא התייחס בדבריו כלל לנושא האקלים, אלא להצבעה על תקציב המדינה בקריאה שנייה ושלישית בכנסת, שצפויה עם חזרתו. לדבריו, למרות נסיונות האופוזיציה לנצל את הרוב הדחוק של הממשלה בכנסת, שעומד על 61 חברי כנסת בלבד, הוא משוכנע שהתקציב יאושר.

לדברי בנט, "מרגע שהתקציב יעבור השבוע, זה קונה יציבות רבת שנים לממשלה, והמשמעות לאופוזיציה היא התפוררות והתפרקות לרסיסים. הם מבינים את זה, והם נואשים. הם נואשים להפיל את התקציב ולהוביל לבחירות חמישיות, זו מטרתם. לכן, אנחנו צפויים לשבוע הפייקים הגדול. אין משהו שהם לא יעשו השבוע כדי להפיל את התקציב ולהוביל לבחירות החמישיות."

בנט אמר ש"אני רוצה להרגיע את כולם – חבל על המאמץ. אנחנו נעביר את התקציב, התקציב יעבור. התקציב יעבור בגלל שמדינת ישראל זקוקה ליציבות. התקציב יעבור כי המדינה זקוקה לניהול טוב ורגוע. התקציב יעבור כי אף אחד לא רוצה לסחרור הבחירות האינסופיות."

"לכן, אני מבקש מחברי הכנסת של הקואליציה: התנהלו באורך רוח. השבוע הזה ייגמר עם תקציב מאחורינו ובע"ה עם שגשוג גדול".

תקציב עד ה-14 בנובמבר או בחירות

הכנסת צפויה להתחיל השבוע את ההצבעות על התקציב וחוק ההסדרים במטרה לאשר אותם עד סוף השבוע. המועד האחרון לאישור התקציב הוא יום ראשון בעוד שבועיים, ה-14 בנובמבר, אם התקציב לא יאושר עד אז – הכנסת תפוזר ויתקיימו בחירות.

ביום שלישי בלילה ישוב ראש הממשלה נפתלי בנט מוועידת האקלים בגלזגו, ואז יחלו הדיונים על חוקי התקציב וההסתייגויות של האופוזיציה ממנו.

ועדות הכנסת סיימו את הדיונים על חוק ההסדרים בשבוע שעבר. מלבד רפורמות בודדות שפוצלו מהחוק בהן הרפורמה בחקלאות, המס על נטפליקס וחלק מרפורמת המטרו; רוב הרפורמות יעלו להצבעת המליאה. מדובר בעשרות רפורמות שיובאו לאישור הכנסת יחד עם אישור התקציב.

ח"כ עמיחי שיקלי (ימינה) הודיע שיצביע נגד התקציב, כך שהקואליציה נהנית מרוב זעום של 61 חברי כנסת בלבד. עם זאת, המשוכות המרכזיות לאישור התקציב נחצו בהצלחה. המתיחות עם רע״מ נפתרה עם החלטת הממשלה על תכנית השקעות בחברה הערבית (תכנית 923), רפורמות שנויות במחלוקת בתוך הקואליציה (כמו העלאת גיל הפרישה, אג״ח מיועדות ורשות הרגולציה) עברו מקצה שיפורים.

כדי למנוע את אישור התקציב יצטרכו באופוזיציה לגייס חבר כנסת אחד שיצביע נגד התקציב, או שניים שיימנעו. במידה והקואליציה תיתקל בקשיים השבוע, יהיה לה אמור שבוע אחד נוסף לגייס את הרוב הדרוש.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!