דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
14.9°תל אביב
  • 11.3°ירושלים
  • 14.9°תל אביב
  • 16.5°חיפה
  • 14.6°אשדוד
  • 12.9°באר שבע
  • 18.2°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 11.7°צפת
  • 13.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

ניהול מערכת החשמל הועבר מחברת החשמל לחברת נגה

במסגרת הרפורמה בחברת החשמל, היא תישאר אחראית רק על ההולכה והחלוקה, ואילו חברת נגה תנהל את המערכת | שרת האנרגיה קארין אלהרר: "זהו צעד משמעותי להגברת התחרות ובשורה לצרכנים שיוכלו להנות מחשמל נקי ובמחירים תחרותיים"

עובדים מחברת החשמל. "ההעברה תקדם משק חשמל יעיל, תחרותי, מתקדם ונקי יותר"  (צילום: דוברות חברת החשמל)
עובדים מחברת החשמל. "ההעברה תקדם משק חשמל יעיל, תחרותי, מתקדם ונקי יותר" (צילום: דוברות חברת החשמל)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

ניהול מערכת החשמל עבר היום (שני) במלואו לחברת נגה, לאחר שנתיים וחצי של היערכות. השינוי מיישם שלב חשוב ברפורמה בחברת החשמל, שממקד את חברת החשמל בהולכה וחלוקה של חשמל ומוציא מידיה את מרבית ייצור החשמל וכן את ניהול המערכת. החברה הודיעה הבוקר על סיום פעילותה בתחום ניהול מערכת החשמל והעברת כלל היחידות של ניהול המערכת לחברת ניהול המערכת הממשלתית החדשה שנקראת נגה.

לדברי החברה, לאחר יותר משנתיים של היערכות, חברת נגה קיבלה את האחריות המלאה על הפיקוח הארצי. רשות החשמל ושרת האנרגיה אישרו לנגה לקבל אחריות מלאה על פעילות ניהול מערכת החשמל הארצית, לרבות פעילות רשות הכוח.

ההחלטה על אישור הפעילות המלאה התקבלה לאחר שהחברה הצהירה על מוכנותה והציגה לרשות פרטים על השלמת ההכנות, ההסכמים, ההיערכות הניהולית והפיננסית והתרגילים שבוצעו לצורך העברת יחידת ניהול המערכת מחברת החשמל. יחידת ניהול המערכת תצטרף ליחידת התכנון פיתוח וטכנולוגיה (תפ"ט) ויחידת הסטטיסטיקה שכבר החלו את פעילותן במסגרת החברה החדשה. 

בדצמבר 2020 אושר המעבר של היחידות שאחראיות על התכנון לחברה שהוקמה, וכעת מושלם המהלך עם קליטת יחידת ניהול המערכת שאחראית על הניהול השוטף של מערכת החשמל. בין היתר, יחידת ניהול המערכת אחראית על העמסת יחידות הייצור, ניהול הסחר בחשמל, לרבות רכישה מיצרנים ומכירה למספקים, הכנת משק החשמל לחירום ועוד. 

בשנה האחרונה, נערכה החברה פיננסית, ניהולית ומקצועית והראתה מוכנות לקליטת פעילות מרכזית זו במשק החשמל בישראל. על כן, ובהתאם לבקשתה, הרשות והשרה מאשרים לחברה להתחיל פעילות מלאה שכוללת אחריות על יחידת ניהול המערכת ועל רשות הכוח החל מהיום.

שרת האנרגיה קארין אלהרר: "זהו צעד משמעותי להגברת התחרות, ובשורה לצרכנים שיוכלו ליהנות מחשמל נקי ובמחירים תחרותיים. יציאת חברת ניהול המערכת, ויחידת ניהול המערכת בתוכה, לדרך עצמאית, מקדמת בצורה משמעותית את הרפורמה במשק החשמל, ואף מקדמת את יכולת המעבר לאנרגיות מתחדשות דרך פיתוח רשת החשמל".

יואב קצבוי, יו"ר רשות החשמל (בפועל): "אני מברך את חברת ניהול המערכת על השלמת ההכנות לתחילת פעילות מלאה. מדובר באבן דרך מרכזית ביישום הרפורמה ותנאי לקידום משק חשמל יעיל, תחרותי, מתקדם ונקי יותר, לרווחת כלל הציבור". 

מנכ"ל חברת החשמל עופר בלוך: "מדובר ברגע היסטורי בחברת החשמל. הוצאת האחריות המשקית מהחברה לחברה חדשה משמעותה השלב הסופי ביישום משק תחרותי בייצור החשמל. אני מאחל בהצלחה להנהלת נגה ומקווה כי המעבר יעבור בצורה המיטבית ללא כל השלכה על הציבור". 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!