דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

שימועי הכבאים הוקפאו, מומחית תבדוק התאמת מסכות חדשות לבעלי זקן

בית הדין לעבודה בבת ים מינה את ד"ר אסתר קרסנר לבחון האם קיימות מסכות שנותנות הגנה לכבאי בעל זקן, ההסתדרות הנחתה את הכבאים המוחים לחזור ולהתגלח

חברי ועד הכבאים אבי אנקורי,  איתמר פישר וקובי דדון. הגיעו לדיון כשהם אינם מגולחים (צילום: ניצן צבי כהן)
חברי ועד הכבאים אבי אנקורי, איתמר פישר וקובי דדון. הגיעו לדיון כשהם אינם מגולחים (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין האזורי לעבודה בבת ים, מינה היום (שלישי) את ד"ר אסתר קרסנר, ראש יחידת 'תבונה' במשרד הביטחון, לבחון את טענת ההסתדרות כי קיימות מסכות מסוג 'נומקס', שמנטרלות את השפעת שיער הפנים על איטום המסכה, וניתן להשתמש בהן בביטחון.

בדיון שהתקיים היום ונמשך שעות ארוכות, נתגלעה מחלוקת בין המדינה וארגון הכבאים באשר לאופן השימוש במסכה חדשה (ברדס) שמנטרלת את השפעת שיער הפנים על איטום המסכה. נציגי הנציבות טענו שהברדס נועד להגן על חלקי הגוף שמחוץ למסכה, ואילו בהסתדרות הצביעו על סרטוני ההדרכה של החברה שמלמדים את ההיפך מכך.

כבאי בזירה. (צילום: מאיר וקנין/פלאש90)
כבאי בזירה. (צילום: מאיר וקנין/פלאש90)

בית הדין ביקש מהצדדים להסכים על מומחה שיגיש חוות דעת שתבהיר האם ניתן להשתמש במסכה החדשה. לאחר שעות ארוכות בהן התקשו הצדדים לאתר מומחה מוסכם, הם נעתרו להצעתה של השופטת חנה טרכטינגוט למנות את ד"ר קרסנר, שעומדת בראש יחידת 'תבונה' במשרד הביטחון לתפקיד.

'תבונה' הינה יחידה שמהווה מוקד ידע לאומי ובינלאומי ומייעצת למדינה בתחום התגוננות אב"כ, לרבות המיגון הנשימתי האישי. הצדדים התחייבו שלא להתקשר עם ד"ר קרסנר עד להגשת הדו"ח. השופטת דרשה כי הדו"ח יוגש עד יום חמישי ולאחר שתעיין בו, היא תכריע בהליך.

בנציבות הכבאות נעתרו לבקשת בית הדין והשיבו את הכבאים המזוקנים לפעילות מבצעית. עוד הוחלט בדיון כי כל השימועים שנקבעו לכבאים יוקפאו, וההליכים המשמעתיים כנגד כבאים שנמנעו הבוקר מגילוח בהוראת ארגון העובדים לאות סולידריות יבוטלו בהתאם להסכמות. מנגד, נקבע כי על הכבאים לשוב ולהתגלח.

לצד ההליך הקיבוצי שהוגש על ידי הסתדרות המעו"ף וארגון הכבאים, הוגשו לבתי הדין לעבודה ברחבי הארץ גם עשרות עתירות פרטיות של כבאים שזומנו אתמול והיום לשימועים בעקבות סירובם להתגלח – חלקם על רקע רפואי או דתי.

ההסתדרות וארגון הכבאים יוצגו בהליך על ידי עורכי הדין יעל שילוני שמרי סגל וסיגל פעיל.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!