דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ארנון בר-דוד: "העלאת שכר המינימום תשפיע על 700 אלף משפחות"

ההסתדרות, האוצר והמעסיקים חתמו על עסקת חבילה חדשה למשק, שתכלול את העלאת שכר המינימום ל-6,000 שקלים תוך 5 שנים, הקפאת שכר במגזר הציבורי ב-2022 ותוספת של יום חופשה לעובדים | ליברמן: "מה שהנחה את כולם זה טובת מדינת ישראל"

  • ההסתדרות, האוצר והמעסיקים חתמו על עסקת חבילה חדשה למשק, שתכלול את העלאת שכר המינימום ל-6,000 שקלים תוך 5 שנים, הקפאת שכר במגזר הציבורי ב-2022 ותוספת של יום חופשה לעובדים | ליברמן: "מה שהנחה את כולם זה טובת מדינת ישראל"
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, הממשלה והמעסיקים חתמו היום (רביעי) על עסקת חבילה חדשה במשק. לפי ההסכם, שכר המינימום יעלה בהדרגה ל-6,000 שקלים תוך חמש שנים, כשהפעימה הראשונה תהיה באפריל 2022. במהלך השנה הבאה לא תהיה תוספת או פגיעה בשכר המגזר הציבורי, והעובדים יוכלו לעבוד יום בשבוע מהבית.

ליברמן אמר בפתח הישיבה: "הגענו לרגע מדהים. הממשלה הוקמה ב-13 ליוני, ב-14 ליוני נפגשנו בפורום הזה ואמרתי שהשאיפה שלי היא עד סוף השנה להגיע לעסקת החבילה. היום אנחנו יכולים לומר שאני מעריץ כל אחד מהאנשים שיושבים כאן, אחרי שהתגברנו על כל המכשולים. מה שהנחה את כולם זה טובת מדינת ישראל, טובת הכלכלה ואחריות לאומית".

האוצר, ההסתדרות והמעסיקים חותמים על עסקת החבילה במשק (צילום: דבר)
האוצר, ההסתדרות והמעסיקים חותמים על עסקת החבילה במשק (צילום: דבר)

"מאז שחתמנו על עסקת חבילה עברו 37 שנה, בין יצחק מודעי לישראל קיסר. כנראה שזה דבר לא פשוט אם לקח לנו 37 שנה לחזור על החתימה הזו. היום אנחנו יודעים כמה הייתה חשובה עסקת החבילה אז". ליברמן הקריא ציטוט של שר האוצר דאז יצחק מודעי: "המטרה של עסקת החבילה היא להרגיע את המשק וליצור תנאים של יציבות, פסק זמן בו יתאפשר לממשלה להגיע להישגים בלעידהם אין הבראה כלכלית. ההישג הגדול ביותר הוא ההסכמה החברתית בין הממשלה, ההסתדרות והמעסיקים". שר האוצר אמר: "אני חושב שהמסר הזה היום רלוונטי יותר מאי פעם".

נגיד בנק ישראל אמיר ירון: "מספר המשתתפים במפגש מעיד על חשיבתו. זאת באמת חשובה חשובה למשק, מכמה סיבות. העיקרית היא הוודאות שמייצרת עסקת החבילה לפעילות הכלכלית, והיותה מדורגת ומידתית. השקט התעשייתי שצפוי להיווצר בסקטור הפרטי והציבורי חיוני להתפתחות המשק. לא פחות חשובה הפגנת היכולת לשתף פעולה לטובת המשק".

האוצר, ההסתדרות והמעסיקים חותמים על עסקת החבילה במשק (צילום: דבר)
האוצר, ההסתדרות והמעסיקים חותמים על עסקת החבילה במשק (צילום: דבר)

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אני רואה בעסקת החבילה אירוע היסטורי. הכוונה שלנו הייתה לייצב את המשק הישראלי בעידן של הפוסט קורונה, שהמשק יהיה בוודאות מוחלטת ומדינת ישראל תוכל לנוע קדימה. הסכם זה הוא המשך למדיניות ההסתדרות בכל תקופת הקורונה, השלמה של המהלכים הממלכתיים והאחראים שהובלתי בתקופת הקורונה. הכול כדי שנוכל לראות את המשק הישראלי משגשג. אנחנו חלק מהמשק, אנחנו השיניים שמניעים את המשק ועומדים מאחוריו כדי שיתייצב וינוע קדימה."

"העלאת שכר המינימום היא מהלך חשוב שנעשה בלי שביתות" ציין בר-דוד. "המטרה המרכזית היא לגרום למשק לנוע. 700 אלף משפחות ייהנו מעליית שכר המינימום. ראינו במחקר שזכו עליו בנובל שעליית שכר המינימום היא דבר נכון, נותנת לעובדים הרגשה טובה ומייצרת תפוקות יותר טובות".

יו"ר ההסתדרות ציין כי יש קופסה של קורונה שתשמש לפתרון בעיות ספציפיות בסקטורים בעיתיים: "עובדי מערכת הבריאות, עובדי מנהל ומשק בבתי חולים ובכללית, עובדות בגני ילדים ובחינוך, בהם אנחנו נטפל בזמן הקרוב מתוך הקופסה הזאת ונביא לעובדים האלה רווחה".

יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי: "לאחר תקופה לא פשוטה שעברה על העסקים בישראל, הגענו להסכמות שבהן נמצאה נקודת האיזון בין צורכי המעסיקים, העובדים והממשלה. אנו מצויים בסביבה עסקית גלובלית משתנה ומאוד תחרותית והיה לי חשוב לגבש עסקה שתאפשר שינוי בחוקי העבודה וגמישות רבה יותר בעולם התעסוקה בראי המעסיקים והעצמאים שיקבלו רשת ביטחון כלכלית לעצמאים בשנת 2023".

עיקרי ההסכמות:
  • שכר המינימום יעלה לפי המתווה:
    אפריל 2022- 5,400 שקלים
    אפריל 2023- 5,500 שקלים
    אפריל 2024- 5,700 שקלים
    אפריל 2025- 5,800 שקלים
    דצמבר 2025- 6,000 שקלים
  • השכר במגזר הציבורי יוקפא במהלך 2022, מלבד תיקונים בסקטורים ספציפיים, להם תהיה התייחסות באמצעות קופה מיוחדת. לקראת תקציב 2023 יתחדשו הדיונים על הסכם מסגרת חדש במגזר הציבורי.
  • הצדדים סיכמו על מעבר לחישוב שעות נוספות מחישוב על בסיס יומי לחישוב על בסיס חודשי, תוך החרגה של אוכלוסיות מוחלשות. החישוב הגלובלי מוגבל ל-17 שעות חודשיות, וזה יחול על עובדים שמרוויחים 150% משכר המינימום בלבד (7,950 שקלים). סכום זה לא יעלה עם שכר המינימום.
  • העובדים יזכו לתוספת יום חופשה בשנה. הדרישה לקיצור שבוע העבודה וסוף שבוע ארוך ירדו מהפרק לעת עתה.
  • במקצועות המתאימים במגזר הציבורי אפשר יהיה לעבוד מהבית יום בשבוע, בהמשך לפיילוט שהתחיל בתקופת הקורונה.
  • כדי לאפשר למשק להתאושש מהשלכות משבר הקורונה ולאפשר לממשלה מרחב עבודה, הצדדים סיכמו על שמירת שקט תעשייתי בשנת 2022, כאשר נושאים במחלוקת ייפתרו במסגרת ייעודית לפתרון בעיות.

יו”ר פורום העצמאים בהסתדרות, רמי בז’ה התייחס להסכם: “המאבק של פורום העצמאים נשא פרי. רשת ביטחון לעצמאים, כמו לכל עובד בישראל, זה לא מותרות, זהו כורח, ואנחנו מברכים על ההישג של יו”ר ההסתדרות ארנון בר דוד. אנו מברכים גם על העלאת שכר המינימום, שתסייע למוחלשים, ביניהם עובדים בעסקים קטנים. שני הצעדים חשובים, והם בשורה של ממש. מהלך שיהיה הדרגתי כדי לא להכביד על העסקים הקטנים."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!