דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.9°תל אביב
  • 19.2°ירושלים
  • 20.9°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.8°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 21.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

בעקבות הטענות לפגיעה מינית: המשטרה פתחה בחקירה נגד גל אוחובסקי

בית משפט השלום בבת ים הוציא צו איסור פרסום אודות התיק בחשד לעבירות מין | אוחובסקי עזב את תפיקדו כנשיא ארגון הנוער הגאה, לאחר פרסום תחקיר בו נטען שפגע בשני צעירים

גל אוחובסקי (קרדיט: מרים אלסטר, פלאש90)
גל אוחובסקי (קרדיט: מרים אלסטר, פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

המשטרה פתחה בחקירה נגד העיתונאי ויוצר הקולנוע גל אוחובסקי, בחשד לעבירות מין – כך הודיעה הערב משטרת מרחב ירקון. בית משפט השלום בבת ים הוציא צו איסור פרסום אודות חקירת הפרשה, שיהיה בתוקף עד שלישי הקרוב.

בתחקיר שפורסם בכאן חדשות בראשון השבוע סיפרו שני גברים שנפגשו עם אוחובסקי כי הוא כפה את עצמו עליהם כשנפגש איתם, ואף פעל באלימות. בעקבות כך הודיע אוחובסקי, כי הוא מפסיק את פעילותו בתור נשיא ארגון הנוער הגאה.

בתחקיר שפורסם בכאן חדשות סיפר א', שנפגש עם אוחובסקי לפני כשנה וחצי, כי השניים קבעו להיפגש לאחר ששוחחו באפליקציית היכרויות. אוחובסקי, כך אמר, השתמש בשם בדוי אך שלח את תמונותיו האמיתיות. "הוא תקשר כמו חיה", סיפר א'. "יותר מחמש פעמים הוא ניסה להפוך אותי בכוח ולגעת". הוא ציין כי ביקש ממנו להפסיק באופן נחרץ, ולפי הפרסום גם עבר בדיקת פוליגרף שבא נמצא דובר אמת.

עדות נוספת שפורסמה, מעלה כי גבר שנפגש עם אוחובסקי למטרות עבודה סיפר שבשלב מסוים הוא החל לנשק אותו ללא התראה. "ניסיתי להדוף אותו. הוא כפה את עצמו עליי למרות התנגדותי", סיפר.

יו"ר נעמת, חגית פאר, בירכה על הפתיחה בחקירה: ״המחויבות של כולנו, נשים וגברים כאחד, היא לחזק את האנשים האמיצים שבחרו לספר את שאירע להם. צריך להגיד באופן ברור- אנו מאמינות להם. אם ישנו פן חיובי בפרשה המצערת הזאת הוא שתודעת ה-׳מי טו' הגיעה גם לקהילה הגאה. הטרדות ותקיפות מיניות הן אירוע מטלטל- בין אם הקורבנות הם נשים או גברים״.

בשלישי השבוע פורסמו ב-ynet טענות לפגיעה מינית נגד מחזיק תיק הלהט"ב בעיריית תל אביב, איתי פנקס ארד. ארד הודיע היום (רביעי) שהשעה עצמו מתפקידו בעירייה.

אוחובסקי: ״מבקש התנצלות מעומק הלב משני המתלוננים״

מטעמו של גל אוחובסקי נמסר: ״לגבי המקרה הראשון: בין המעורבים נקבע מפגש מיני. המפגש המיני הסתיים באופן ידידותי, ועד רגע הפניה מכם לא ידע גל דבר על תחושותיו של חבר הקהילה.

לאחר קבלת הפניה התברר לגל כי האדם המדובר מצוי בעימות על רקע מיני עם רבים מחברי הקהילה אשר יצרו קשר עם גל וביקשו להעביר הקלטות וצילומי מסך המעידים על כך. עם זאת, ומתוך הבנה ורגישות גל מבקש להתנצל מעומק ליבו בפני האדם על התחושה הרעה שנגרמה לו״.

״באשר לעדות השניה: בניגוד למה שמחייב הדין וכללי האתיקה, לא הועברו מצד התאגיד שום פרטים לגביה, ואין לו דרך להגיב או להתגונן בפני אירוע שלא פורט בפניו. אך כאמור, מרגע שזו התחושה, הוא מתנצל גם בפני המעיד השני.

כמי שהקדיש את חייו לקהילה החליט גל כי אחריותו מחייבת אותו להפסיק את פעילותו כנשיא איגי, ארגון הנוער הגאה. הארגון הוא מפעל חייו, והוא אינו מעונין שרבב ידבק בארגון הנהדר הזה״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!