דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
26.9°תל אביב
  • 26.7°ירושלים
  • 26.9°תל אביב
  • 20.6°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 31.5°אילת
  • 24.3°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 26.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

שחקן ומאמן הכדורגל האגדי אמציה לבקוביץ' הלך לעולמו בגיל 83

לבקוביץ' שיחק 13 עונות במדי הפועל תל אביב ורשם 42 הופעות בנבחרת ישראל, הוביל כמאמן את הפועל באר שבע לזכייה בשתי האליפויות הראשונות שלה והצעיד גם את מכבי חיפה לאליפות

אמציה לבקוביץ' ז"ל מקבל הוקרה על האליפות עם הפועל באר שבע (צילום: דבר)
אמציה לבקוביץ' ז"ל מקבל הוקרה על האליפות עם הפועל באר שבע (צילום: דבר)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אמציה לבקוביץ’, אחד השחקנים והמאמנים בכדורגל הישראלי, הלך לעולמו הבוקר (חמישי) בגיל 83. לבקוביץ' היה בלם בהפועל תל אביב בין השנים 1955 ל-1968, ורשם 42 הופעות במדי נבחרת ישראל. לאחר מכן רשם קריירה מוצלחת כמאמן.

הוא היה העוזר של עמנואל שפר, שהוליך את נבחרת ישראל להופעה היסטורית במונדיאל במקסיקו 1970. שיאו כמאמן היה בהפועל באר שבע, כשהוליך את הקבוצה לזכייה בשתי אליפויות רצופות ב-1975 ו-1976. בשנת 1989 הוליך את מכבי חיפה לאליפות מרשימה.

אמציה לבקוביץ' ז"ל (צילום: אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל בישראל)
אמציה לבקוביץ' ז"ל (צילום: אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל בישראל)

מותו של לבקוביץ' עורר תגובות נרגשות בספורט הישראלי. שר התרבות והספורט חילי טרופר ספד: "הצטערתי לשמוע כי אמציה לבקוביץ', מגדולי כדורגלני ומאמני ישראל, הלך היום לעולמו. אמציה היה שחקן יוצא דופן והתגלה גם כמאמן מופלא. מורשתו בהיכל התהילה של ליגת העל בכדורגל ונבחרת ישראל תיזכר לדורות הבאים. יהי זכרו ברוך".

מועדון הפועל תל אביב, ספד לאחל מגדולי שחקניו: "מועדון הכדורגל הפועל תל אביב מרכין ראש בכאב גדול ואבל עם לכתו של אמציה לבקוביץ', מגדולי בלמי המועדון בכל הזמנים. אמציה עלה לקבוצה הבוגרת של הפועל בשנת 1955 – ולא עזב את המועדון עד לפרישתו ב-1968. אמציה נחשב לאחד מגדולי הבלמים של המועדון ונבחרת ישראל. את מדי הקבוצה לבש ב-278 משחקים, בהם כבש חמישה שערים. הבלם האגדי זכה בשתי אליפויות, גביע ואליפות אסיה במדי הפועל.

מעבר להיותו בלם דגול, אמציה היה אדם טוב, נעים הליכות, שהמשיך לתמוך בקבוצתו האהובה במשך שנים רבות, גם אחרי שסיים את קריירת המשחק והאימון שלו. זה יום עצוב להפועל תל אביב ולכדורגל הישראלי. אנו מחבקים את משפחת לבקוביץ' ושולחים את תנחומינו הכנים. יהי זכרו ברוך".

ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל: "כואבים את לכתו של אגדת הכדורגל אמציה לבקוביץ', מגדולי השחקנים בישראל אשר הלך היום לעולמו בגיל 84. אמציה, היה ויהיה לעד סמל למקצוענות, הישגיות ורוח ספורטיבית. יהי זכרו ברוך.

אלונה ברקת, הבעלים של הפועל באר שבע: "בוקר עצוב מאד עם היוודע דבר פטירתו של גדולי הכדורגלנים ומאמני ישראל, אמציה לבקוביץ'. אמציה הביא גאווה גדולה למועדון עם זכייתו בשתי האליפויות הראשונות בתולדותיו ושימח אנשים רבים. מורשתו של אמציה וההישגים הרבים להם זכה בכדורגל בישראל יזכרו לדורי דורות. יהי זכרו ברוך"

אורן חסון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל: "אמציה לבקוביץ' ז"ל שייך לדור נפילים בכדורגל הישראלי ולאורך הקריירה הארוכה והעניפה שלו כשחקן וכמאמן השיא תרומה עצומה לנבחרות ישראל, למועדונים ולהעלאת קרנו של הכדורגל שלנו. האהבה הגדולה של אמציה לכדורגל הישראלי ניכרה בכל דבר שעשה והוא תמיד היה נכון לתרום כמיטב יכולתו. אמציה מותיר מורשת מפוארת ולעולם יהיה מקור גאווה עבורינו. יהי זכרו ברוך".

יו"ר מנהלת הליגות, ארז כלפון: "אמציה לבקוביץ', מגדולי שחקני הכדורגל בהיסטוריה של ישראל, הלך היום לעולמו. אמציה ייצג את הטוב, היופי והמקצוענות של הכדורגל שלנו והותיר אחריו היסטוריה ענפה ומלאת הישגים בעזרת רוח ספורטיבית מיוחדת שדאג להנחיל גם לדורות הבאים. יהי זכרו ברוך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!