דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ירושלים

חינוך / ההורים בירושלים יוצאים למאבק על תקצוב הצהרונים בעיר

לטענת ארגון הורים למערכת החינוך בירושלים, משרד האוצר מתעלם מהצורך בהגדלת התקציב להפעלת הצהרונים וכיום ישנו חוסר של כ-150 מסגרות לילדי העיר. "המצב שנוצר גם מגביל את ההורים בשעות העבודה וגם מעמיס עליהם כלכלית".

צהרון ציל"ה בירושלים (צילום באדיבות ארגון ההורים למערכת החינוך בירושלים).
צהרון ציל"ה בירושלים (צילום באדיבות ארגון ההורים למערכת החינוך בירושלים).
דוד טברסקי

ארגון הורים למערכת החינוך בירושלים, המייצג את הורי הילדים במערכת החינוך בירושלים – מגני הילדים ועד התיכון, הודיע אתמול (רביעי) כי הוא יוצא למאבק בתקצוב החסר של צהרוני הילדים בעיר, הפועלים במסגרת תכנית "צהרון יום להארכת לימודים" (ציל"ה).

לטענת הארגון, משרד האוצר מתעלם מהצורך בהגדלת התקציב להפעלת צהרונים בכל גני הילדים בעיר. צורך שמקורו, בין היתר, בגידול  במספר הילדים בירושלים. על פי הודעת הארגון, קרוב למאה צהרונים בירושלים לא נפתחו כתוצאה מחוסר בתקציב. עוד הוסיפו כי בשל התקציב החסר עומדת כיום השתתפות ההורים על קרוב ל-45% מתקציב הצהרון, זאת למרות החלטת ממשלה לפיה תעמוד ההשתתפות על 25% בלבד.

על פי הודעת הארגון, "המצב שנוצר גם מגביל את ההורים בשעות העבודה וגם מעמיס עליהם כלכלית. ההתעלמות המוחלטת מצד משרד האוצר מובילה לפגיעה משמעותית בהורי וילדי העיר".

"לפני שלוש שנים התקבלה החלטת ממשלה לתקצב את כל הצהרונים בעקבות המחאה על דוח ועדת טרכטנברג" סיפר ל'דבר ראשון' מנהל תחום הגנים בארגון ישראל אליסף, "אחר כך הבינו שאין תקציב לכולם ונתנו רק לרשויות החלשות באשכולות 3-1. ירושלים אמנם נמצאת באשכול  4, אבל כל שכונה מוחלשת כאן היא בגודל של עיר. לכן משרד האוצר יצר את ציל"ה, אבל תיקצב את הצהרונים רק ב-75% ונתן תקרת הוצאה של 36 מיליון ש"ח. בשנה הראשונה הסכום הספיק, אבל מאז התקציב רק נשחק כי יש כמות הילדים גדלה והיום יש לנו מחסור של 200-150 צהרונים".

כעת דורשים בארגון שהתקציב הבא לא יכלול תקרת הוצאה. "אנחנו מסכימים ל-75%. העלות השנתית של הפעלת צהרון היא 120 אלף ש"ח. התקציב שנותן משרד האוצר לכל אחד הוא 90 אלף ש"ח. עם תקרה של 36 מיליון אפשר להפעיל 450 צהרונים. זה לא מספיק".

אליסף הוסיף כי הנושא אמור לעלות לסדר היום של ישיבת הממשלה בשבוע הבא, והביע תקווה שהממשלה תאשר את הסרת תקרת ההוצאה הנוכחית. "אנחנו מבינים שאי אפשר לפתוח צהרון לכל חמישה ילדים וצריך לעמוד בממוצע עירוני, אבל עם הגג הזה כל שנה התקציב יישחק". לטענתו, חלק מהבעיה טמון בכך ש"מתקיימת פה יריבות פוליטית בין ראש העיר לשר האוצר ומי שנפגע זה הילדים".

על פי ההודעה שפרסמו אתמול, לא יהססו בארגון ההורים להגיע עד השבתה מוחלטת של גני הילדים.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "ירושלים הינה העיר היחידה באשכול חברתי-כלכלי 4 אשר זוכה לתקצוב עבור סבסוד צהרונים. המדינה מקצה 51 מיליון ש"ח לטובת סבסוד צהרונים בירושלים. התמיכה בנושא נעשית מתוקף סיכום תקציבי אשר נחתם עם העירייה מידי שנה וזו מבצעת את סדרי העדיפויות שלה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!