דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
24.4°תל אביב
  • 22.7°ירושלים
  • 24.4°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 28.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 25.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

משרד האוצר מעכב מענק בסך 4,500 ש״ח לפסיכולוגים החינוכיים

״משרד האוצר גורר רגליים ונסוג מההבנות״, טוענים הפסיכולוגים | במהלך יוני, בעקבות העיצומים שנקטו, הוסכם על מענק חד פעמי ומשא ומתן לשינוי תנאי ההעסקתם

הפגנת הפסיכולוגים החינוכיים מול קריית הממשלה בתל אביב במחאה על עומסי העבודה, מאי 2021 (צילום ארכיון: מיכל מרנץ)
הפגנת הפסיכולוגים החינוכיים מול קריית הממשלה בתל אביב במחאה על עומסי העבודה, מאי 2021 (צילום ארכיון: מיכל מרנץ)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

משרד האוצר מעכב מתן מענק לפסיכולוגים החינוכיים ופתיחת משא ומתן על שינוי מבנה ההעסקה שלהם כפי שהוסכם ביוני האחרון אחרי עיצומים של העובדים. במכתב לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון מזהירים בהסתדרות המח״ר, ברשויות המקומיות ובארגוני הפסיכולוגים מפני הפרת ההסכמות איתם.

הפסיכולוגים החינוכיים מחו במשך כחודש על גידול של 50% בעומס העבודה עליהם, עקב יישום הרפורמה בחינוך המיוחד. הרפורמה הגדילה את היקף העבודה בוועדות הזכאות והאפיון, שמפנות תלמידים למסגרות ולשירותי חינוך מיוחד, בהן מחויבת השתתפותו של פסיכולוג חינוכי.

ההבנות בין ההסתדרות, הממונה על השכר באוצר ומרכז השלטון המקומי כללו מענק חד פעמי על עבודת הפסיכולוגים החינוכיים בוועדות בשנת 2021, בגובה 4,500 שקלים לעובדים במשרה מלאה, וכן מענקים בהתאם לחלקיות המשרה.

סוכם גם שבשנת 2022, יוענק לפסיכולוגים מענק בסכום דומה שיותנה בהגדלת משרתם בתקופת שיא הוועדות, בחודשים פברואר עד יוני. בנוסף הסכימו הצדדים להיכנס למשא ומתן על שינויים במבנה השכר של הפסיכולוגים, ותוקצה לכך מסגרת עלות ייחודית בהסכם המסגרת הבא שחל על כל המגזר הציבורי.

למרות שחלפו שישה חודשים מהסכם ההבנות, בחטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות המח"ר  ובארגוני הפסיכולוגים מוחים על כך שהוא אינו מיושם בפועל: "משרד האוצר טרם חתם על ההסכם, ואנו עדים לגרירת רגליים ונסיגה מההבנות שהושגו ערב סיום העיצומים".

בנוסף מתריעים הארגונים שלאי יישום ההסכם יהיו השלכות קשות על 3,700 הפסיכולוגים ועל אוכלוסיית המטופלים שלהם. "אנו עדים כבר עכשיו לפגיעה קשה בשירות החיוני שאנו מסוגלים לתת במצב הנוכחי, ומתריעים על הפגיעה בציבור הרחב אליו מיועד השירות הפסיכולוגי במערכות החינוך – ילדים, נוער, הורים וצוותים חינוכיים. פגיעה זו באה לידי ביטוי כבר עכשיו בחוסן הנפשי של אותן אוכלוסיות, ועלולה להחריף עוד יותר ללא תכנית בת-קיימא לשיקום והרחבה של השירותים הפסיכולוגיים, שהצעד הראשון בה הוא מתן תוספת השכר בגין העומסים הנובעים מהתיקון לחוק החינוך המיוחד״.

בארגונים קוראים לשרה שאשא ביטון ולסמנכ״ל המשרד סלוביק "לפעול מול משרד האוצר, לשיפור תנאי השכר של הפסיכולוגים בשירות הציבורי, ובפרט לסגירת ההסכם הנדון כעת באופן מיידי וברוח ההבנות שהושגו עם סיום העיצומים".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "משרד האוצר ממשיך במגעים האינטנסיביים עם נציגי ההסתדרות והפסיכולוגים על מנת להביא לחתימת הסכם קיבוצי בהקדם, בהתאם לסיכומים״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!