דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

שר השיכון: הפינויים בדיור הציבורי יוקפאו

זאב אלקין אמר בוועדת הכלכלה של הכנסת, שמדיניות הפינויים תיבחן מחדש לבקשת יו"ר הוועדה מיכאל ביטון (כחול לבן) | לפי נתוני משרד השיכון 1,011 דירות דיור ציבורי מוגדרות ככאלו שפלשו אליהן

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
שר הבינוי והשיכון זאב אלקין (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
דוד טברסקי

הפינויים בדיור הציבורי יוקפאו עד לבחינת המדיניות בנושא בוועדת הכלכלה, כך הודיע היום (שני) שר הבינוי והשיכון זאב אלקין (תקווה חדשה). בדיון בוועדת הכלכלה הבהיר אלקין שלא מדובר בביטול הפינויים, החלטה אותה אין לו סמכות משפטית לקבל, אלא בהקפאתם לטובת בחינה מחודשת.

״יש כ-350 פסקי דין חלוטים לדיור ציבורי״, אמר אלקין, ״נציג אותם לוועדת הכלכלה וליו״ר הוועדה מיכאל ביטון. יהיו סוגיות שנגיד שצריך לפנות מהר, ויהיו כאלה שהן משפט שלמה. ביחד נקיים חשיבה משותפת על מדיניות משותפת. עד שנחשוב לא נפנה בכפייה״.

אלקין אמר שהגיע להסכמה עם משרד האוצר: ״נעזור למי שמוכנים להתפנות מרצון בסיוע שכר דירה לארבעה חודשים והסדר בעניין החוב. זה לא הסדר תמידי. אני מציע להשתמש במסלול למי שמבין שלא יעמוד בקריטריונים״.

בחודשים האחרונים התחדשו הפינויים לאחר שהוקפאו על ידי השר לשעבר גלנט (ליכוד) בתקופת הקורונה. אל מול הפינויים התחדשה גם המחאה, ומספר הפגנות נערכו מול ביתו של השר אלקין.

לטענת משרד השיכון, יש כיום 1,011 דירות אותן הוא מגדיר ככאלו שפלשו אליהן. ״פינויים נעשים רק לגבי דירות שיש בהם פס"ד חלוט״, הצהיר נציג המשרד בוועדת הכלכלה. ב-2011 היו 98 פינויים בהסכמה, 62 פינויים בצו, והמשרד הגדיר 36 פלישות חדשות. בשמונה השנים האחרונות נעשו כ-200 פינויים בצו.

לפי השר אלקין, עד סוף 2023 יוספו כ-7,500 דירות לדיור הציבורי. 4,700 מהן דירות חדשות ו-3,000 מהן יחידות דיור המיועדות למבוגרים. בנוסף לכך ישופצו ויורחבו כ-1,500 דירות קיימות, ו-700 דירות ישובו למשרד לאחר ששימשו צרכים שאינם דיור ציבורי.

המשרד מציין ש 600 דירות נוספות יגיעו לידיו כחלק מפיילוט חדש של שכירות ארוכת טווח לזכאים – אך יש לציין שלא מדובר בדירות דיור ציבורי.

"סוגיית הפינויים כואבת ורגישה וחייבת להיעשות בתבונה, ובסופו של דבר לסייע גם לאותם אנשים שסוחבים היסטוריה של רווחה, משבר אישי ונפשי״, אמר יו"ר הועדה, מיכאל ביטון "צריך להבין איך מגדילים מימון".

על פי נתוני משרד השיכון, תור הזכאים במשרד השיכון גדל ב-500 כל שנה. נכון לשנת 2021 ישנם 5,749 זכאים, ועוד כ-1,400 ממתינים להחליף דירה. במקביל, לאורך השנה האחרונה בוצעו רק 1,133 איכלוסים ובמשרד הקליטה ישנו תור נוסף של 26 אלף איש, רובם קשישים עולי חבר עמים.

ח"כ נעמה לזימי: "עד לגיבוש קריטריונים מוסכמים לא יפונו עוד משפחות! ועדה כזו יכולה להשפיע דרמטית על הזכאות לדיור ציבורי. שמחה שהשר אלקין נענה לבקשתי, זוהי הזדמנות לעשות תיקון עם הפקר הדיור הציבורי כולו- במקום להחריב חיים – לבנות ולתת הזדמנות ותקווה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!