דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
23.6°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.6°תל אביב
  • 19.0°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 21.9°באר שבע
  • 28.6°אילת
  • 23.3°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 23.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

לדאוג ל-400 משפחות בדרום: ההסתדרות קוראת לשר הביטחון להתערב במכירת מפעל ביטחוני באשקלון

״יש פה עובדים שסיכנו את חייהם למען ביטחון המדינה״, כתב יו״ר מרחב אשקלון רמי גואטה לבני גנץ ואביגדור ליברמן, ״אנחנו מצפים מהנהלת החברה להתחייב לביטחונם התעסוקתי של עובדי מפעל ׳עשות׳״

הפגנת עובדי מפעל עשות (צילום: דוברות הסתדרות)
הפגנת עובדי מפעל עשות (צילום: דוברות הסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון רמי גואטה פנה לשר הביטחון בני גנץ ולשר האוצר אביגדור ליברמן וקרא להם לעצור את מכירת המפעל הביטחוני עשות עד שיוסדרו זכויות עובדי המפעל: "אסור לאשר את הליך מכירת מפעל ׳עשות׳ מבלי שעובדי המפעל יהיו חלק ממנו".

חברת ׳עשות אשקלון׳ עוסקת זה שנים רבות בפיתוח, ייצור ושיווק חלקים וחלפים בתחום הצבאי, בין היתר לכלי רכב משוריינים. ׳עשות׳ פעילה גם בתחום האזרחי, בו היא מייצרת ומשווקת ממסרות, מערכות הינע למטוסים ולמנועים, רכבי שטח ואף ציוד בנייה.

לאחרונה פורסם על כוונת קבוצת אלביט המחזיקה ב׳עשות׳ למכור את המפעל לקרן פימי. זאת לטענת ההסתדרות מאחורי גבם של העובדים, ועד העובדים וההסתדרות. לדבריהם המהלך נעשה מבלי להבטיח את זכויותיהם ואת עתידם התעסוקתי של 400 העובדים במפעל, ובניגוד מוחלט ליחסי העבודה המקובלים במשק.

במכתב שהעביר גואטה לשרים הוא מבקש את התערבותם המיידית בעניין, שישפיע ישירות על העובדים במפעל המהווה עוגן חשוב למאות משפחות שמתפרנסות ממנו.

"המפעל אינו גוף המועבר מיד ליד על מנת להשיא רווחים לבעלי המניות על גבם של העובדים. עשות הינו מפעל מצליח ורווחי… ואנחנו לא רואים כל סיבה להעמיד כעת את החברה למכירה ולסכן את עתיד העובדים", כתב גואטה.

לדבריו כבר לפני מספר שבועות, ובעת שעלה חשד כי מנוהל מו"מ למכירת החברה, שיגרה ההסתדרות דרישה להנהלת החברה לעצור כל מהלך מתוכנן של מכירה ולהתמקד בפיתוח ושגשוג המפעל, וזאת בגיבוי מלא של ועד עובדי המפעל וארגוני העובדים בתעש, שהצטרפו גם הם למאבק. אף על פי כן, לדבריו לא נרשמה כל התקדמות במגעים עם העובדים, ולפיכך נאלצה ההסתדרות להכריז לאחרונה על סכסוך עבודה בתעש לאור התנהלות ההנהלה.

"מפעל עשות יקר לנו מאוד", סיכם גואטה במכתבו, "יש כאן עובדים שהמפעל הזה הוא מפעל החיים שלהם. עובדים שנתנו למפעל הזה את השנים הטובות בחייהם, שהגיעו לעבודה בזמן שטילים התפוצצו מעל ראשיהם, שסיכנו את חייהם כדי לספק לצה"ל ולמדינת ישראל את הדרוש לביטחון המדינה. אנו מצפים מהנהלת החברה שתציג את ההתחייבויות שדרשנו לביטחון תעסוקתי ולהמשך השקעה במפעל, הן מהנהלת אלביט והן מהנהלת קרן פימי (הרוכשת המיועדת) על מנת להיכנס למשא ומתן עמם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!