דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

עשרות קסים ורבנים פנו לראש הממשלה: "להעלות את שארית יהודי אתיופיה"

לקראת ההחלטה האם לעלותם בעקבות ההסלמה באתיופיה, ועל רקע פקפוקים ביהדותם, קראו אנשי הדת: "בנפשם ובנפשנו הדבר כי אחים אנחנו ואנו ערבים בעדם ובפרט בשעות הקשות שיש בהם חשש סכנה"

הנשיא יצחק הרצוג בחגיגות הסיגד בארמון הנציב בירושלים (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
הנשיא יצחק הרצוג בחגיגות הסיגד בארמון הנציב בירושלים (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
יהל פרג'

עשרות קסים ורבנים, בינהם הרבנים יעקב מדן, שי פירון ומשה ברוך והקסים סמאי אליאס ורחמים צגאי, פנו היום (שני) לראש הממשלה נשיא המדינה ושרת הקליטה במכתב דחוף הקורא להעלות בדחיפות את שארית יהודי אתיופיה הממתינים במחנות בגונדר ואדיס אבבה, בשל חשש לחייהם בעקבות מצב המלחמה.

"אנו, ועד הרבנים והקסים הפועלים למען העלאת שארית יהודי אתיופיה, עוקבים בדאגה גדולה באשר למצב החירום הקיים באתיופיה בשל המלחמה, ומסכן את שלום הממתינים לעליה" כתבו במכתב.

"לצערנו, מידע כוזב ואינטרסים קטנים גורמים לעיכובים המסכנים את שלומם של אחינו ואחיותינו" כתבו על רקע הדלפת המסמך של המועצה לביטחון לאומי, "ואנו קוראים לממשלת ישראל להתעלות לגובה השעה ולהעלות את כל שארית יהודי אתיופיה".

הרבנים מסיימים את הפנייה בקביעה חד משמעית באשר לספק, המלובה בידי גורמים רבים, באשר ליהדות הממתינים לעלייה: "בנפשם ובנפשנו הדבר כי אחים אנחנו ואנו ערבים בעדם ובפרט בשעות הקשות שיש בהם חשש סכנה".

"יש סכנה ברורה, גם ממשלת אתיופיה הכירה בזה", אומר אורי פרנדיק, י"ר מטה המאבק להעלאת יהודי אתיופיה. "אפשר להעלות את כולם בן לילה מדובר על פחות מחצי ממבצע שלמה. אם לא – זה יהיה אסון ובכיה לדורות".

"כל התנהלות לא תקינה צריך לבדוק", מתייחס פרנדיק לפרסום הנוגע להגעתם לארץ של 61 אנשים מאתיופיה שפקידי משרד הפנים קבעו כי אינם יהודים, "אך העיתוי והתדרוך נגד קהילה שלמה זו בושה וחרפה, וזה לא מקרי שקורה דווקא עכשיו. עוד מהעליות הראשונות היו תדרוכים נגד העלייה, הממשלות התחלפו אבל התפישה הממסדית נגד העלייה רווחת בדרגים הגבוהים בפקידות.

"החלטת ממשלה 716 לא מיושמת, בזמן שמדינת ישראל היא זו שגרמה לממתינים להיות במצב שלהם, עזבו את הכפרים ונטשו רכוש וגרים בערים , האוכלוסייה המקומית רואה בהם נטע זר – הכל בגלל שהבטיחו להם שיעלו. ישראל עשתה את זה לא מעט פעמים, בטח במצב בו אתיופיה היא לא מדינה עוינת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!