דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי ח' באייר תשפ"ד 16.05.24
24.8°תל אביב
  • 24.1°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 22.2°חיפה
  • 25.0°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 32.0°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 21.9°צפת
  • 26.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההסתדרות

596 עובדים בסכנה: ההסתדרות בכינוס חירום לנוכח המשבר בחברת ההסעדה 'שולץ'

החברה נקלעה לחובות של 98 מיליון שקלים עקב הקורונה, וביקשה מביהמ"ש עיכוב הליכים לצורך גיבוש הסדר חוב | יו"ר הסתדרות עובדי המזון, אליעזר בלו: "נגן על העובדים ונלווה אותם במאבק, ככל שיידרש"

אליעזר בלו, יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה (צילום ארכיון: אלבום פרטי)
אליעזר בלו, יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה (צילום ארכיון: אלבום פרטי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות וועד עובדי חברת הקייטרינג 'שולץ' ינקטו בכל האמצעים הנדרשים להגנה על זכויות העובדים ובטחונם התעסוקתי לנוכח החובות אליהם נקלעה החברה – כך סוכם  אמש (שני) בכינוס חירום בבית ההסתדרות. בחברה, שנמצאת בבעלות אייפקס, מועסקים 596 עובדים, 129 מהם נמצאים בחל"ת.

הכינוס נערך בבית ההסתדרות בתל אביב בעקבות בקשתה הפתאומית של חברת ההסעדה מבית המשפט המחוזי לעיכוב הליכים לצורך גיבוש הסדר חוב.

יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה, אליעזר בלו אמר בכינוס: "עמדת אייפקס בבקשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, שבה נטען בין היתר כי העלאת שכר המינימום ושכר העובדים הן חלק מהגורמים למשבר בחברה, חסרת ביסוס ומהווה זריית חול בעיני הציבור. נגן על העובדים ונלווה אותם במאבק, ככל שיידרש, לשמירה על זכויותיהם".

יו"ר ועד עובדי שולץ, לירון ששון תבור: "למרות שנציגות העובדים לא עודכנה במהלך המפתיע של אייפקס, ולמרות שבכל התקופה ניסו פעמים רבות להכשיל את הוועד, אנחנו מתגייסים בכל דרך אפשרית בשביל לאפשר לחברה להבריא את עצמה בזמן שבית המשפט קבע, וגם במקרה שתינתן ארכה. עם זאת, נדאג לשמור על כל זכויות העובדים גם אם התהליך לא יצלח".

חברת שולץ מספקת שירותי הסעדה לגופים מוסדיים רבים, נקלעה לחובות של 98 מיליון שקלים. החברה חייבת כ-58 מיליון שקלים לנושיה, ועוד כ-40 מיליון שקלים שניתנו לה כהלוואה מצד הבעלים. בחברה מסבירים את היווצרות החוב בהפסדים שנגרמו בתקופת הקורונה, שבה עובדים רבים בפירמות הגדולות עברו לעבודה מהבית, וחדרי האוכל נסגרו. החברה חבה כ-24.4 מיליון שקלים לבנק המזרחי, כ-31 מיליון שקלים לספקים ולנותני שירותים, כ-2 מיליון שקלים לרשויות ולמוסדות ועוד כמיליון שקלים לעובדיה.

בשני האחרון פנתה החברה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה לעיכוב הליכים למשך שלושה חודשים לצורך גיבוש הסדר חוב. במסגרת הבקשה נטען, כי בעקבות מגפת הקורונה, חלק גדול מהלקוחות השבית את פעילות ההסעדה לחלוטין או עבר למודל "היברידי", ובשל כך נפגעו הכנסותיה בצורה משמעותית. בגלל תיקון חקיקה בקורונה, לחברה לא ימונה נאמן.

החברה נרכשה בשנת 2015 על ידי קרן AMI מבית אייפקס, והצליחה להתייצב עד ראשית שנת 2020 לאחר מספר שנים הפסדיות. עובדי החברה התאגדו בהסתדרות בנובמבר 2016. כיום לטענת החברה, הכנסותיה הן כמחצית מהכנסותיה טרם תקופת הקורונה. בעתירתה לבית המשפט ציינה החברה שהפסקת תשלום דמי החל"ת לעובדים בהתאם למדיניות האוצר הביאה להתפטרות עובדים רבים בחל"ת שהיו זכאים לתשלום פיצויים, ולפיכך הגדילה פעם נוספת את הוצאותיה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!