דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
20.6°תל אביב
  • 13.3°ירושלים
  • 20.6°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 16.6°באר שבע
  • 22.5°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פלילי

חיים כץ חתם על עסקת טיעון: יודה בשימוש ב'אמצעים פסולים', המדינה תבקש מאסר על תנאי וקנס

סעיף האישום נגד כץ צומצם ביחס לאישום המקורי | ההאשמה: זימן מומחה לדיוני ועדה בראשותו מבלי לגלות אודות הקשר ביניהם | כץ: "לוקח אחריות מלאה, שילמתי מחיר אישי וציבורי כבד"

שר התיירות חיים כץ (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
שר התיירות חיים כץ (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
אסף צבי

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיש היום (שלישי) כתב אישום נגד חבר הכנסת חיים כץ (הליכוד), בו הוא הודה במסגרת הסדר טיעון בעבירה של 'קשירת קשר להשגת מטרה כשרה באמצעים פסולים' – עבירה מינורית בהרבה מהעבירות המקוריות שבהן נחשד מלכתחילה.

כתב האישום הוגש לבית משפט השלום בראשון לציון לאחר שח"כ כץ הודיע ליושב ראש הכנסת וליו"ר ועדת הכנסת שאין בכוונתו לבקש חסינות מפני העמדה לדין פלילי. במסגרת הסדר הטיעון הוסכם שחבר הכנסת כץ יודה ויורשע בכתב האישום שהוגש, והצדדים יעתרו במשותף לכך שייגזר על ח"כ כץ עונש של קנס כספי ומאסר על תנאי.

לפי כתב האישום, בזמן שחבר הכנסת כץ עמד בראש ועדת העבודה והרווחה בכנסת, הוא זימן לישיבות הוועדה את סוחר שוק ההון מוטי בן-ארי כמומחה, בדיונים על הצעת חוק בתחום פירעון אג"ח בחברות בקשיים. עם זאת, כץ לא גילה לחברי הוועדה פרטים אודות קשריו האישיים והכלכליים עם בן-ארי, ואודות האינטרס הכלכלי של בן-ארי עצמו בקידום החוק.

כתב האישום מוגש שנתיים לאחר החלטת היועץ המשפטי לממשלה להגיש נגד ח"כ כץ כתב אישום בשל קשריו עם בן ארי בשל עבירת מרמה והפרת אמונים, אך ועדת הכנסת אישרה לכץ חסינות מהעמדה לדין פלילי. לאחר מכן התקיים שיח עם באי כוחו של ח"כ כץ, במסגרתו נשמעו פעם נוספת טענותיהם ביחס לתשתית העובדתית והמשפטית, ואף במסגרת זו הובאו נתונים נוספים שהובילו לשינוי בעובדות כתב האישום ובסעיף העבירה, במסגרת הסדר טיעון, לעבירה מינורית בהרבה – 'קשירת קשר להשגת מטרה כשרה באמצעים פסולים'.

ההחלטה האם העבירה שביצע כץ תיחשב כעבירה עם קלון, שתמנע ממנו לכהן בתפקידים ציבוריים לתקופה מסוימת או לצמיתות, תהיה נתונה לשופט שידון בעונשו. אם יוחלט בערכאה סופית שבעבירה שביצע יש קלון, הוא יצטרך להתפטר מתפקידו כחבר כנסת.

תיק חקירה אחר, בו נחקר ח"כ כץ כחשוד שעניינו אי-תשלום מס כדין, נגנז ובפרקליטות נימקו זאת ב"שיקולים ראייתיים".

ח"כ כץ אמר עם הגשת כתב האישום: "בכל 22 שנות כהונתי בכנסת פעלתי אך ורק לטובת אזרחי ישראל. האישום נגדי הוא לגבי המידע שהיה עליי להביא בנסיבות העניין בפני חברי הוועדה בכנסת, ואני לוקח על כך אחריות מלאה. בחמש השנים האחרונות שילמתי מחיר אישי וציבורי יקר, כי התהליך הוא העונש, ומצאתי לנכון להגיע להסדר ולשים את הפרשה מאחוריי".

ח"כ מירי רגב (הליכוד): "מברכת את חברי חיים כץ, על ההחלטה של היועמ״ש. התיק הזה לא היה צריך בכלל לבוא לבדיקת פרקליטות ויועמ״ש. חיים פעל במסגרת תפקידו כיו"ר ועדה לקדם חקיקה שתסייע לציבור הישראלי ובהזדמנות זו, אני רוצה להודות לו על העשייה החשובה והטובה שלו למען החברה הישראלית."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!