דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
24.4°תל אביב
  • 22.7°ירושלים
  • 24.4°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 28.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 25.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עלייה של 36% באיוש המשרות ב-AllJobs מתחילת השנה

לפי נתוני אתר הדרושים, באוקטובר עמד ממוצע המשרות שאוישו מדי שבוע על 1,400, לעומת כ-900 בספטמבר | עלייה של 20% במספר המשרות לעובדים צעירים ללא ניסיון

עובד בחנות ג'ינס בירושלים. למצולם אין קשר לכתבה.(צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90)
עובד בחנות ג'ינס בירושלים. למצולם אין קשר לכתבה.(צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

אתר הדרושים AllJobs דיווח שמאז תחילת השנה נרשמה עלייה של 26% במספר מחפשי העבודה שהעידו שמצאו עבודה. באתר ציינו שלאחר סיום תשלומי החל"ת ותקופת החגים יחד חזרת המשק לפעילות מלאה, היקפי הגיוסים עולים לצד עלייה גם במספר מחפשי העבודה.

על פי האתר, היקפי הגיוס עלו באוקטובר לממוצע של 1,400 משרות מאוישות בשבוע, לעומת כ-900 בספטמבר.

מספר המשרות הפנויות שמפורסמות היום ב-AllJobs  כיום על כ-39 אלף, עלייה מהמספר הממוצע בחודשים אוגוסט-אוקטובר שעמד על 36 אלף. בתקופה המקבילה בשנת 2020 עמד מספר המשרות הפנויות  באתר על 27 אלף בלבד.

בהשוואה לאוקטובר 2019, לפני התפרצות המגפה, כשפעילות המשק הייתה זהה יחסית להיום, נרשמה עלייה של 35% במספר המועמדים שדיווחו שמצאו עבודה.

"אנחו רואים עלייה כללית של 2% במספר המשרות בין נובמבר לאוקטובר השנה, למרות הגיוסים הרבים והירידה באחוזי האבטלה", אמרה ליאת בן-תורה שושן, מנהלת מחלקת קריירה ב-AllJobs.

לדבריה, "בהמשך לחודשים האחרונים, נמשכת מגמת העלייה של משרות לקהל צעיר ללא ניסיון. עלייה של כ-20% במשרות אלו, בדגש על מסעדנות, שירות לקוחות ועבודות מועדפות. ניתן להסביר זאת בביטחון שחשים המעסיקים בחזרה לשגרה, והרצון שלהם להגדיל את מצבת כוח האדם".

עוד הוסיפה שבעוד שבשנה החולפת נרשמו היקפים גדולים של גיוסים למשרות במקצועות חיוניים כמו היי-טק, שליחויות ותחומים ללא ניסיון, כעת נרשמה גם עלייה של 34% בביקוש לעריכת תוכן וספרות. מה שלטענתה מעיד על כך שחברות מתרחבות וחוזרות להשקיע בתוכן, פרסום, מאמרים ושיתופי פעולה.

עלייה של 19% נרשמה בביקוש לעובדים בתפקידי משאבי אנוש מלמדת לפי בן-תורה שושן על החזרה של עסקים רבים לגיוס כוח אדם בהיקפים גדולים.

עליות מעניינות נוספות נרשמו בביקוש לאבטחת איכות ומדעים מדויקים (28%) ולתפקידי משווקים פנסיונים, מכירות ביטוח, מנהלי ביטוח וסילוק תביעות (20%), שמעידות גם כן על כך שגם העובדים וגם העסקים חזרו לשגרה ועוסקים לא רק בהישרדות אלא גם בצמיחה וניהול שוטף.

עוד עולה מנתוני האתר שגם הביקוש לעבודה עלה בנובמבר ב-8% לעומת חודש אוקטובר. "באופן כללי, לאור סיום דמי החל"ת, החגים וההבנה שהמשק נפתח ולא יהיו סגרים בתקופה הקרובה אם בכלל, דורשי העבודה הבינו כי עליהם לחזור לשוק העבודה ועדיף כמה שיותר מהר", הסבירה בן-תורה שושן.

לדבריה, בענף השמירה והאבטחה נרשמה דווקא ירידה של 35% במספר המשרות, ושל 25% במספר מחפשי העבודה. "גם בתחומי הפרסום, יחסי הציבור, אינטרנט ודיגיטל ישנה סטגנציה עם 23% בהיצע משרות לעומת עליה של 35% בביקוש", הוסיפה, "דבר שמבטא את הגיוסים הרבים שהיו לאורך תקופת הקורונה והמעבר של הציבור כולו לדיגיטל. מכאן, שהמשרות כבר מאוישות ולכן אנו לא רואים שינוי חד בתחומים אלו".

אתר AllJobs ,מבית קבוצת ידיעות אחרונות, הוא אחד האתרים המובילים בישראל בתחום חיפוש עבודה וניהול קריירה. על פי דיווחי האתר מדי שנה מוצאים כמאה אלף מבקשי עבודה משרה באמצעותו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!