דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

סגן שרת הכלכלה בעקבות תאונת הירי בהוליווד: ״שעות העבודה הקיצוניות של אנשי ההפקה בישראל יכולות לגרום לתאונות רשלניות״

בעקבות התאונה על סט הצילומים של אלק בולדווין, הנחה סגן ח״כ יאיר גולן את מפקחי המשרד להגביר את אכיפת הוראות חוק שעות העבודה והמנוחה בסטים ובאולפנים

השחקן האמריקאי אלק בולדווין (AP Photo/John Minchillo)
השחקן האמריקאי אלק בולדווין (AP Photo/John Minchillo)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בעקבות תאונת הירי בהוליווד בסט הצילומים של אלק בולדווין, הנחה סגן שרת הכלכלה את מפקחי המשרד להגביר את אכיפת הוראות חוק שעות העבודה והמנוחה בסטים ובאולפנים, במטרה להבטיח את בטיחות העובדים ותנאי העסקתם.

״מרגע שפורסמה תאונת העבודה המזעזעת בסט הצילומים בסרט של אלק בולדווין, פנו אלי מספר ארגונים והפנו את תשומת ליבי לשעות העבודה הבלתי סבירות של עובדי הפקה בישראל", מסר סגן השרה ח"כ גולן, והודה לארגון עובדי הבמה אקט שהפנה את תשומת ליבו.

"שעות העבודה הקיצונית שהוצגו בפניי לא רק מפרות את זכויות העובדים אלא עלולת להוביל לתאונות רשלניות הנגרמות כתוצאה מעייפות. בהתאם לכך, הוריתי למנהל הבטיחות ומנהל האכיפה וההסדרה לבחון את הנושא ולוודא שלא מתקיימת חריגה בהיקף המשרה של הצוותים בארץ. עלינו להגן על עובדי התרבות כדי להבטיח את המשך שגשוגה של התרבות הישראלית".

במכתב ששלח יו"ר מינהל ההסדרה והאכיפה לגופי השידור והטלוויזיה, ציין כי נחשף למקרים בהם נדרשו עובדי הפקה לנהוג על משאיות לאחר 16 שעות עבודה – הרבה מעל למקסימום המותר בחוק, תוך סיכון בטיחותי.

"אני קורא לכם, גופי השידור, חברות ההפקות וקרנות הקולנוע לפעול לשמירה על הוראות חוק שעות עבודה ומנוחה, ולוודא כי כלל המועסקים בענף התעשייה וההפקות של הטלוויזיה והקולנוע, לרבות עובדי חברות ההפקות המספקות לכם שירותי תוכן ושירות״ מועסקים בהתאם לדרישות החוק", הבהיר סגן השר והוסיף כי במקום בו עולה צורך להעסקה בשעות נוספות, נדרשים הגופים להגיש לכך בקשה להיתר ממשרד הכלכלה. "במקרים בהם יתקבלו תלונות קונקרטיות על הפרת החוק יפעל מנהל הסדרה והאכיפה בהתאם לסמכויותיו".

העתקים ממכתב זה נשלחו בין היתר ליו"ר המועצה הישראלית לקולנוע אייל בורס, לראש מינהל התרבות במשרד התרבות והספורט, גלית והבה שאשו ולמנכ"ל ארגון עובדי הבמה אקט איתמר אביטן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!