דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חיסון לקורונה

ברוב קולות: צוות הטיפול במגפות הכריע שחיסון פייזר בטוח ומומלץ לילדים בגיל 5 עד 11

73 תמכו בקביעה שהחיסון בטוח ו-2 התנגדו | מנכ"ל המשרד נחמן אש יקבל את ההחלטה הסופית בימים הקרובים | הדיון היה סגור עקב "שיח אלים בציבור"

ילדה מתחסנת בקופת חולים בנתניה (צילום: דוברות כללית)
ילדה מתחסנת בקופת חולים בנתניה (צילום: דוברות כללית)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

חברי צוות הטיפול במגפות במשרד הבריאות הכריעו הערב שחיסון הקורונה של פייזר יעיל ובטוח לשימוש לילדים בגיל 5 עד 11, וקראו למשרד הבריאות להמליץ על השימוש בו לילדים בגילים אלו. ההמלצה תועבר לאישור סופי של מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, שיקבל החלטה בימים הקרובים.

מבין 75 חברי צוות הטיפול במגפות וועדת החיסונים, 73 תמכו בקביעה שהחיסון בטוח לשימוש בקרב ילדים בגיל 5 עד 11, ושניים התנגדו. לשאלה האם משרד הבריאות צריך להמליץ להורים לחסן את ילדיהם או רק לאפשר זאת מבלי להמליץ על כך, 67 מהמומחים תמכו בהמלצה להורים, ו-7 תמכו בפתיחת האפשרות לחסן בלבד.

סוגיה נוספת עליה נערכה הצבעה בקרב חברי צוות המומחים היא חיסון ילדים בגיל 5 עד 11 שהחלימו מקורונה. רוב המומחים תמכו בחיסון ילדים מחלימים, אך נחלקו בשאלה האם יש לאפשר זאת בהתאם למועד ההחלמה: 34 תמכו בחיסון בהתאם למועד ההחלמה, ו-23 תמכו בחיסון ללא תלות במועד ההחלמה.

בנוסף נשאלו חברי הצוות האם יש לדחות את חיסון הילדים עד שיופיעו סימני גל חדש. 64 אמרו שאין לדחות את החיסונים, ו-8 בלבד תמכו בדחייה. בדיון המקדים שהתקיים בשבוע שעבר הציג משרד הבריאות נתונים לפיהם התחסנות בתחילת גל תחלואה אינה מצליחה להדביק את קצב התחלואה עצמה.

הדיון נערך שבועיים לאחר אישור חיסוני הילדים על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA), בעקבות דיוני צוות המומחים המייעץ לו שהמליץ על יעילות ובטיחות החיסון, והחלטת המרכז לבקרת מחלות ולמניעתן להתחיל מיידית במבצע חיסונים לגיל 5 עד 11.

החיסונים לגיל 5 עד 11 יינתנו במנה מוקטנת פי 3 מזו שניתנה מגיל 12 ומעלה – 0.1 מ"ל בלבד במקום 0.3 מ"ל. בניסוי שערכה פייזר. החברה טוענת שמינון זה מונע תחלואה תסמינית בקורונה ב-91% יעילות. לפי ניתוח הנתונים שערך ה-FDA על ניסוי פייזר, שבחן 1,518 ילדים שקיבלו חיסון במינונים של 0.1 מ"ל, 0.2 מ"ל או 0.3 מ"ל, בהשוואה לקבוצת דמה של 750 ילדים, יתרונות ההתחסנות ובפרט המיגון מנזק לבבי כתוצאה מתחלואה, גברו על הסיכון שהחיסון עצמו יגרום לדלקת בשריר הלב.

הדיון המקדים של צוות הטיפול במגפות בנושא הועבר בשידור חי וכלל שאלות מהציבור, אך משרד הבריאות החליט שהדיון המכריע יהיה סגור לציבור, ופרוטוקול הדיון יפורסם מספר ימים לאחריו, כפי שנעשה בכל אחד מהדיונים הקודמים בהם דן הצוות במתן חיסונים לקבוצות גיל או אוכלוסיות מסוימות.

במשרד הבריאות הסבירו בטרם הדיון שההחלטה התקבלה לאחר ש"נדונו מכלול השיקולים בעד ונגד ההחלטה, ובכלל זה האפשרות לניהול שיח חופשי ופתוח בסוגיה כה רגישה ומכרעת על רקע שיח אלים רווח, שעשוי להשפיע על מהלכו של הדיון. לאחר קבלת ההחלטה יפרסם הצט"מ את סיכום הדיון, כמקובל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!