דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

נבחר לקדנציה נוספת: עו"ד רועי קנת ימשיך לכהן בראשות ועד המנהלים של בנק לאומי

רשימתו של קנת זכתה לתמיכה פה אחד, לאחר שהוביל בקדנציה הקודמת מאבק לשינוי מבנה מוסדות ארגון העובדים של מנהלי הבנק | עו״ד קנת: ״נמשיך לחזק את כוחה של העבודה המאורגנת״

עו״ד רועי קנת (צילום: דוברות בנק לאומי)
עו״ד רועי קנת (צילום: דוברות בנק לאומי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עו"ד רועי קנת נבחר לקדנציה נוספת בראשות ועד המנהלים של בנק לאומי. רשימתו של קנת זכתה לתמיכה רחבה, לאחר שהוביל בקדנציה הקודמת מאבק לשינוי מבנה מוסדות ארגון העובדים של מנהלי הבנק. בעקבות הישג זה, זכה קנת לאמון מוסדות הארגון שתמכו במועמדותו פה אחד.

עו״ד קנת אמר לאחר היבחרו: "הבחירות לוועד המנהלים יצרו מצב שבו לאחר הרבה שנים, ועד המנהלים בבנק לאומי מאוחדים פה אחד סביב יו"ר ועד מנהלים ארצי וסביב יו"ר מועצה ארצית, איחוד שכזה מאפשר לנו לדאוג ולשמור על מעמד המנהל בבנק ולחזק את כוחה של העבודה המאורגנת".בשנים האחרונות, כתוצאה מהמגמה העולמית והמקומית של צמצום מתן השירותים הבנקאיים באמצעות פקידים והמעבר לשירותים דיגיטליים, השתנו גם היחסים שבין מספר העובדים בסניפי בנק לאומי ומספר העובדים במטה הבנק ובחטיבות הטכנולוגיות.

על אף השינוי בהרכב העובדים, חלוקת המושבים במוסדות ועד המנהלים בבנק לא השתנתה, ו- 1,700 המנהלים המועסקים באיזור ההנהלה הראשית ולאומי טכנולוגיות אשר היוו כ-70% מכלל המנהלים בארגון, זכו לייצוג הנמוך ב-20% מהועד הארצי."פנינו לאורך שנים לגורמים שונים על מנת לתקן את העוול אך לא נמצא כל מוצא שיסדיר את העיוות" אמר ל׳דבר׳ עו"ד קנת, במהלך ארבע שנות הקדנציה האחרונות שלו, שם לעצמו הוועד למטרה לתקן את העיוות ולהביא לכך שהייצוג במוסדות הארגון ישקף נכונה את התפלגות העובדים.

"החתמנו את כלל חברי הארגון באיזור שלנו שביקשו בחתימתם לתקן את העוול ולשנות את התקנות. האזורים האחרים בארגון פנו לרשות השיפוט בהסתדרות, בבקשה למנוע את המשך החתמת המנהלים. רשות השיפוט אמנם נעתרה לבקשתם, אך גם השכילה לנתב לצדדים להדברות בהשתתפות נציגי האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות המעו"ף, יו"ר המעו"ף גיל בר-טל ועו"ד מנחם מליק״.

״במקביל, פתחו נציגי המנהלים באזור הנהלה ראשית וטכנולוגיות בהליך בבית המשפט המחוזי בו טענו כי מדובר בסוגיה חוקתית הדורשת התערבות ערכאה אזרחית. לבסוף, בהסכמת הצדדים עוכב ההליך ובהובלת נציגי ההסתדרות, נמצא מענה הולם של פשרה בהסכמת הצדדים כולם".

הסדר הפשרה הובא להצבעת חברי מועצת המנהלים הארצית וזו אישרה ברוב של למעלה מ-84% את הצעת תיקון התקנון.הסדר הפשרה שהושג, כלל חלוקה מחדש של אזורי הבחירה, תוך יצירת שני אזורים חדשים (בנק לאומי למשכנתאות וסניף מרכזי תל אביב). החלוקה החדשה הביאה לכך שנקבעו 15 מושבים במוסד ועד המנהלים הארצי לפי החלוקה הבאה: 5 מושבים לכלל אזורי הסניפים, 2 מושבים לאזור חדש המאגד את עובדי חטיבת התפעול, 2 מושבים לאזור חדש המאגד את עובדי המטה המעניקים שירות ללקוחות ו-6 מושבים לאזור ההנהלה הראשית.השינוי חל כבר בהליך הבחירות שהתקיים בבנק לפני כשבועיים, בו נכנסו מרבית חברי רשימתו של קנת לוועד ולמועצת האיזור. לאור תוצאות הבחירות, הציעו האזורים האחרים להצטרף לקואליציה בראשות קנת, כך שבתחילת החודש התכנסו מוסדות הארגון ובהם נבחרו יושבי ראש לשני מוסדות הארגון. עו"ד קנת נבחר פה אחד לראשות ועד המנהלים הארצי, ועו"ד דקל שלם מרשימתו נבחר ליו"ר מועצת המנהלים הארצית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!