דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.0°חיפה
  • 21.1°אשדוד
  • 20.1°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 23.0°טבריה
  • 15.2°צפת
  • 22.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורסלניות הנבחרת יפתחו את הקמפיין לקראת אליפות אירופה; הקפטנית: "מגיעות עם מנטליות ורצון לנצח"

הנבחרת תשחק הערב (ה') ב-18:00 מול לטביה החזקה | הקפטנית עדן רוטברג ל'דבר': "האירוח של אליפות אירופה והמאמן החדש יכולים לעורר עניין ורצון לגלות ולהבין שיש כדורסל נשים טוב בארץ"

נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל תחל את הופעותיה במוקדמות אליפות אירופה 2023 הערב (חמישי) ב-18:00. הנבחרת תארח בהיכל שלמה את נבחרת לטביה החזקה בניסיון לפתוח ברגל ימין את הקמפיין בבית שכולל גם את נבחרת שבדיה. קפטנית הנבחרת עדן רוטברג אומרת ל'דבר' לקראת המשחק: "אנחנו מגיעות עם מנטליות ורצון לנצח".

ישראל כבר הבטיחה את השתתפותה באליפות אירופה, בעקבות החלטה שתארח שני בתים בטורניר ב-2023, בשיתוף עם סלובניה שתארח את שאר חלקי הטורניר. זאת תהיה הפעם השישית שנבחרת ישראל תשתתף באליפות אירופה, שאליה תחזור לאחר הפסקה של 12 שנה.

עדן רוטברג. "כל שנעבוד יותר, שנתאמן ביחד ונפגוש קבוצות בינלאומיות, אנחנו נשתפר" (צילום: באדיבות איגוד הכדורסל בישראל)
עדן רוטברג. "כל שנעבוד יותר, שנתאמן ביחד ונפגוש קבוצות בינלאומיות, אנחנו נשתפר" (צילום: באדיבות איגוד הכדורסל בישראל)

רוטברג בת ה-23 מובילה את הדור הצעיר והמוכשר בנבחרת. "קודם כל זה מרגש, בלי קשר לזה שאנחנו כבר באליפות אירופה. זה טוב לנו בתור נבחרת, זה טוב לנו גם בצורה אינדיבידואלית אובייקטיבית, ברמה האישית, לשחק ברמות האלו ולצבור עוד ניסיון ברמה האירופית".

השנתיים הקרובות אמורות להיות המשך התהליך שבו השחקניות הצעירות יצברו עוד ניסיון בינלאומי ויגיעו מוכנות לרמות הגבוהות ולנבחרות החזקות שיפגשו באליפות אירופה הביתית ב-2023. "אמרו לי שרוצים לעשות תכנית ארוכת טווח, שנשחק הרבה גם בקיץ ויהיו הרבה משחקי הכנה. כדורסל זה לא קסם, ככל שנעבוד יותר, שנתאמן ביחד ונפגוש קבוצות בינלאומיות, אנחנו נשתפר. אנחנו צריכות לצבור עוד ניסיון".

את הקמפיין הקרוב הנבחרת תתחיל עם מאמן חדש על הקווים. למרות חוסר הניסיון שלו עם כדורסל הנשים, שרון דרוקר מגיע לנבחרת עם ניסיון בינלאומי משמעותי בכדורסל הגברים, שכלל זכייה ביול"ב קאפ עם הפועל ירושלים. "אני מאוד שמחה שהביאו אותו. לאמן נשים זה לא דבר פשוט, וזה מאוד שונה מלאמן גברים. אני מקווה שנעשה לו נחיתה רכה. אני מאוד מתרגשת לבוא, אני מכירה אותו מכדורסל גברים והוא מאמן מעולה".

הגעתו של דרוקר, שם מוכר שנחשב לאחד המאמנים הבכירים בכדורסל הגברים, ביחד עם אירוח אליפות אירופה, מראים על שינוי גישה באיגוד הכדורסל וקידום החשיפה של הענף. "שרון הוא באמת איזשהו קלף פה. דווקא זה שמכירים את שרון זה עושה טוב לנו, הנשים. זה לא סוד שכדורסל הנשים בארץ זה לא בטופ של התודעה של האנשים בארץ. אני חושבת שגם האליפות וגם שרון יכולים לעורר עניין ורצון לגלות ולהבין שיש כדורסל נשים טוב בארץ".

"לטביה תהיה אתגר בשבילנו"

הנבחרת הלטבית היא אורחת קבועה באליפויות אירופה. הישג השיא של הנבחרת היה המקום הרביעי ב-2007. באליפות אירופה האחרונה לטביה נכשלה באופן מפתיע לעלות לטורניר בעקבות הפרש סלים. היא מגיעה לישראל עם הרצון להוכיח את עצמה ולעלות לאליפות אירופה. "זאת נבחרת מאוד טובה. יש שם 7-6 שחקניות יורוליג. זה יהיה אתגר בשבילנו, הן עכשיו יבואו בטירוף ויתנו הכל כדי להבטיח את העלייה שלהן לאליפות הבאה".

הגארדית המצטיינת עברה השנה לראשונה לשחק בליגה אירופית, בקבוצת ליאז' בליגה הבלגית החזקה. "אני כבר חודשיים וחצי פה. אני בסך הכול באמת נהנית. אני חושבת שלפני הכדורסל, זאת חוויה מטורפת לחיים. לגור לבד, זאת שפה שונה לחלוטין, הם כמעט ולא יודעים פה אנגלית. את ממש צריכה להסתדר לבד עם גוגל טרנסלייט".

רוטברג פתחה את העונה מצוין וקלעה עד כה 16.4 נקודות למשחק, עם אחוזים מעולים של 50.8% מהשדה ו-100% מהקו. "אני על תקן שחקנית זרה פה ויש לי המון אחריות על הכתפיים. גם בארץ הייתה לי, אבל בארץ אנחנו ישראליות. בדרך כלל התפקיד הזה הוא על הזרות. פה זה אני ועוד שחקנית, אנחנו העוגן של הקבוצה. זה לא פשוט, אבל זאת מתנה ענקית. זה ללמוד אחריות וניסיון, ללמוד על עצמי דברים חדשים, וזאת רק ההתחלה".

הליגה הבלגית נחשבת לליגה חזקה יותר מהליגה הישראלית. הנבחרת המקומית זכתה במדליית הארד באליפות אירופה האחרונה, וארבע קבוצות, מתוכן גם ליאז', משתתפות העונה ביורוקאפ. "מבחינה מקצועית היה לי לא פשוט להסתגל. הכדורסל פה באמת נורא שונה. רצות פה המון, אני מרגישה שאני יכולה עכשיו לרוץ פה טריאתלון. הכושר פה מטורף. אני שמחה שאנחנו גם ביורוקאפ ויוצא לנו לשחק מול קבוצות שהן באמת ברמה מאוד גבוהה".

רוטברג מקווה שההצלחה שלה בליגה הבלגית וההשתתפות של הנבחרת באליפות אירופה תחשוף שחקניות ישראליות נוספות לקבוצות מהליגות הבכירות באירופה, ותעודד עוד שחקניות לצאת לקריירה בינלאומית. "אני מאחלת לכל אחת שרוצה לראות ולהכיר קצת כדורסל שונה. אני מקווה שאחרי עשר שנים אני אהיה סיפתח של יציאה לחו"ל. אני מקווה שזה יתן לשחקניות נוספות לאזור אומץ לעשות את זה. אני באמת מאחלת לכל מי שתרצה, לצאת מהארץ ולהתנסות באירופה".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!