דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
22.4°תל אביב
  • 18.6°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.9°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 25.4°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 16.8°צפת
  • 23.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

תיאום המחירים ברשתות השיווק: יוחננוף הודיעה על הוזלת מוצרים, מנכ"ל אושר עד יגיע לחקירה

רשת הקמעונאות תוזיל עשרות מוצרים מתחומים שונים בשיעור ממוצע של כ-10%, זאת על רקע גל ההתייקרויות הצפוי בסל הקניות | מנכ"ל ׳אושר עד׳ ייחקר גם הוא על ידי רשות התחרות

עגלת קניות בסופר (צילום אילוסטרציה: הדס פרוש/פלאש90)
עגלת קניות בסופר (צילום אילוסטרציה: הדס פרוש/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

רשת הקמעונאות הגדולה יוחננוף הודיעה היום (חמישי) על מהלך דרמטי של הוזלת עשרות מוצרים מתחומים שונים בשיעור של כ-10% בממוצע. המהלך מגיע ברקע הדיווחים הרבים לאחרונה על שורת עליות מחירים משמעותיות של יבואנים ורשתות שיווק מתחרות. בין היתר צפויה יוחננוף להוזיל מחירים של מוצרים בתחומי הטואלטיקה, ניקיון ומוצרי החלב – שכבר דווח שהם אלו הצפויים להתייקר בקרוב. בתוך כך, באתר ״חדשות 12״ דווח כי גם מנכ"ל רשת אושר עד יגיע לחקירה, אחרי ששורת הבכירים מהרשתות השונות עשו זאת בימים האחרונים.

במחלקת מוצרי החלב צפויה הוזלה במחיר חלב בקרטון 3%, קוטג' תנובה, שמנת מתוקה 38%, גבינה בולגרית פיראוס במשקל 250 גרם ועוד. במחלקת מוצרי הניקיון צפויה הוזלה במחירי תחליב רחצה של פלמוליב, טבליות למדיח פיניש, משחת שיניים סנסודיין, וכן מוצרים לניקוי כלים, אבקות כביסה ועוד.

חברת שסטוביץ, האחראית על ייבוא מאות מוצרי מזון, ניקיון וטואלטיקה אהובים במיוחד, הודיעה לרשתות השיווק על עלייה קרובה של עשרות אחוזים במחירי מוצרים רבים. כך למשל, צפוי סבון ידיים של פלמוליב להתייקר בכ-38%, ג'ל רחצה פלמוליב יתייקר בכ-18% ומחירה של מברשת שיניים של חברת מרידול יעלה בלא פחות מ-40%.

גם חברת סנו הישראלית הודיעה כי היא מתכוונת להעלות מחירים לצרכנים בקרוב, אחרי שהעלתה אותם לשוק המוסדי. ההערכה הייתה כי יידרש להתייקרות לפחות חודש להגיע לצרכנים, אולם נראה שכבר בימים הקרובים נראה עלייה של 4%-10% במוצרי החברה.

לפני יומיים פתחה רשות התחרות בחקירה של חברות שטראוס, ויקטורי ושופרסל בחשד לתיאום מחירים מול היצרנים, גם במותגים פרטיים. הדבר מהווה לכאורה הפרה של חוק התחרות הכלכלית. עובדים בכירים בחברות נחקרו, בהם מנכ"ל שופרסל יצחק אברכהן, ושלומי שפר ואסנת גולן מיחידת הדוברות בשטראוס.

ביום שלישי פתח יו"ר ועדת הכספים ח"כ אלכס קושניר את דיוני הוועדה בקריאה למנהלי רשתות השיווק להוריד מחירים, בשל התחזקות השקל מול הדולר ומטבעות רבים ברחבי העולם. "אין לכם סיבה להעלות מחירים", אמר קושניר, ואף הוסיף ואמר שהוא מקווה לראות בעתיד הקרוב ירידות מחירים ברשתות.

היבואנים מצדם טוענים כל העת שההשפעה של התחזקות השקל זניחה ביחס לעליית מחירי השילוח בעולם. "אני מקווה ומצפה שלא תנצלו את התקופה הזו להעלאת מחירים, ולכל הפחות תשמרו על רמת המחירים הנוכחית, ואולי כשתרכשו מלאים חדשים תפנו להוזלת מחירים", הוסיף.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!