דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.0°תל אביב
  • 12.2°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 19.8°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 22.1°אילת
  • 19.8°טבריה
  • 12.3°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

"אנחנו לעזרתכם": ראשי ועדים מתייצבים לצד עובדי חברת הקייטרינג שולץ

ראשי הוועדים באלפא, טבע כפר סבא וקפה נמס שטראוס גינו את הפגיעה ב-596 עובדי החברה שהגישה בקשה להקפאת הליכים | יחיאל שמן, יו"ר ועד עובדי אלפא: "יש לכם את הגב החזק של ההסתדרות ויש לכם גם אותנו"

מימין לשמאל: יו"ר ועד עובדי טבע בכפר סבא אלירן קוזליק, יו"ר ועד עובדי אלפא יחיאל שמן  ויו"ר ועד עובדי תרו עדי חיון (צילום: אלבום פרטי)
מימין לשמאל: יו"ר ועד עובדי טבע בכפר סבא אלירן קוזליק, יו"ר ועד עובדי אלפא יחיאל שמן ויו"ר ועד עובדי תרו עדי חיון (צילום: אלבום פרטי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ראשי ועדי עובדים גדולים הוציאו לקראת סוף השבוע הודעות תמיכה בעובדי חברת הקייטרינג שולץ, שנאבקים לשמירה על זכויותיהם נוכח החובות אליהן נקלעה החברה.

יו"ר ועד עובדי אלפא (הוועד המאוחד של פלאפון ובזק בינלאומי) יחיאל שמן מתח ביקורת חריפה על הבקשה לעיכוב הליכים שהגישה החברה לבית המשפט המחוזי. החברה טענה בבקשה שהעלאת שכר המינימום היא חלק מהגורמים שהביאו אותה למשבר.

"הֲרָצַחְתָּ וְגַם יָרָשְׂתָּ?!", כתב שמן בפוסט התמיכה בעובדים, "אתם קולטים?! עובדים שמשתכרים שכר מינימום ובקושי גומרים את החודש הם האשמים. לא החלטות כושלות של בעלי השליטה, לא ניהול גרוע, אפילו לא מגפת הקורונה. העובדים הם שהביאו את החברה למצב הזה. לקרוא ולא להאמין".

שמן קרא לעובדי שולץ להפגין בדרישה לשמירה על זכויותיהם, וחיזק את ידיה של יושבת ראש ועד העובדים בחברה לימור ששון תבור. "יש לכם את הגב החזק של ההסתדרות ויש לכם גם אותנו. אנחנו נסייע ככל שיידרש, בכל עת ובכל מצב", כתב.

יו"ר ועד עובדי מפעל טבע בכפר סבא, אלירן קוזליק, כתב אף הוא לששון תבור בשם עובדי המפעל. "אנו שולחים חיבוק תומך לך ולמשפחת עובדי חברת 'שולץ', שמתמודדים בימים אלו בתהליך לא פשוט וזאת לאור קשיים כלכליים שנקלעה החברה. אנו מחזקים את ידכם ותומכים במאבקכם הצודק וקוראים לבעלי החברה לסייע במציאת פתרון למשבר שחברתכם נקלעה וזאת לא בגלל העובדים המסורים", כתב.

"הגיע הזמן שהמשק והמעסיקים הגדולים יבינו שהמשאב היקר ביותר בארגון הם העובדים המסורים והם הפתרון לבעיות ולא הבעיה", הוסיף קוזליק והבהיר שעל טעויות ניהול המנהלים צריכים לשלם ולא העובדים. "אנו לעזרתכם ולכל סיוע שתזדקקו", סיכם.

יו"ר ועד קפה נמס שטראוס עלית בצפת, אלי מלכה, הביע אף הוא תמיכה בעובדי חברת הקייטרינג: "בכל פעם מחדש מתחדדת לי העובדה עד כמה סולידריות בין עובדים בחברות שונות היא אחד הדברים הכי חשובים ונכונים שיש", כתב, "היום, כשעובדי שולץ נלחמים על הבית ונכנסים למאבק בתוכנית פיטורים מאסיבית, חשוב לי לומר להם שאנחנו לרשותם בכל דבר, מקטן ועד גדול. לא נהסס לרגע להושיט יד ולתמוך".

גם עדי חיון, יו"ר ועד עובדי חברת התרופות תרו, שחדר האוכל במפעל שלה בחיפה מופעל על ידי שולץ, כתב: "עובדי חברת 'שולץ' המסורים עובדים בחברת תרו שנים רבות ומשרתים את עובדיה נאמנה תוך הקפדה על הרמה הכי גבוהה שיש".

"אותם עובדים נאמנים שנותנים את הלב והנשמה, אותם עובדים שמאכילים אלפי עובדים במקומות העבודה הם חלק מהבעיה לטענת החברה", כתב, "האם הם בדקו את השכר והתנאים של הבכירים? אי אפשר להישאר אדיש למהלכים כאלה. לעובדי שולץ היקרים אני כותב ומתחייב ועד עובדי תרו יעמוד לצידכם ויעשה ככל שיידרש במאבק הצודק שלכם. אתם ממש לא הבעיה של החברה אתם הפתרון שבזכותו החברה שלכם קיימת".

יו"ר ועד עובדי שולץ לירון תבור: "ימים ארוכים של עבודה קשה לפנינו. אנחנו אנשים של אנשים ועובדים כפיים כולנו אוהבים לעבוד קשה. התפקיד של הוועד בתקופה הזו הוא לשמור על זכויות העובדים בחברה. עובדי החברה מתרכזים עכשיו במה שהם הכי טובים בו, הפעלת המטבחים הרבים שלנו והמשך שירות מעולה ורציף ללקוחות החברה, בדיוק כמו שעשו עד היום".

"ההסתדרות מאחורינו בכל עת וזכינו גם לתמיכה של חברות גדולות במשק", הוסיפה, "אם נצטרך להבעיר את המדינה גם זה יקרה, ולצידנו יהיו תומכים רבים וההסתדרות. יש לנו את כל הכלים והנשק החזק ביותר לכך. כיו"ר ועד תמיד ידעתי להשיג דברים בשיתוף פעולה למרות הקשיים שבדרך וכך גם אפעל הפעם, אבל אני ערוכה לכל תרחיש".

אליעזר בלו, יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה, המלווה את עובדי שולץ מאז התאגדו בהסתדרות בנובמבר 2016: "המאבק להצלת עובדי חברת ההסעדה שולץ בעיצומו, הסולידריות של ועדי העובדים הרבים מחממת את הלב ומניעה אותנו להילחם עד שימצא הפתרון הכי טוב עבור עובדי שולץ הנפלאים".

לירון תבור ששון, יו"ר ועד שולץ אמרה: "ימים ארוכים של עבודה קשה לפנינו, אנחנו אנשים של אנשים ועובדים כפיים כולנו אוהבים לעבוד קשה. התפקיד של הוועד בתקופה הזו הוא לשמור על זכויות העובדים בחברה שמתרכזים עכשיו במה שהם הכי טובים בו, הפעלת המטבחים הרבים שלנו והמשך שירות מעולה ורציף ללקוחות החברה, בדיוק כמו שעשו עד היום.
עוד הוסיפה ששון, "ההסתדרות מאחורינו בכל עת וזכינו גם לתמיכה של חברות גדולות במשק. אם נצטרך להבעיר את המדינה גם זה יקרה, ולצידנו יהיו תומכים רבים וההסתדרות. יש לנו את כל הכלים והנשק החזק ביותר לכך. כיו"ר ועד תמיד ידעתי להשיג דברים בשיתוף פעולה למרות הקשיים שבדרך וכך גם אפעל הפעם, אבל אני ערוכה לכל תרחיש".

ביום רביעי מונה לנאמן החברה עו"ד אבנר כהן, והתקיים דיון בבית המשפט המחוזי תל אביב יפו בפני סגן הנשיא חגי ברנר שפסק לטובה צו זמני האוסר על חילוט ערבויותיה הבנקאיות. עו"ד כהן נדרש על ידי בית הדין להגיש דו"ח ראשון הכולל ממצאים, כיווני פעולה אפשריים והמלצות ראשוניות עד יום שלישי בשבוע הבא, כשלמחרת, ה-17 בנובמבר צפוי להתכנס דיון נוסף בעניינה של החברה.

חברת הקייטרינג שולץ, שנרכשה ב-2015 על ידי קרן אייפקס, מעסיקה היום 596 עובדים, מהם 129 בחל"ת.

החברה מספקת שירותי הסעדה לגופים מוסדיים רבים ונקלעה לחובות של 98 מיליון שקלים. 40 מיליון שקלים הם חוב לבעלים שהעבירו לה הלוואה. לנושיה חייבת החברה כ-58 מיליון שקלים, מתוכם כ-24.4 מיליון שקלים לבנק המזרחי, כ-31 מיליון שקלים לספקים ולנותני שירותים, כ-2 מיליון שקלים לרשויות ולמוסדות ועוד כמיליון שקלים לעובדיה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!