דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רצח נשים

אב שרצח את ביתו נידון למאסר עולם ויפצה את האם ב-258 אלף שקלים

סאמי קרא דקר למוות את ביתו הנרייט בחודש יוני 2017 על רקע מערכת יחסים שניהלה עם צעיר מוסלמי בניגוד לדעתו | בית המשפט: "הרצח מהווה מעשה שפל, אכזרי ונפשע והנאשם עצמו גרם קלון ובושה למשפחתו"

סאמי קרא בבית המשפט בלוד בהקראת כתב אישום באשמת רצח ביתו הנרייט (צילום: פלאש 90)
סאמי קרא בבית המשפט בלוד בהקראת כתב אישום באשמת רצח ביתו הנרייט (צילום: פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

בית המשפט המחוזי מרכז בלוד גזר היום (שני) מאסר עולם על סאמי קרא שהורשע ברצח ביתו הנרייט קרא בחודש יוני 2017. השופטים הטילו עליו גם תשלום פיצוי בגובה 258 אלף שקלים לאימה של הנערה. קרא הורשע ברצח בחודש יוני השנה.

הרקע לרצח היה מערכת יחסים שניהלה ביתו עם צעיר מוסלמי במשך כשנה, למורת רוחם של הוריה ובני משפחתה.

"המעשים (בוצעו) על רקע תפיסתו של הנאשם כי הקשר הרומנטי שניהלה המנוחה ועזיבתה את הבית פגעו בכבוד המשפחה וביישו אותו", כתב הרכב השפטים בראשות הנשיאה רות לורך, "במהלך שמיעת הראיות נחשפה בפנינו במלואה מסכת הלחצים, האיומים והאלימות שהופעלו כנגד המנוחה על ידי בני משפחתה, בהיותה בת 17.5 שנים בלבד, וזאת בשל בחירותיה האישיות".

"הסוף המר, רציחתה בידי אביה, מהווה מעשה שפל, אכזרי ונפשע. במעשה זה גרם הנאשם עצמו קלון ובושה למשפחתו", הוסיפו.

עוד ציין בית המשפט שפסק את סכום הפיצוי המקסימלי לטובת אמה של הנרייט "לנוכח הנזקים הקשים המפורטים בהרחבה בתסקיר שהוגש, והפגיעה הקשה בכל תחומי חייה לאחר שנגזלה ממנה ילדתה היחידה בגיל כה צעיר".

"לכאב הנלווה לאובדן בת בנסיבות כה טראגיות אין מזור", הוסיפו השופטים, "ואולם אנו תקווה כי סיומו של ההליך המשפטי יסייע לאמה של המנוחה להתחיל בהליך השיקום הנדרש לה לצורך חזרה לשגרה מסוימת של חייה, בליווי משפחתה וגורמי הרווחה".

עו"ד ד"ר יניב בן הרוש מפרקליטות המדינה, שניהל את התיק: "גזר הדין הוא אבן דרך נוספת במאבק הבלתי מתפשר של הפרקליטות בעבריינות בחברה הערבית בכלל, ובאלימות במשפחה בפרט. מדובר במקרה קשה ומצער, של רצח צעירה בידי אביה, אשר כל חטאה היה שביקשה לחיות את חייה על פי רצונה ומצפונה".

"אנו מברכים על גזר הדין, אשר מעביר מסר חשוב לפיו חיי אדם אינם הפקר ומדגיש את הצורך להגן על זכותו של כל אדם לחיות את חייו באופן שבו הוא חפץ", הוסיף.

עורכי דינו של קרא שוחררו מהמשך הייצוג של קרא, לבקשתם, בהמשך לחוסר שביעות הרצון שהציג בדיון קודם מהרשעתו. בית המשפט העביר את התיק לעיון הסנגוריה הציבורית לבדיקת האפשרות שייוצג על ידה בערעור על פסק הדין.

מסכת לחצים ואיומים שהסתיימה ברצח

בעקבות מערכת היחסים העכורה עם הוריה, שהיו פרודים ומסוכסכים, והתנגדותם הנחרצת לקשר עם הצעיר המוסלמי, שמצאה ביטוי באלימות ובאיומים כלפיה, עזבה את הבית בסוף חודש מאי 2017.

על פי כתב התביעה שהוגש נגד אביה, חששה הנרייט לחייה ולכן שהתה במקומות מסתור שונים, בין השאר, אצל אמו של הצעיר איתו הייתה במערכת יחסים. אביה, אמה ובני משפחה נוספים, ניסו להחזיר אותה לביתה, גם באמצעות פניות תכופות למשטרה ודרישה שבתם תוחזר הביתה, וגם על ידי הפעלת לחצים ואיומים כלפיה וכלפי אמו של הצעיר.

בחודש שקדם לרצח איתרו אותה בני משפחה בבית אמה של אחת מחברותיה ברמלה, ובאירוע זה שבר אחד מבני המשפחה את הטלפון הנייד שלה. בהמשך, קרוב לשעה 3:00, הגיע אביה למקום, התפרע, היכה את הנרייט בסטירות ואיים עליה: "כמה שישבתי בכלא, אני אשב כל החיים שלי בכלא, לא אכפת לי".

ב-12 ביוני 2017, בשעות הערב, בילתה הנרייט במסיבת הסיום של בית הספר, ושבה לבית לפנות בוקר. למחרת, בשעות הבוקר, יצאה מהבית והפקידה בבנק הדואר סכום של 400 שקלים, שישמשו את בן זוגה ששהה במעצר. אחר כך שוחחה עם קרובת משפחה, ובין היתר סיפרה לה שבכוונתה להתאסלם. בנוסף, סיפרה לה שהפקידה כסף עבורו.

בסמוך לסיום השיחה התקשרה קרובת המשפחה לרוצח וסיפרה לו את תוכנה. זמן קצר לאחר מכן, ניגש סאמי לדירה בה שהתה באותה העת ביתו, כשלפי גזר הדין "גמלה בליבו ההחלטה לגרום למותה".

לצורך כך הוא הצטייד בסכין, איתה דקר את ביתו שלוש פעמים, וגרם למותה במקום. אמה אלהאם חזרה מעבודתה בצהרי אותו היום, "ומצאה את הנרייט, בתה היחידה, מתבוססת בדמה במטבח הבית. לכוחות ההצלה שהוזעקו למקום לא נותר אלא לקבוע את מותה".

סאמי קרא נעצר עוד באותו היום, וכתב אישום נגדו הוגש ארבעה ימים מאוחר יותר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!