דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
24.6°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 24.6°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 27.2°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 30.9°טבריה
  • 22.9°צפת
  • 26.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פלילים

ראש עיריית באר שבע על הקטטה בסורוקה: "זה אובדן שליטה של מדינת ישראל"

רוביק דנילוביץ' כינס היום (ב') מסיבת עיתונאים שבה תקף את הממשלה: "אתם יודעים להגיע לאיראן ולא יודעים לטפל בחמולות?" | מפכ"ל המשטרה למנהל בית החולים סורוקה: "לא נאפשר פגיעה, לא במוסד ולא בתחושת הביטחון של העובדים, ציבור החולים והמבקרים"

ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' (צילום: דבר)
ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' (צילום: דבר)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' כינס היום (שני) מסיבת עיתונאים בעקבות הקטטה ההמונית שאירעה אמש בבית החולים סורוקה בעיר.

דנילוביץ' אמר: "אתמול קרה מקרה חמור מאוד, זה אובדן שליטה של מדינת ישראל". הוא אף תקף את הממשלה: "אתם יודעים להגיע לאיראן ולא יודעים לטפל בחמולות? בכל רגע נחצה עוד קו אדום, והגיע הזמן לשים לזה סוף. המדינה צריכה להילחם בטרור האזרחי, אבל להילחם בו עד חורמה. זו מלחמה קיומית על החברה הישראלית.

"פתאום התעוררנו בשנה האחרונה וראינו שרחובות מדינת ישראל מוצפים בכלי נשק. מה קורה לנו כאן במדינה שלנו? איפה המשילות? זה מה שקורה כשלא מגיבים בהתחלה. זה מה שקורה כאשר מבליגים או לא מגיבים בנחישות.
"הגיע הזמן לשנות את כללי המשחק. להפסיק להגיב לפשיעה. אנחנו כל הזמן מגיבים. הגיע הזמן לרדוף אותה. בכל מקום. לא אנחנו צריכים לפחד, הם צריכים לפחד. צריך להכניס כל גורם שיכול למגר את הפשיעה הזאת. כן, גם את השב"כ.

"נושא הביטחון האישי הוא לא בידיים של הרשויות המקומיות ולא בידיים של ראשי הערים. יש כתובת אחת וזו הממשלה. אני לא מתכוון לוותר לאף ממשלה בישראל. יש משפט שאומר 'המעז מנצח'. בסוף רק הנודניק מנצח. הם חייבים להתעורר ולפעול בנחישות כי אנחנו כבר באיחור.

"אני לא אדם קיצוני. אני מאמין שאנחנו יכולים וצריכים כולנו לחיות פה ביחד. תמרור האזהרה הגדול החל במבצע שומר החומות. בכל רחבי מדינת ישראל נפל דבר. כל מי שהרים ידו על המדינה במבצע שומר החומות, אם המדינה לא תבוא איתו חשבון בצורה הכי נחושה, אנחנו נהיה כאן בבעיה, כי זה יהיה רק פרומו למה שיבוא".

מפכ"ל המשטרה למנהל סורוקה: "לא נאפשר פגיעה במוסד ובתחושת הביטחון"

הקטטה האלימה התרחשה אמש בין שתי משפחות מרהט מחוץ לבית החולים סורוקה בבאר שבע. ארבעה מהמשתתפים נפצעו באורח קל מיידוי אבנים ומדקירות. כוחות משטרה שהוזעקו למקום עצרו 19 מהמשתתפים. 16 מהם הובאו לדיון בבית משפט השלום בבאר שבע.

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי שוחח היום עם מנהל בית החולים סורוקה ד"ר שלומי קודש. שבתאי הדגיש בפני קודש שהמשטרה רואה בחומרה כל אירוע אלימות וירי, ובוודאי כזה שמתבצע במוסד ציבורי. "תפקידו של בית החולים והצוות הרפואי הוא להציל חיים, ולא נאפשר פגיעה, לא במוסד ולא בתחושת הביטחון של העובדים, ציבור החולים והמבקרים".

המפכ"ל פירט את פעולות המשטרה שהביאו לעצורים רבים, כ-80 שוטרים שהוקפצו אמש לאירוע ופעלו במהרה להשבת הסדר, ועל כך שזהות היורה ידועה למשטרה וכעת הכוחות של מחוז דרום פועלים לעצור אותו לחקירה.

השניים סיכמו לדון יחד כדי לעמוד על צורכי הביטחון של צוות בית החולים וציבור הבאים בשעריו.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!