דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סביבה ותשתיות

תושבי דרום ת״א מול בית חולדאי: ״תחלואות התחנה המרכזית ינדדו דרומה אלינו״

עשרות תושבי שכונות נווה עפר ותל כביר הגיעו הערב (ב׳) לביתו של ראש העיר, במחאה על ההחלטה להעתיק את התחנה למתחם פנורמה | התושבים דורשים להצמד לתוכנית המקורית לפיה התחנה המרכזית תועבר לצומת חולון

תושבי שכונות דרום תל אביב מפגינים מול ביתו של רון חולדאי, במחאה על העתקת התחנה המרכזית למתחם פנורמה בעיר (קרדיט: מטה המאבק)
תושבי שכונות דרום תל אביב מפגינים מול ביתו של רון חולדאי, במחאה על העתקת התחנה המרכזית למתחם פנורמה בעיר (קרדיט: מטה המאבק)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

המאבק על התחנה המרכזית: תושבי נווה עופר וקריית שלום הגיעו הערב (שני) לביתו של רון חולדאי, במחאה על ההחלטה להעתקת פעילות התחנה המרכזית המתפנה למתחם פנורמה בעיר. התושבים דורשים בתוקף להצמד לתוכנית המקורית לפיה התחנה המרכזית תועבר לצומת חולון.

המאבק לסגירת התחנה המרכזית ופינויה מתנהל משנת 2018, כאשר בחודש שעבר דווח על הסכמה אליה הגיעו משרד תחבורה, העירייה וגורמים נוספים לסגירת התחנה ופינויה. על פי ההסכם, האוטובוסים יועברו לאזור פנורמה והקווים יפעלו משם.

הסכם פינוי התחבורה והעברתו לאזור פנורמה גרם למחאה מצד התושבים, שטוענים כי המתווה שהושג לא התחשב בהם. "על ידי העברת התחנה לאזור נווה עופר וקריית שלום, הולכים ליצור עומס תנועה אימתני יום-יומי בו יעברו כחמשת אלפים אוטובוסים בשכונה. מעבר לזיהום האוויר, הדבר יוביל לפגיעה קשה באיכות החיים", סיפרה תושבת השכונה המתגוררת בסמוך לבניין פנורמה.

"אנו מחריפים את המאבק נגד שרת התחבורה ונגד ראש העיר על כך שהם מעבירים את מסופי האוטובוסים לכאן, בלי תכנון, בלי שמיעת התנגדויות בלי ועדות ובמחטף וזאת למרות שהמקום המיועד היה מלכתחילה צומת חולון. אנו נחסום את הכביש ונקדים את הכאוס שהולך להיות כאן. אף מקבל החלטה לא הסכים להיפגש איתנו. אנו נשכור עורך דין ונבקש צו מניעה לעצור את הזוועה המתוכננת" ציינו במטה המאבק של התושבים.

בנוסף להעתקת פעילות התחבורה למוקד החדש, הודיע משרד תחבורה כי מבנה התחנה ייהרס עד לסוף שנת 2023 ובמקביל עיריית תל אביב הודיעה כי החנויות במבנה הקיים יסגרו עד חודש דצמבר הקרוב. במקביל למסוף החדש ותשתית לאוטובוסים חשמליים שיפעלו במתחם הפנורמה, העורף הלוגיסטי, התדלוק, החניה המנהלתית וחניית הלילה יפעלו במתחם הלוחמים.

לטענת העירייה, התחנה המרכזית נמצאת בהליך משפטי בהיעדר רישיון. לצורך קבלת הרישיון על המחזיקים להשיג אישור לרישיון עסק או להיתר זמני ממספר גורמים: רשות הכבאות, משרד הבריאות, המשרד להגנת הסביבה וכן יש צורך להשלים את מילוי הדרישות בנושא נגישות במבנה.

מאחר והנהלת התחנה המרכזית לא פעלה להשגת כלל האישורים ההכרחיים הנדרשים למבנה, העירייה נדרשה לסגירתה בהתאם לצו השיפוטי. על פי העירייה, צו הפינוי קיבל תוקף מבית המשפט לעניינים מקומיים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!