דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.4°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.8°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.5°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

סיום מתקתק לקמפיין מאכזב: ישראל ניצחה 2:3 את איי פארו

לנבחרת כבשו מונס דאבור, שון וייסמן ודור פרץ | ישראל סיימה את טורניר המוקדמות במקום השלישי בבית ולא הצליחה להעפיל לפלייאוף המונדיאל

שון וייסמן חוגג את השער השני של הנבחרת (REUTERS/Ronen Zvulun)
שון וייסמן חוגג את השער השני של הנבחרת (REUTERS/Ronen Zvulun)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל בכדורגל סיימה אתמול (שני) את קמפיין מוקדמות אליפות העולם עם ניצחון 2:3 על איי פארו. לזכות ישראל כבשו מונס דאבור, שון וייסמן ודור פרץ. ישראל סיימה את טורניר מוקדמות מונדיאל 2022 במקום השלישי, בעקבות יתרון שערים על נבחרת אוסטריה. למרות זאת, אוסטריה היא זו שתמשיך לשלב הפלייאוף למונדיאל בזכות הישגיה בליגת האומות, וישראל תיאלץ להסתפק בהגרלה נוחה יותר בקמפיין הבא, מוקדמות אליפות אירופה שתיערך ב-2024.

בדקה ה-30 בלמה של איי פארו, הורדור אשקם, נגע ביד בתוך הרחבה. לאחר בדיקת ה-VAR שרק השופט לפנדל לישראל. מונס דאבור בעט את הפנדל פנימה. בחגיגות השער דאבור עשה תנועה של שקט כשחלק מהקהל הישראלי שרק בוז.

בדקה ה-58 מהלך קבוצתי מצוין של הנבחרת מתרגיל בכדור חופשי נגמר בשער יפה. מנור סולומון הוציא את הבעיטה החופשית את דאבור, שהקפיץ בנגיעה לסוף פודגוראנו שהוריד לשון וייסמן, שכבש מקרוב. בדקה ה-62 טעות קשה בהגנה הישראלית, בעיטה מחוץ לרחבה נהדפה לא טוב על ידי אופיר מרציאנו, ואפשרה לקלאמינט אולסן להגיע ראשון לכדור ולבשל לסולבי ואטנאמר.

בדקה ה-72 איבוד כדור של אוראל דגני העניק התקפה מתפרצת לאיי פארו, קלאמינט אולסן סיים את המתפרצת עם נגיחה לרשת ושוויון 2:2 מפתיע במשחק. השוויון לא החזיק מעמד הרבה זמן. בדקה ה-75 מונס דאבור עם בישול נהדר לדור פרץ, שבעט פנימה מתוך הרחבה.

התקפה איכותית והגנה מחוררת

נבחרת ישראל הציגה משחק התקפי איכותי במהלך הקמפיין וכבשה בסך הכול 23 שערים. ההתקפה הישראלית נצצה תחת המאמן האוסטרי וילי רוטנשטיינר. ישראל כבשה בשמונה מתוך עשרה משחקים בקמפיין. את הנבחרת הובילו החלוצים ערן זהבי עם  8 שערים ומונס דאבור עם 7 שערים.

לעומת זאת, ההגנה הישראלית הייתה מחוררת והנבחרת ספגה 21 שערים במהלך הקמפיין, והצליחה לשמור על רשת נקייה רק מול איי פארו, וספגה בתשעה מתוך עשרת משחקיה. התחלופה הגדולה בין שחקני ההגנה לא עזרה לייצב אותה, והיא הייתה נקודת התורפה של הנבחרת.

המאמן האוסטרי וילי רוטנשטיינר יסיים ככל הנראה את דרכו בעקבות הקמפיין המאכזב. רוטנשטיינר, שהמשיך את דרכו של אנדי הרצוג עם מערך קבוע של 3 בלמים, ספג ביקורת רבה מהתקשורת הישראלית, בעקבות חוסר הצלחה להגיב לשינויים שהמאמנים היריבים עשו במהלך המשחקים הקריטיים בהפסדי החוץ בסקוטלנד ואוסטריה.

ישראל פתחה את הטורניר עם הפסד ביתי צפוי לדנמרק. במשחק השני הפסידה נקודות חשובות לסקוטלנד בתיקו ביתי. לאחר מכן ישראל השיגה ניצחונות חוץ צפויים על מולדובה ואיי פארו החלשות. בספטמבר הגיע רגע האופוריה של הנבחרת בקמפיין, עם ניצחון ביתי גדול 2:5 על אוסטריה.

משם ישראל ירדה במהרה לקרקע עם הפסדים לדנמרק ולסקוטלנד, שבעקבותיהם איבדה את הסיכוי לסיים במקום השני בבית ולהעפיל למשחקי הפלייאוף במוקדמות המונדיאל. את הבית הישראלי סיימה נבחרת דנמרק במקום הראשון והעפילה למונדיאל בקטאר. נבחרת סקוטלנד שסיימה שנייה תתמודד בפלייאוף. נבחרת אוסטריה העפילה גם כן כאמור למשחקי הפלייאוף דרך מסלול ליגת האומות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!