דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סביבה

השרה זנדברג הגישה ערר נגד תכנית שתאפשר כריית פוספטים בשדה בריר

השרה מבקשת לבטל החלטה של ועדת השרים לענייני פנים: "נדרשת בחינה מחדש של המדיניות הממשלתית בנושא כריית הפוספטים בישראל"

תמר זנדברג, השרה להגנת הסביבה (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90)
תמר זנדברג, השרה להגנת הסביבה (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, הגישה היום (שלישי) ערר על החלטת ועדת השרים לענייני פנים בנושא שדה בריר, בדרישה לקיים דיון מקיף בכריית הפוספטים בישראל לפני שמקדמים תכנית מפורטת במקום.

בערעורה אמרה השרה תמר זנדברג כי יש "לקיים דיון במדיניות כריית הפוספטים בישראל בטרם קידום תכניות הכרייה. על מנת להבטיח זאת, יש להורות על החרגת פוליגון (תא השטח) שדה בריר, ולעצור את קידום התכנית המפורטת, כך שלא יושקעו כספי ציבור לחינם".

חברת כיל מעוניינת לכרות פוספטים בשדה בריר, אזור בנגב הנמצאת מערבית לערד. תושבי המקום נאבקו בהחלטה, בטענה כי היא תגרום לזיהום אוויר חריג ומסוכן.

השרה תמר זנדברג נימקה כי "בישיבת ועדת השרים הובאה לדיון ההחלטה, על אף שלא הופיעה בסדר היום, וללא כל הכנה או תיאום מוקדם. זאת, על אף שמדובר בשינוי הקשור קשר הדוק לסוגיית כריית הפוספטים בשדה בריר, סוגיה שבמחלוקת ציבורית – מקומית וארצית, יהודית וערבית – ארוכת שנים, בעלת השלכות בריאותיות וסביבתיות פוטנציאליות מוכרות היטב".

לדבריה, "בטרם קידום תכנית לכריית פוספטים, נדרשת בחינה מחדש של המדיניות הממשלתית בנושא כריית הפוספטים בישראל. תכנית מתאר היא ביטוי מרחבי ותכנוני למדיניות ממשלתית מקצועית. היא אינה תחליף לה. קידום תכנית מתאר מפורטת ייעודית לאתר שדה בריר סוללת דרך מהירה לכרייה במקום, ופוגעת באופן אמיתי באפשרות של חלופת אפס ".

השרה תמר זנדברג הוסיפה כי "הפוספטים הנכרים בישראל אינם מיועדים לשוק הישראלי. אין חולק שתעשיית הפוספטים מעסיקה אלפי עובדים בנגב. אלא שהיא גם תעשייה מזהמת, שמייצרת מפגעי בריאות וסביבה רבים בסביבתה, ותורמת תרומה שלילית למאבק בהתחממות כדור הארץ. בעידן של משבר אקלים, שבבסיסו מעבר – צודק – של שוק התעסוקה המבוסס על תעשייה מזהמת ומזיקה לתעסוקה מקיימת ונקייה, ומשבר אקולוגי חמור המחייב את שמירת השטחים הפתוחים והמערכות הטבעיות, מתחייבת בחינה מחדש של מדיניות כריית הפוספטים בישראל, כולל בחינה מעמיקה של חלופות תעסוקתיות התואמות את המגמות העדכניות אליהן צועדת הכלכלה העולמית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!