דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

40 דונם, 200 משרות: משרד הכלכלה יקים פארק הייטק בנצרת

המשרד החל בעבודות פיתוח בעלות של כ-21 מיליון שקלים, ושיווק הקרקעות יחל בסוף 2022 | רק 2% מהמועסקים בחברה הערבית עובדים בהייטק, לעומת 9.2% בכלל האוכלוסייה | בנוסף הודיע המשרד על הרחבת פארק הייטק בכפר כנא

משרדי גוגל בתל אביב (צילום: ColorMaker / Shutterstock.com)
משרדי גוגל בתל אביב (צילום: ColorMaker / Shutterstock.com)
הדס יום טוב

מנהל אזורי תעשייה במשרד הכלכלה והתעשייה הודיע היום (שלישי) על הקמת פארק הייטק באזור התעשייה נצרת. הפארק ישמש להקמת מפעלי תעשייה, בדגש על הייטק. השטח לשיווק יעמוד על כ–40 דונם נטו, ובמקומות העבודה שיוקמו בו צפויים להיות מועסקים כ-200 עובדים.

לפי משרד הכלכלה, עבודות התכנון הסתיימו ובקרוב יחלו עבודות הפיתוח הראשוני. שיווק הקרקעות יחל ברבעון האחרון של שנת 2022. תקציב הפרויקט, כולל תכנון וביצוע עבודות, מוערך בכ-21 מיליון שקלים.

מנתונים שאספה ועדה בין משרדית לקידום חדשנות והייטק בחברה הערבית בראשות מנכ"לית המשרד לשוויון חברתי, יעל מבורך, עולה שבשנים האחרונות חל גידול משמעותי במספר העובדים הערבים בענף ההייטק, אך הם עדיין מיעוט קטן מאוד: כ-2% מקרב המועסקים הערבים בלבד. כ-11% מקרב המועסקים הערבים במשק עוסקים בתעשייה המסורתית, כ-16% במסחר ושירותים, כ-17% בתחום הבינוי, כ-6% בתחומי אירוח ואוכל.

במשרד הכלכלה ציינו כי החל שיווק מגרשים לתעשייה ומלאכה בחברה הערבית באזור התעשייה כפר כנא שלב ג', בהיקף עבודות של כ-23 מיליון שקלים. במקצה זה ישווקו 10 מגרשים בשלב ג' בשיטת "צפי לעודף ביקושים על היצע", בשטח של כ-47 דונם, הצפוי לספק תעסוקה לכ-500 עובדים.

רן קויתי, מנהל מינהל אזורי תעשייה במשרד הכלכלה והתעשייה, אמר עם תחילת העבודות: "קידום החדשנות וההייטק בחברה הערבית מהווה מפתח לצמצום פערים ולפיתוח כלכלי בישראל, כאשר השתלבותה של החברה הערבית בענף, יגדיל את תרומתה כחברה חדשנית, יצרנית ויציבה ובמקביל תקדם את ענף החדשנות וההייטק שהינו ה"קטר" של המשק הישראלי".

קויתי הדגיש שהצורך העצום בקרקעות להקמת מפעלי תעשייה ומלאכה במגזר הערבי הביא את מינהל אזורי תעשייה להכשרת אזור כפר כנא שלב ג'. "נתוני מינהל אזורי פיתוח שבמשרד הכלכלה והתעשייה המצביעים על המשך שיווק המגרשים, מעידים על תנופה בפיתוח התעשייה בישראל – הקמת מפעלים חדשים, הרחבת מפעלים קיימים, מעבר של מפעלים ממבנים שכורים אל מבני קבע באזורי תעשייה ומעבר מפעלים ממרכז הארץ לאזור פיתוח א', בו זכאים להטבות על פי חוק לעידוד השקעות הון".

שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי אמרה: "פארק ההייטק בנצרת הוא צעד נוסף לשילוב מאות עובדים במגוון משרות שירחיבו את האפשרויות לתושבי האזור למצוא עבודה איכותית."

סגן השרה, יאיר גולן: "בימים אלו מקדם משרד הכלכלה והתעשייה, פיתוח אזור תעשייה חדש בנצרת ושיווק מגרשים באזור התעשייה כפר כנא.  אזורי תעשייה אלו יבטיחו את פרנסתם של משפחות רבות באזור וזו בדיוק הדרך להוריד את אחוז הפשיעה במגזר הערבי, לייצר אמון הדדי, להבטיח תעסוקה של נשים וצעירים ולממש מדיניות צודקת של שוויון לאזרחים. הקמת אזורי התעשייה בנצרת וכפר כנא יהוו מודל עבור החלטת ממשלה לטובת החברה הדרוזית והצ'רקסית. משרד הכלכלה ימשיך לפעול למען פיתוח אזורי, כלכלי וחברתי של כל אזרחי ישראל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!