דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון י"א באייר תשפ"ד 19.05.24
27.4°תל אביב
  • 24.9°ירושלים
  • 27.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 25.4°אשדוד
  • 25.8°באר שבע
  • 32.6°אילת
  • 25.8°טבריה
  • 22.9°צפת
  • 27.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

מזכ"לית הסתדרות המורים למנהלי בתי הספר: "אל תיערכו למבחני המיצ"ב"

יפה בן דויד שלחה אתמול (ג') מכתב למנהלי היסודיים וחטיבות הביניים שמנחה אותם לא לשתף פעולה עם הרשות הארצית למדידה והערכה

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)
מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד קראה אתמול (שלישי) למנהלי בתי הספר היסודיים, למנהלי חטיבות הביניים ולכלל עובדי ההוראה לא להיערך למבחני המיצ"ב והאסיף. במכתב ששלחה כתבה "לא לבצע כל פעולה שקשורה במיצ"ב או במודל ההערכה הבית ספרי, לא להשיב לשאלונים וסקרים שהרשות ארצית למדידה והערכה בחינוך (ראמ"ה) מפיצה ולא לשתף פעולה עם בוחנים חיצוניים שמגיעים לבתי הספר".

הנחיה זו מגיעה בעקבות מכתב קודם שבן דויד שלחה לשרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, שבו ביקשה לדחות את המבחנים בעקבות בקשות שהגיעו אליה ממורים וממנהלים.

בן דויד מתחה ביקורת על התכנית למניעת אלימות במערכת החינוך שפרסם המשרד בשבוע שעבר. "לצערי, משרד החינוך מפרסם תכניות גרנדיוזיות למניעת אלימות, בלי להעניק כלים אמיתיים לעובדי הוראה להתמודד עם אלימות בקרב התלמידים. כבר כעת הצוותים מתריעים שיש להקצות משאבים לתגבור תלמידים בהיבטים הלימודיים והרגשיים".

בן דויד קשרה בין המחסור בפסיכולוגים חינוכיים לעלייה במקרי האלימות. "אנחנו מודעים לקושי ולמצוקה הרבה שבה נמצאים כעת גם התלמידים וגם אתם, ופועלים לכך שמשרד החינוך יקצה תוספת תקנים ליועצות ולפסיכולוגים, שעות פיצול ותוספת שעות לטיפולים רגשיים, לצד דרישה להתאים את חוזר מנכ"ל שעוסק בהתנהגות תלמידים למציאות העכשווית".

שאשא-ביטון אמרה בתגובה שמטרת המבחנים היא להעניק לבית ספר ולמשרד תמונת מצב שתאפשר להיערך בהתאם. "ידענו שלפנינו שנה של צמצום פערים לימודיים, בעיקר בלימודי היסוד, ופערים רגשיים חברתיים. לפיכך, כבר בתחילת השנה הצגנו בפני המנהלים והמורים שנערוך בדיקת תמונת מצב בשפה לילדי כיתות ד' כדי לאמוד את הפערים שנוצרו ולמקד את המענים במקומות שנדרשים לכך".

היא הוסיפה שתוצאות המבחנים לא יפורסמו. "נאמר בצורה מפורשת, גם בשיחותינו, שנתוני תמונת המצב ישמשו אך ורק את בתי הספר והמשרד לצורכיהם הפנימיים".

ב-27 באוקטובר פרסמה ראמ"ה בחוזר מנכ"ל מודל הערכה שכולל הערכה פנימית וחיצונית של אקלים בית הספר ומיומנויות למידה. אחד משלבי ההערכה הוא מבחן באוריינות שפה במהלך דצמבר לתלמידי בתי הספר היסודיים. כמו כן, המליצה ראמ"ה לבצע מבחן פנימי לתלמידי כיתות ח' באוריינות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!