דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

הושקה שדולת הגמלאים בכנסת: "איכות החיים של הציבור הישראלי כולו תלויה בזו של הגמלאים"

השדולה בראשות ח"כ גלעד קריב (העבודה) קיימה כנס השקה שלשום (שני) בהשתתפות שרים, חברי כנסת ונציגי ארגונים | יו"ר הסתדרות הגמלאים שמוליק מזרחי: "הגילנות היא פשע, תבחנו אותנו לפי המיומנויות שלנו, התרומה שלנו, לא לפי הגיל שלנו"

יו״ר שדולת הגמלאים גלעד קריב. "תפקידנו בשדולה לאפשר לציבור החשוב הזה להמשיך חיים של יצירה, פעלתנות, תרומה ועשייה" (צילום: אוליבר פיטוסי / פלאש 90)
יו״ר שדולת הגמלאים גלעד קריב. "תפקידנו בשדולה לאפשר לציבור החשוב הזה להמשיך חיים של יצירה, פעלתנות, תרומה ועשייה" (צילום: אוליבר פיטוסי / פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שדולת הגמלאים והגמלאיות חידשה את פעילותה בכנסת הנוכחית, וקיימה כנס השקה שלשום (שני) בהובלת היו"ר גלעד קריב (העבודה), בהשתתפות שרים ושרות, חברות וחברי כנסת, ונציגים מארגוני החברה האזרחית."בקלות אפשר להסתכל על הגמלאיות והגמלאים כקבוצה מוחלשת, ואכן ישראל לא הבטיחה את זכויות היסוד שלהם, אבל עלינו לראותם כבעלי תרומה משמעותית לחברה", אמר קריב. "תפקידנו בשדולה לאפשר לציבור החשוב הזה להמשיך חיים של יצירה, פעלתנות, תרומה ועשייה. איכות החיים של הציבור הישראלי כולו תלויה באיכות החיים של הגמלאים והגמלאיות. גם בימי שגרה, וביתר שאת בימי קורונה".
השרה לשוויון חברתי מרב כהן: "בהרבה מובנים אנחנו מתמודדים עם אתגר חדש למדינת ישראל, שהרי היא מדינה מאוד צעירה. חובת ההוכחה עלינו כי אנחנו בונים מודל שיילך עם המדינה שנים קדימה". כהן ציינה שבחוק התקציב נכלל מענה של 3 מיליארד שקלים לאוכלוסיית הגמלאים הענייה ביותר, והוסיפה שמשרדה צפוי להתמקד בטיפול בתעסוקת המבוגרים, בדידות, סיעוד ומענה ממוקד לניצולי השואה."אנחנו צריכים להבין שאנחנו מדברים על הורים שלנו, קרובי המשפחה שלנו, השכנים, מי שלחמו עבור המדינה, פיתחו את הארץ, שילמו מחיר יקר כדי להקים משפחות, וכעת הגיעו לגיל גמלאות ולפתע פתאום הכול מתהפך עליהם", אמר יו"ר הסתדרות הגמלאים שמוליק מזרחי. "אין לנו הרבה זמן לחכות עד שהדברים יתוקנו. הגילנות היא פשע. תבחנו אותנו לפי המיומנויות שלנו, התרומה שלנו, לא לפי הגיל שלנו".
עו"ד יפעת סולל מעמותת 'כן לזקן' התייחסה למחסור במטפלים סיעודיים זרים, והוסיפה שתפיסה שלפיה הסיעוד נשען על מטפלים זרים צריכה להשתנות מהיסוד.

ליאור שטרסברג, מנכ"ל עמותת מטב שמספקת שירותי סיעוד, ציין שיותר מ-100 אלף מטפלות ישראליות זקוקות להכשרה, שינוי יסודי בתנאים ובאופק המקצוע כדי לשפר את איכות חייה של האוכלוסייה המבוגרת.סמי קידר, מנכ"ל איגוד הלב, ארגון הגג של העמותות למען האזרח הוותיק בישראל, קרא להגדיל את קצבת הביטוח הלאומי שעומדת על 3,000 שקלים, כדי להוציא את כלל הקשישים ממעגל העוני. "צריך להכניס את הסיעוד לתוך חוק ביטוח ממלכתי. צריך לתת למטפלות מקצוע".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!