דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

השביתה בקופת חולים כללית נדחתה, יו"ר ארגון העובדים ייפגש עם האוצר

שביתת עובדי המנהל והמשק תוכננה ליום ראשון | הסיבה: סירוב הממונה על השכר באוצר לאשר הסכם שכר שנחתם בין העובדים להנהלה ב-2019

יו״ר ארגון עובדי בריאות כללית, פרוספר בן חמו (צילום: אורן כהן, דוברות ההסתדרות)
יו״ר ארגון עובדי בריאות כללית, פרוספר בן חמו (צילום: אורן כהן, דוברות ההסתדרות)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

נדחתה שביתת עובדי המנהל והמשק בשירותי בריאות כללית, שתוכננה לראשון הקרוב. השביתה נדחתה בעקבות תיאום פגישה בין יו"ר ארגון עובדי הכללית פרוספר בן חמו, לסגן הממונה על השכר באוצר אפי מלכין.

ההסתדרות וארגון עובדי כללית הודיעו על השביתה לבית הדין לעבודה ברביעי האחרון, במחאה על "משיכת הזמן והימנעות המדינה" מאישור הסכם שכבר נחתם ב-2019 לעדכון שכר עובדי המנהל והמשק בקופת החולים. המאבק נסוב על שכרם של עובדים אקדמאים, עובדי ביקורת, הנדסאים, מהנדסים, טכנאים, כוחות עזר וסניטרים.

לפי החוק, כל הסכם שכר בגוף ציבורי כמו עירייה, קופת חולים או מוסד אקדמי מחייב אישור של הממונה על השכר באוצר. מצב זה מעניק כוח רב לממונה על השכר, שמשתמש בסמכות זו לעכב יישום הסכמים שכבר נחתמו לאחר מו"מ ארוך והסכמות של ההנהלה והעובדים. זה המקרה בכללית: ההסכם בין העובדים להנהלה אושר על ידי ההנהלה והדירקטוריון, הכספים ליישומו הוקצו בתקציב הכללית, אך יישומו מתעכב על ידי האוצר במשך שנתיים.

בדיון בבית הדין לעבודה בת"א שבו נקבעה זכותו של הארגון לשבות, טענו נציגי משרד האוצר שהתנגדותם למימוש ההסכם נובעת מחשש שעלייה בשכר עובדי המנהל והמשק שמועסקים בכללית תחייב עלייה בשכר של מקביליהם בבתי החולים הממשלתיים. בנוסף הם ביקשו להמתין לאישור תקציב המדינה.

"ההסכמות בין הצדדים גובשו זה מכבר. העובדים גילו איפוק רב, ובמשך שנים המתינו לחתימת ההסכם, ולאחרונה אף התבקשו להמתין עד לאישורו של תקציב המדינה", נכתב בהודעה לבית המשפט. "בינתיים עבר תקציב המדינה; הושגה עסקת החבילה, ושני האירועים המשמעותיים שעמדו במרכז הטיעון למניעת השביתה אינם מהווים עוד מכשול. הבעיה אינה משפטית, אלא קרדיולוגית במהותה. תום הלב לקה באוטם שריר הלב, וככל הנראה לא ניתן יהיה לסייע למצב בלי שימוש בכלי השביתה".

עובדי המנהל והמשק בכללית ערכו שביתת אזהרה למשך שמונה שעות במאי האחרון.  למרות שבאוצר ובהנהלת כללית טענו שהשביתה תפגע במטופלים, השופטת יפית מזרחי לוי קבעה: "התרשמנו כי קיומה של שביתה תקדם את עניינם של המשיבים ועשויה להשפיע על המו"מ בין הצדדים". לאחר השביתה נערך דיונים נוספים, אך בסופו של דבר ההסכם עדיין לא אושר. מי

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!