דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

ארה"ב: מספר הבקשות לדמי האבטלה ממשיך לרדת, מתקרב לזה של לפני הקורונה

על פי מחלקת העבודה האמריקאית הוגשו בתחילת החודש 268 אלף בקשות, בינואר השנה עמד המספר על יותר מ-900 אלף | הירידה בבקשות משקפת ירידה במספר המפוטרים, במקביל נרשם שיא במספר ההתפטרויות

שלט לגיוס עובדים באילינוי ארה"ב (צילום: AP Photo/Nam Y. Huh, File)
שלט לגיוס עובדים באילינוי ארה"ב (צילום: AP Photo/Nam Y. Huh, File)

מספר האמריקאים שהגישו בקשה לדמי אבטלה ירד זה השבוע השביעי ברציפות ועמד היום (חמישי) על 268 אלף. מדובר במספר הנמוך ביותר מאז תחילת משבר הקורונה. מחלקת העבודה של ארצות הברית דיווחה שמספר הבקשות ירד השבוע ב-1,000 לעומת השבוע שעבר.

מספר הבקשות לדמי אבטלה מייצג בעקיפין את שיעורי הפיטורים במשק. הירידה העקבית במספרן מאז השיא שנרשם בינואר השנה, יותר מ-900 אלף בשבוע, משקף את ההתאוששות המרשימה של שוק העבודה המקומי מהמיתון הקצר (אבל האינטנסיבי) שחוללה מגפת הקורונה בשנה שעברה.

ממוצע הבקשות בארבעת השבועות האחרונים, שמאפשר לנכות את התנודתיות שבין שבוע לשבוע, הגיע גם הוא לרמה הנמוכה ביותר מתחילת המשבר: פחות מ-273 אלף.

הנתונים שפורסמו היום מרמזים על התקרבות מספר הבקשות השבועי לדמי אבטלה לרמה של לפני התפרצות המגפה, כ-220 אלף מדי שבוע.

בשבוע שהסתיים ב-6 בנובמבר, עמד מספר מקבלי דמי האבטלה "הרגילים" בארה"ב על 2.1 מיליון. ירידה של 129 אלף בני אדם מהשבוע שקדם לו.

עד ה-6 בספטמבר העניק הממשל הפדרלי תוספת של 300 דולר לשבוע לדמי האבטלה של המדינות והאריך את הזכאות לעובדי כלכלת החלטורה ולמחוסרי עבודה חצי שנה ומעלה.

מספר האמריקאים שקיבלו סיוע כלשהו בהיעדר עבודה, כולל התכניות הפדרליות, הגיע לשיא בחודש יוני בשנה שעברה, אז עמד על יותר מ-33 מיליון.

מגפת הקורונה הכתה את הכלכלה האמריקאית בתחילת השנה שעברה ואילצה עסקים רבים לסגור את שעריהם או לצמצם את שעות הפעילות שלהם. אמריקאים רבים נאלצו להסתגר בבתיהם בהוראת הרשויות. בחודשים מרץ-אפריל 2020 המעסיקים במדינה קיצצו יותר מ-22 מיליון משרות.

אבל הכלכלה התחילה להתאושש בקיץ שעבר. הצרכנים, שקיבלו מענקים מהממשל הפדרלי, התעודדו מהירידה בתחלואה וחזרו להוציא כסף. עם מבצע החיסונים, שקיבל תנופה מאז כניסתו של ג'ו ביידן לבית הלבן, האמריקאים חזרו לחנויות, למסעדות ולברים.

מעסיקים רבים התקשו פתאום לעמוד בעלייה הלא צפויה בביקוש וניסו למלא את המשרות הפנויות, שמספרן בספטמבר עמד על 10.4 מיליון, קרוב לשיא של כל הזמנים.

העובדים, מצידם, מצאו שיש להם כוח מיקוח בשוק, לראשונה מזה מספר עשורים, ולא מיהרו למלא את המשרות. שיא של 4.4 מיליון התפטרויות נרשם בספטמבר, סימן לביטחון של העובדים שימצאו עבודה טובה יותר.

מאז אפריל 2020 נשכרו לעבודה יותר מ-18 מיליון אמריקאים, 531 אלף מהם באוקטובר האחרון. עם זאת מספר המועסקים במשק האמריקאי נמוך עדיין ביותר מ-4 מיליון לעומת פברואר 2020, ערב התפרצות המגפה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!