דבר העובדים בארץ ישראל
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

רוכב אופנוע בן 20 נהרג כשהחליק בכביש 443 ליד בית חורון

בן 21 שרכב גם הוא על האופנוע פונה לבית החולים במצב בינוני עד קשה עם חבלות בגפיים | ביום שישי נהרגו שני בני אגם בתאונות דרכים, ואירעו ארבעה מקרי החלקת רכב בכבישי הארץ

ניידת טיפול נמרץ של מגן דוד אדום (צילום אילוסטרציה: הדס פרוש/פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

רוכב אופנוע כבן 20 נהרג הבוקר (שבת) כשהחליק בכביש 443 לכיוון ירושלים, סמוך לבית חורון. רוכב נוסף על האופנוע, בן 21, פונה לבית החולים הדסה עין כרם במצב בינוני עד קשה, בהכרה מלאה, עם חבלות בגפיים.

הפרמדיקים של מד"א איקו מנשה פרינץ ושקד חבר: "ראינו אופנוע מעוך על הכביש ובמרחק של כ-120 מטר, סמוך לגדר ההפרדה, שכבו שני הרוכבים צעירים כבני 20 , אחד מהם היה מחוסר הכרה, עם חבלת ראש קשה מאוד, הוא היה ללא דופק וללא נשימה, הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

אתמול נהרגו שני בני אדם בתאונות דרכים, האחת סמוך לבית השיטה בצפון והשנייה סמוך לבסיס שיבטה בדרום. לאורך היום אירעו שורת תאונות בהן כלי רכב החליקו מכבישים רטובים בעקבות מזג האוויר הגשום.

התאונה הקטלנית סמוך לבית השיטה אירעה בשעות הבוקר. רכב פרטי התנגש באוטובוס. נהג הרכב, צעיר בן 19 תושב איכסאל, נהרג, ושלושה נוסעי האוטובוס נפצעו. חובשי מד"א קבעו את מותו של נהג הרכב, ופינו לבית חולים העמק שלושה פצועים מהאוטובוס במצב קל. שאר נוסעי האוטובוס (כ-20) נבדקו ע"י צוותי מד"א במקום ולא נזקקו לטיפול.

חובש בכיר במד"א, קובי שושנה, ופאראמדיק מד"א, אדיר טרנר, סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו אוטובוס על המדרכה מעוך בצידו השמאלי ורכב מסחרי מעוך בחלקו הקדמי. נהג הרכב צעיר כבן 19 נלכד ברכב כשהוא מחוסר הכרה, עם חבלה רב מערכתית קשה מאוד, ניסינו להעניק לו טיפול רפואי תוך שצוותי הכיבוי מחלצים אותו מהרכב ולצערנו בסופו של דבר נאלצנו לקבוע את מותו. מהאוטובוס יצאו כל הנוסעים בהכרה מלאה, ביצענו בדיקות רפואיות, שלושה סבלו מחבלות בגופם ולאחר טיפול ראשוני בשטח פינינו אותם להמשך טיפול בבית החולים כשמצבם קל."

בתאונה קטלנית נוספת נהרג גבר כבן 37, מהתהפכות רכב שנפל לוואדי בכביש 211 סמוך לשיבטה, לכיוון קציעות. חובשים ופראמדיקים של מד"א, מצאו את הנהג מחוסר הכרה עם חבלה רב מערכתית ולכוד ברכב, ולאחר בדיקות רפואיות קבעו את מותו. הפרמדיק משה אלחיאני וד"ר לב קוזלוב, סיפרו: "היינו בדרך מסורוקה לאילת והזעיקו אותנו למקום התאונה, ראינו בוואדי סמוך לכביש רכב מעוך לחלוטין, המקום היה חשוך מאוד, ירדנו רגלית עם ציוד רפואי וראינו בכסא הנהג גבר כבן 37 שנלכד ברכב, הוא סבל מחבלה רב מערכתית קשה מאוד, ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו."

שתי תאונות נוספות בהן החליקו כלי רכב מהכביש אירעו ביציאה מטבריה, באותו מקום ובהפרש של 40 דקות. בשתיהן נפגעו נוסעי כלי הרכב באורח קל ובינוני. בשעה 13:47 דווח למד"א על רכב בטבריה ונפל מגובה לוואדי בדרך אריאל שרון, סמוך ליציאה מהעיר לכיוון מגדל. צוות מד"א טיפל במקום ופינה לבית החולים פוריה אישה כבת 39 ושלושה ילדים, שנפצעו באורח קל עד בינוני.

תאונה נוספת אירעה באותו המקום בדיוק בשעה 14:27. רכב החליק, נפל מגובה והתהפך על הגג, ו-5 נשים שנסעו בו נפגעו באורח בינוני. צוות מד"א, שהגיעו למקום לטיפול בפצועי התאונה הראשונה, פינה אותן לבית החולים פוריה בטבריה כשהן בהכרה מלאה עם חבלות.

פרמדיק מד"א שמעון אוקנין וחובשי מד"א על אופנועים, אביעד עמר ומוראן אבו שקארה, סיפרו: "מדובר בתאונות מורכבות בשטח קשה לגישה, הגענו למקום וראינו מגובה רכב שהחליק ונפל לוואדי , מהרכב יצאו אשה כבת 39 ושלושה ילדים, ירדנו עם ציוד רפואי , ארבעת נוסעי הרכב היו בהכרה מלאה ובדרך נס סבלו רק מחבלות קלות בלבד. כעבור מספר דקות, ראינו רכב נוסף עם חמישה נוסעים שהחליק ונפל מגובה לואדי בסמוך אלינו, הרכב התהפך על הגג, חילצנו מהרכב חמש נשים , גם הן היו בהכרה מלאה וסבלו מחבלות. הענקנו לפצועות טיפול רופאי בשטח ובחילוץ מורכב העלינו אותן לאמבולנסים ופינינו אותן לבית החולים כשמצבן מוגדר בינוני."

בשעה 15:19 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב איילון, על אופנוע שהחליק בדרך מנחם בגין ברחובות. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח שמיר-אסף הרופא, גבר כבן 47 במצב בינוני, עם חבלות בגפיים.

בשעה 15:47 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב גלבוע, על רכב שהחליק ונפל מגובה, סמוך להר הקפיצה בנצרת. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים במסוק מד"א לבי"ח רמב"ם צעירה כבת 22 במצב בינוני, עם חבלות בפנים ובגפיים.

רכב שהחליק סמוך להר הקפיצה בנצרת (צילום: דוברות מד"א)

בשעה 19:48 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב, על רכב שהתהפך בכביש 80 סמוך לצומת ערערה בנגב לכיוון צומת תל ערד. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח סורוקה, 2 פצועים, בהם: גבר כבן 28 במצב קשה, לא יציב, מחוסר הכרה, עם חבלה רב מערכתית, מורדם ומונשם, ופצוע נוסף, צעיר כבן 20 במצב בינוני, בהכרה מלאה, עם חבלה רב מערכתית.