דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

מחאות נגד ההגבלות: שוטרים ירו על מפגינים בהולנד, מוחים באירלנד השוו את ההגבלות לפעולות גרמניה הנאצית

נגיף ללא גבולות: שני מפגינים נפצעו ו-51 נעצרו בהפגנות בהולנד | 35 אלף הפגינו נגד חובת ההתחסנות באוסטריה | אלפי מתנגדי חיסונים והגבלות הפגינו ללא מסכות גם בשווייץ, איטליה, צפון אירלנד, קרואטיה וצרפת

הפגנות נגד חובת ההתחסנות באוסטריה (צילום: AP Photo/Lisa Leutner)
הפגנות נגד חובת ההתחסנות באוסטריה (צילום: AP Photo/Lisa Leutner)

הולנד

שוטרים פתחו אמש (שישי) באש על מפגינים נגד הגבלות הקורונה ברוטרדם. ראש העיר כינה את האירועים "אורגיה של אלימות". המשטרה עידכנה ששני מפגינים אושפזו אחרי שנפגעו מירי, ונפתחה חקירה שמטרתה לבדוק אם הם נורו בידי שוטרים. מצבם של הפצועים לא פורסם.

נזקי המהומות ברוטרדם, הולנד (צילום: Robin Utrecht/ABACAPRESS)
נזקי המהומות ברוטרדם, הולנד (צילום: Robin Utrecht/ABACAPRESS)

המשטרה עצרה 51 בני אדם, מחציתם קטינים. שוטר אחד אושפז אחרי שנפצע ברגלו, שוטר נוסף נפצע וטופל במקום, ושוטרים נוספים נפצעו קל.

ראש העיר אחמד אבוטאלב אמר לעיתונאים הבוקר ש"בכמה מקרים השוטרים חשו צורך לשלוף נשק כדי להגן על עצמם" כשהמפגינים עוררו מהומות ברובע הקניות של עיר הנמל, הציתו שריפות והשליכו סלעים וזיקוקים על שוטרים. "הם ירו במפגינים, אנשים נפצעו", אמר אבוטאלב. לא היו לו פרטים על הפציעות. השוטרים ירו גם באוויר.

שר המשפטים פרד גרפרהאוז גינה את האירועים. "המהומות וגילויי האלימות הקיצוניים נגד השוטרים וכוחות הביטחון וההצלה אמש ברוטרדם מגעילים. הזכות למחות היא זכות גדולה בחברה שלנו, אבל מה שראינו זו התנהגות עבריינית. אין לה ולהפגנה דבר".

ממשלת הולנד הודיעה שבכוונתה לקדם חוק שיאפשר לעסקים במדינה לאסור כניסה על אנשים שלא התחסנו או החלימו. המדינה שברה את שיאי ההידבקות בימים האחרונים, והכריזה על סקר חלקי לפני שבוע.

אוסטריה

עשרות אלפי מפגינים, רבים מהם מחוגי ימין קיצוני, צעדו בווינה היום אחרי שממשלת אוסטריה הכריזה על סגר שיוטל מיום שני בעקבות העלייה החדה בתחלואה.

התמותה במדינה שילשה את עצמה בכמה שבועות, ובתי החולים התריעו על עומסים כבדים. הסגר יימשך 10 ימים לפחות, ועלול להתארך ל-20 ימים. אנשים יוכלו לצאת מבתיהם רק למטרות חיוניות, כמו הצטיידות במזון, טיפול רפואי או אימון.

מפגינים באוסטריה עם שלט: "שלטו בגבולות, לא באזרחים" (צילום: AP Photo/Florian Schroetter)
מפגינים באוסטריה עם שלט: "שלטו בגבולות, לא באזרחים" (צילום: AP Photo/Florian Schroetter)

הממשלה הודיעה גם על חובת חיסון שתחול מפברואר. פחות משני שלישים מאוכלוסיית המדינה, שמונה כ-8.9 מיליון בני אדם, מחוסנים, אחד השיעורים הנמוכים במערב אירופה.

בהפגנה היום השתתפו כ-35 אלף בני אדם ו-1,300 שוטרים. רוב המפגינים, לדברי המשטרה, לא עטו מסכות. המשטרה דיווחה על מעצרים, אבל לא נקבה במספרים.

מפגינים באוסטריה. פחות משני שלישים מהאזרחים מחוסנים (צילום: AP Photo/Lisa Leutner)
מפגינים באוסטריה. פחות משני שלישים מהאזרחים מחוסנים (צילום: AP Photo/Lisa Leutner)

שווייץ

2,000 בני אדם הפגינו נגד משאל העם המתקרב, שבו יידרש הציבור לאשר את חוק הגבלות הקורונה, בטענה שהחוק מפלה, כך דיווחה רשת השידור הציבורית SRF.

איטליה

3,000 בני אדם הפגינו בקרקס מקסימוס ברומא נגד חובת התו הירוק במקומות עבודה, בתי קולנוע, תיאטראות, מגרשי ספורט, חדרי כושר, אוטובוסים ורכבות.

"אנשים כמונו לעולם לא מוותרים", נכתב באחת הכרזות, בצבעי דגל איטליה. איש מהמפגינים לא עטה מסכה.

צפון אירלנד

מאות בני אדם הפגינו מחוץ לבניין העירייה בבלפסט, שם נפתח היום שוק חג המולד, שבו מחויבים הנוכחים בתו ירוק. חלק מהמפגינים נשאו שלטים שהשוו בין תקנות הקורונה לבין פעולותיה של גרמניה הנאצית.

הממשלה החליטה השבוע לחייב תעודות חיסון בכניסה למועדונים, ברים ומסעדות החל מ-13 בדצמבר.

קרואטיה

אלפי מפגינים התכנסו בבירה זאגרב עם דגלי קרואטיה וסמלים דתיים ולאומיים, לצד כרזות נגד חיסונים ונגד מה שהם מתארים כהגבלות על חירותם של האזרחים.

צרפת

שר הפנים ג'רלד דרמנין גינה את ההפגנות האלימות באי הקאריבי גוואדלופה. דרמנין הוסיף ש-29 בני אדם עוכבו על ידי המשטרה במהלך הלילה. 200 שוטרים נשלחו לאי ביום שלישי כדי להטיל עליו עוצר לילי מיום שלישי בין השעות 18:00 בערב ל-5:00 בבוקר.

המוחים בגוואדלופה חסמו כבישים ושרפו מכוניות, בתגובה לחובה להציג תו ירוק בכניסה למסעדות, בתי קפה, אירועי תרבות, מגרשי ספורט, אוטובוסים ורכבות. הם הביעו את התנגדותם גם לחובת החיסון שהוטלה על עובדי מערכת הבריאות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!