דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אלימות נגד נשים

נעמת בקמפיין רשת: "אלימות נגד נשים - פגיעה בילדים"

סדרת סרטונים בהשתתפות 12 שחקנים בהם אורלי זילברשץ וצחי גראד מציגים סצינות אלימות בין הורים בנוכחות הילדים | יו"ר נעמת, חגית פאר: "ילדים החשופים לאלימות בביתם עלולים להפוך לגברים אלימים, או לנשים נפגעות אלימות"

ספיר סבן ושלומי יפרח קמפיין נעמת בקמפיין נעמת 'אלימות נגד נשים - סכנה לילדים (צילום: נעמת, במאי ותסריטאי, שגב גרשון)
ספיר סבן ושלומי יפרח קמפיין נעמת בקמפיין נעמת 'אלימות נגד נשים - סכנה לילדים (צילום: נעמת, במאי ותסריטאי, שגב גרשון)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

נעמת השיקה היום (ראשון) קמפיין רשת בשם "אלימות נגד נשים – פגיעה בילדים", להעלאת המודעות לפגיעה בילדים שחשופים לאלימות במשפחה. הקמפיין, בכיכובם של שחקניות ושחקנים מובילים, הושק לקראת היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים שיצוין בחמישי השבוע.

לפי מחקרים, אחד מכל 12 ילדים בישראל חשוף לאלימות במשפחה. בנעמת מציינות שחשיפה לאלימות במשפחה הינה סוג נוסף של התעללות בילדים ושהחיים תחת צל של אלימות ופחד הם בגדר התעללות רגשית-פסיכולוגית בהם, גם במקרים בהם לא מופעלת כלפיהם אלימות פיזית. עוד מציינים בארגון כי מחקרים רבים בארץ ובעולם מעידים על כך שילדים שהיו חשופים לאלימות במשפחה, נמצאים בסיכון גבוה לפתח בעיות רגשיות, התנהגותיות, חברתיות ולימודיות. בנעמת מתכוונות לקדם חקיקה שתגדיר אלימות בין זוג ההורים שהילדים היו חשופים לה כהתעללות בילד.

בסרטונים משתתפים אורלי זילברשץ, צחי גראד, אלינה לוי, עופר חיון, מירב פלדמן, רוי מילר, עירית קפלן, תומר שרון, ספיר סבן, שלומי יפרח, לונא מנסור ואמג'ד באדר. כלל הסרטונים בפרויקט מוצגים מנקודת מבטו של הילד, אשר צופה וחווה את הדינמיקה הרעילה במשפחתו, והם מסתיימים בהתמקדות בילד או בילדה שנותרים מכונסים במחשבותיהם וברגשותיהם.

 

כך לדוגמה, בסרטון בהשתתפות אורלי זילברשץ וצחי גראד, הבן חוזר הביתה מהצבא ומגלה את אביו תוקף בצורה חמורה את אימו. בסרטון בהשתתפות אלינה לוי ועופר חיון, האב מטיח את ראשה של האם במהלך נסיעה ברכב שבו נמצאת בתם הקטנה.

יו"ר נעמת, חגית פאר: "בישראל חיות כ-200 אלף נשים במעגל האלימות ובנוסף מאות אלפי ילדים שחווים אלימות פיזית, נפשית או אחרת. החלטנו להביא לקדמת הבמה את אותם ילדים, שרבים מהם נותרים מכונסים עם חוויותיהם, כמהלך ציבורי משלים להצעת חוק שיזמנו ומקודמת בימים אלו שקובעת כי עצם נוכחות קטין במהלך התרחשות אלימה בביתו תהווה עבירה חמורה, וכי התוקף יואשם לא רק בעבירה כלפי האישה שתקף אלא גם כלפי הקטין ששהה בזירה בעת ביצוע הפשע. חשוב להבין שילדים החשופים לאלימות בביתם עלולים להפוך לגברים אלימים או לנשים נפגעות אלימות בבגרותן".

לאתר הקמפיין בו מוצגים כלל הסרטונים: https://2511.co.il

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!