דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

ועדת החיסונים המליצה: רווח של 3 שבועות בין מנות החיסון לילדים, בוסטר לבני 12 עד 15

קופות החולים פתחו את זימון התורים לחיסון בני 5 עד 11 שיחלו ביום ג', מלבד מאוחדת שתפתח מתחם חיסונים בת"א כבר ביום ב' | פוטנציאל המתחסנים: 1.2 מיליון ילדים | הוועדה לא דנה בחיסון ילדים שהחלימו

בתמונה: מתחם חיסונים מותאם לילדים בכפר סבא (צילום: דוברות כללית)
בתמונה: מתחם חיסונים מותאם לילדים בכפר סבא (צילום: דוברות כללית)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

וועדת החיסונים המליצה הערב (ראשון) שהמרווח בין שתי מנות החיסון לילדים בגיל 5 עד 11 יהיה 3 שבועות, בדומה לחיסוני המבוגרים והנוער. חיסוני הילדים יחלו בשלישי הקרוב. בנוסף החליטה הוועדה ברוב מוחלט להמליץ על מתן חיסון דחף (בוסטר) לבני 12 עד 15, בתום 5 חודשים ממועד החיסון השני. המלצות הוועדה כפופות לאישור מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש.

הוועדה עדיין לא דנה בסוגיית חיסון ילדים שהחלימו מקורונה ועד לקבלת החלטה בנושא הם לא יוכלו להתחסן.

במהלך הדיון הוצגו עבודות מהעולם הבוחנות מועילות מרווחים שונים בין החיסון הראשון לחיסון שני. הוועדה החליטה ברוב קולות להמליץ על הצמדות לפרוטוקול החיסונים הקיים של מתן חיסון שני במרווח של 3 שבועות וזאת לאור העובדה שאין עדיין נתונים המראים יתרון בשינוי הפרוטוקול ותוך התייחסות לכך שהתחלואה אינה בשפל, מרבית התחלואה כיום הינה בקרב ילדים ולכן אין לדחות כעת את מתן החיסון.

קופות החולים כללית, מכבי, לאומית ומאוחדת פתחו היום (ראשון) את האפשרות להזמנת חיסוני קורונה לילדים בגיל 5 עד 11. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בישראל 1.2 מיליון ילדים בגילים אלו. חיסון הילדים יתבצע בליווי אחד ההורים או מבוגר מטעמו עם חתימה על הסכמה ועל ייפוי כוח.

החיסון שיינתן לילדים יהיה בשתי מנות בהפרש של שלושה שבועות ביניהן, ובסוף החיסון הראשון יתואם תור לחיסון השני של הילד. החיסון מתוצרת פייזר אושר לשימוש בקרב ילדים בגיל 5 עד 11 בשבוע שעבר בעקבות המלצת צוות הטיפול במגפות במשרד הבריאות, ולאחר אישורו במנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) שם הוא כבר ניתן למאות אלפי ילדים. מדובר בתרכיב כמעט זהה לחיסון שניתן לילדים מגיל 12 ומעלה, במינון נמוך פי 3 – 10 מיקרוגרם במקום 30 מיקרוגרם בכל מנה.

בכללית מבוטחים כ-500 אלף ילדים בקבוצת הגיל לחיסון זה. החיסון יבוצע בלמעלה מ-110 נקודות בפריסה ארצית רחבה, מרביתם במרכזי בריאות ילד ובמרפאות ילדים שבהם לצוותים היכרות קרובה עם הילדים וההורים. בנוסף יינתנו חיסונים גם במתחמי חיסונים גדולים שעדין פועלים, בעמדות נפרדות המיועדות לחיסוני ילדים. המתחמים יפעלו בשעות נרחבות, חלקם בין השעות 8:00 ל-21:00, על מנת לאפשר זמינות ונגישות מרביים. בכללית ציינו ש"ככל שיידרש אנו ערוכים לפתוח נקודות חיסון נוספות".

"החיסון הוא האמצעי שיש בידינו על מנת להמשיך ולשמור על השגרה, להימנע מבידודים ולהגן על אוכלוסיות בסיכון", אמרה מנכ"לית כללית, רות רלבג, "הצוותים שלנו ערוכים לקבל את ילדי כללית בסביבה מותאמת ונעימה אשר הכנו במיוחד עבורם." בכללית עיצבו את הדמות המזוהה עם הקופה, חמודי, בלבוש של סופרמן והציבו אותה במתחמי החיסונים לילדים.

במכבי יש כ-245 אלף ילדים וילדות בגילאי 5-11 שיכולים להתחסן. החיסון יתבצע במרפאות הקופה ובמתחמי החיסונים שלה.

במאוחדת יפתחו את מבצע החיסונים כבר מחר (שני) במרפאת חיסונים ניידת בכיכר דיזינגוף בתל אביב. במאוחדת סך הכל 140 אלף ילדים בעלי פוטנציאל התחסנות. החיסונים יתקיימו בשלב ראשוני בפריסה ארצית של 60 מרפאות, ובהמשך השבוע הפריסה תתרחב ל- 120 מרפאות ברחבי הארץ, זאת לפי אספקת החיסונים שהוקצתה לקופה.

בנוסף, תפעיל מאוחדת ניידת חיסוני ילדים שתפעל ברחבי הארץ החל ממחר (יום שני). פעילות ניידת חיסוני הילדים תושק ביום שני אחר הצהריים, בכיכר דיזינגוף בתל אביב, והיא תשהה שם עד ליום שישי. בימים שני עד חמישי הניידת תפעל בין השעות 16:00-20:00 וביום שישי בין השעות 08:00-14:00. הניידת תוצב בסמוך לקולנוע רב חן, וסביב הניידת תתקיים פעילות חווייתית לילדים, שתסייע להם להפיג את החשש מהחיסון. בניידת יוכלו להתחסן גם מבוגרים וניתן יהיה להתחסן במקביל גם לשפעת.

בקופת חולים לאומית נערכים לביצוע החיסונים ב-70 מרפאות של הקופה הפרוסות ברחבי הארץ. החיסונים יתבצעו בתיאום תור מראש בלבד באתר "לאומית שירותי בריאות", ביישומון, ובמוקד זימון התורים של הקופה. בלאומית ציינו שעל מנת למנוע טעויות, יהיו זמני חיסון נפרדים למבוגרים ולילדים.

בנט: "החיסונים בטוחים ויעילים בשביל לשמור על בריאות ילדינו"

"בימים האחרונים אנחנו עדים לגל תחלואה קשה מאוד שמכה באירופה, ואנחנו רואים גם עלייה מסוימת במקדם ההדבקה כאן בישראל. החורף מתחיל, ואנחנו בפתחו של מה שמסתמן כגל תחלואת הילדים", כך אמר הבוקר (ראשון) ראש הממשלה נפתלי בנט בפתח ישיבת הממשלה. "לשמחתנו, אנחנו נשארנו עם האצבע על הדופק גם כשהמגמה הייתה חיובית ולכן אנחנו ערוכים", הוסיף.

ראש הממשלה ציין שבימים האחרונים הגיעו לארץ משלוחי החיסונים לילדים, לקראת מבצע החיסון שיחל ביום שלישי. "אלה חיסונים מיוחדים לילדים, הם מותאמים", אמר, "החיסונים הללו כבר ניתנו למיליוני ילדים בעולם, בעיקר בארה"ב. החיסונים בטוחים ויעילים בשביל לשמור על בריאות ילדינו".

בנט הוסיף: "כפי שכבר אמרתי, בני דוד יהיה מהראשונים להתחסן, וכך אני מצפה מכל הורי ישראל, בוודאי משרי הממשלה, שיש להם ילדים או נכדים בגיל הרלוונטי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!