דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ההסתדרות לשרת התחבורה: ״יחד אפשר להפוך את ענף התחבורה למוקד משיכה תעסוקתי״

יו"ר איגוד עובדי התחבורה למרב מיכאלי: אפשר להקים צוותים משותפים, לעלות את שכר נהגי התחבורה הציבורית, ליצור סביבת עבודה בטוחה ולהגדיר תקיפה של נהג אוטובוס כתקיפת עובד ציבור

אוטובוסים של אגד (צילום: רפי זהר)
אוטובוסים של אגד (צילום: רפי זהר)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, פנה היום (ראשון) לשרת התחבורה מרב מיכאלי בקריאה לפעולה ממשלתית לחיזוק מעמד נהגי האוטובוסים בישראל.

"המטרה היא להפוך את מקצוע 'נהג התחבורה הציבורית' למקצוע המהווה מוקד משיכה תעסוקתי מרכזי, המספק תנאי העסקה ושכר ראויים" כתב אדרי, וציין כי בפעולה משולבת עם ההסתדרות תוכל הממשלה לשפר את תנאי העבודה בענף שסובל כיום ממחסור של כ-3,500 נהגים ונהגות, ולמשוך אליו עובדים.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי. "בכוחות משותפים נביא את הענף ואת המקצוע למקום להם הם ראויים" (צילום: קובי וולף)
יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי. "בכוחות משותפים נביא את הענף ואת המקצוע למקום להם הם ראויים" (צילום: קובי וולף)

הפנייה לשרה מיכאלי מגיעה לאחר שלאחרונה הודיעו משרד התחבורה והרשות לבטיחות בדרכים על הפניית תקציבים משמעותיים במטרה לפתח את תשתיות התחבורה הציבורית בישראל, לשפר את הפעילות והזמינות של האוטובוסים ולגייס עובדים ועובדות.

בין הפעולות שהציע אדרי לממשלה; העלאת שכר נהגי התחבורה הציבורית, יצירת סביבת עבודה בטוחה על רקע ריבוי אירועי האלימות המילולית והפיזית כלפי נהגים, הגדרת תקיפתו של נהג אוטובוס כתקיפת עובד ציבור והחמרת הענישה בגינה, הכרה בנהיגה בתחבורה ציבורית כמקצוע לכל דבר ועניין לרבות הכרת המקצוע בביטוח לאומי, יצירת מנגנון וותק ענפי במעבר בין חברות ושיפור תשתיות התחבורה הציבורית ברמה הלאומית בכלל, ותשתיות סביבת העבודה של הנהגים בפרט (כגון שירותים ותחנות התרעננות מנוחה).

"על מנת לייצר תהליכי עבודה וכדי להקים צוותי עבודה משותפים, נבקש לקיים פגישה עם הגורמים הרלוונטיים העוסקים בנושא מטעם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים", כתב אדרי. "אין לי ספק שבכוחות משותפים נביא את הענף ואת המקצוע למקום להם הם ראויים".

איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות הוא איגוד העובדים הגדול ביותר בענף התחבורה, ומייצג בין היתר כעשרת אלפים נהגות ונהגים בתחבורה הציבורית. בשנים האחרונות הוביל באמצעות חתימת הסכמים קיבוציים את העלאת ושיפור תנאי השכר של נהגי האוטובוסים בתחבורה הציבורית – מהלך אשר השפיע על יכולת ההשתכרות בענף.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!