דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

92% בסינגפור, 78% בקמבודיה: זינוק בשיעורי ההתחסנות במדינות מזרח אסיה

12 ממדינות מזרח אסיה הגיעו לשיעור התחסנות של 70% או יותר | קמבודיה בוחנת אפשרות לחסן בני 4-3

תור לחיסון בקמבודיה.  התמונות העגומות מהודו האיצו את ההתחסנות (צילום: AP Photo/Heng Sinith, File)
תור לחיסון בקמבודיה. התמונות העגומות מהודו האיצו את ההתחסנות (צילום: AP Photo/Heng Sinith, File)

כשקמבודיה החלה במבצע החיסונים, התורים התארכו במורד הרחובות ואנשים שמרו לעצמם מקום בתור באמצעות נעליהם בזמן שתפסו מחסה מפני השמש. אולם בתום שלושת החודשים הראשונים, התחסנו רק 11% מתוך 16 מיליון אזרחי המדינה. ביפן נדרשו שבועיים נוספים כדי להגיע לשיעור התחסנות דומה.

היום שתי המדינות מתגאות בשיעורי התחסנות מהגבוהים בעולם, יותר מאלה של ארצות הברית ומדינות רבות באירופה.

למדינות מזרח אסיה ניסיון עם מחלות מדבקות כמו סארס, ועם מבצעי רכש של חיסונים. אבל הן החלו לחסן באיחור, בשל שיעורי הדבקה נמוכים בתחומן. הזינוק בשיעורי ההדבקה בארצות הברית, בריטניה והודו שכנע גם את הספקנים ביותר במזרח אסיה בנחיצות החיסון. "הייתי מודאגת, אבל אנחנו חיים תחת איום המגפה. אין אופציה מלבד חיסון", אומרת רת' סריימאם, אם לילדה בת 5, שחיסנה את בתה מיד כשקמבודיה החלה החודש במבצע חיסונים לילדים בגילה.

היום 78% מאזרחי קמבודיה מחוסנים, לעומת 58% בארצות הברית. קמבודיה מחסנת כעת את אזרחיה במנות דחף, ובוחנת את האפשרות לחסן ילדים בני 4-3. לזינוק בתחלואה בהודו הייתה השפעה אדירה על הציבור בקמבודיה. מהודו זרמו תמונות עגומות של גופות נערמות מחוץ למשרפות.

ראש ממשלת קמבודיה האן סן מינף את יחסיו הקרובים עם סין כדי לרכוש 37 מיליון מנות חיסון, חלקן ניתנו כתרומה. בשבוע שעבר הכריז ראש הממשלה ש"ניצחון החיסונים" הושג הודות לסין. קמבודיה קיבלה מנות חיסון רבות בתרומה מארצות הברית, יפן ובריטניה. למרות זאת, אספקת החיסונים במזרח אסיה התעכבה כשהודו השהתה את ייצוא החיסונים על רקע הזינוק בתחלואה שחוותה באביב.

תור לחיסונים במלזיה. מ-5% מחוסנים בשלושה חודשים ל-76% (צילום: AP Photo/Vincent Thian, File)
תור לחיסונים במלזיה. מ-5% מחוסנים בשלושה חודשים ל-76% (צילום: AP Photo/Vincent Thian, File)

חלק ממדינות מזרח אסיה, כמו מלזיה, השקיעו מאמצים גדולים בחיסון של אוכלוסיות שהתקשו להגיע אליהן, כמו שוהים בלתי חוקיים. לצורך כך נעזרה מלזיה בצלב האדום. כמו במקרה של יפן וקמבודיה, גם מלזיה פיגרה בתחילה בקצב ההתחסנות. בתום שלושת החודשים הראשונים למבצע החיסונים רק 5% התחסנו מתוך 33 מיליון אזרחי מלזיה. היום 76% מאזרחיה מחוסנים. 12 ממדינות מזרח אסיה הגיעו לשיעור של 70% מחוסנים, בהן סין, יפן ובהוטן. בסינגפור שיעור המחוסנים עומד על 92%.

מדינות אחרות באזור נשרכות הרחק מאחור. כך, למשל, בהודו, שאוכלוסייתה מונה 1.4 מיליארד, שיעור המתחסנים עומד על 29% בלבד. גם אינדונזיה מתקשה לחסן את אוכלוסייתה, לא מעט בשל היותה מדינת איים.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!